سرپرست خبرگزاری تابناک در گیلان ؛
نام هاشمی بزرگتر از آن است که احدی بتواند نقش‌آفرینی و حضور موثر او را در برگ برگِ تاریخ نهضت اسلامی، از ابتدای مبارزات در دهه چهل تا پیروزی انقلاب، و از سابقه بی‌بدیل و درخشان او در مدیریت دفاع مقدس تا همه مقاطع حساس تا واپسین دقائق زندگانی ایشان، و حیات همیشگی او در قلب مردم قدرشناس ایران عزیز را انکار کند. که پیر و مراد همه ما خمینی عزیز قدس الله نفسه الزکیه فرمود: «بدخواهان بدانند که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.»
کد خبر: ۳۵۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 09 January 2017
تابناک / سیدرحمان موسوی: همیشه نزد خود می گفتم خدا نکند که برای چنین روزی بخواهم چیزی بنویسم ؛ اما گذشت و گذشت و امروز ؛ از کسی خواهم گفت که انسانم آرزوست را همیشه با ایشان می سنجیدم.
 
روز گذشته بود که آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دار فانی را وداع گفت ؛ ایشان به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری و در سن ٨٢ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
 
رییس جمهور محترم به زیبایی گوشه ای از عمق فاجعه را اشاره کرد و گفت: نام هاشمی بزرگتر از آن است که احدی بتواند نقش‌آفرینی و حضور موثر او را در برگ برگِ تاریخ نهضت اسلامی، از ابتدای مبارزات در دهه چهل تا پیروزی انقلاب، و از سابقه بی‌بدیل و درخشان او در مدیریت دفاع مقدس تا همه مقاطع حساس تا واپسین دقائق زندگانی ایشان، و حیات همیشگی او در قلب مردم قدرشناس ایران عزیز را انکار کند. که پیر و مراد همه ما خمینی عزیز قدس الله نفسه الزکیه فرمود: «بدخواهان بدانند که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.»

 
همینطور شهریور ماه امسال را به خاطر داریم که آیت‌الله جوادی آملی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خداوند عنایتی به شما کرده که چه بخواهید و چه نخواهید، از استوانه‌های این نظام هستید.
 
ایشان با بیان این جمله که «هر نعمتی با مسئولیتی همراه است»، گفت: یکی از ویژگی‌های شما، صبر است که به قول معروف، کیمیاست و خداوند هم به شما داده است.
 
 
خوب می دانیم که عاشق واقعی کسی است که معشوق خود را آزاد می گذارد تا خودش باشد ؛ در عشق اجباری نیست و عشق یعنی امکان انتخاب به معشوق دادن و چه زیبا این مرد بزرگ عاشق بود و صبور ؛ صبور برای سازندگی ؛ صبور برای امام و رهبری  و صبور برای مردم ایران ...
 
 
" نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که آدمی ، پای بر شرافت خود بگذارد! "
 
گویی دکتر شریعتی این جمله را برای آیت الله گفته بود ؛ کسی که هرگز نه از مرگ ترسید و نه زندگی آنقدر برایش شیرین شد که شرافتش را زیر پا بگذارد.
 
نمی دانم چرا یک شنبه ها در تاریخ سیاسی کشور اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد ؛ اما از هر یک شنبه ای که بتوان گذشت ؛ از یک شنبه 19 دی ماه 95 نمی توان!
 
 
به هرحال امروز اولین دوشنبه ای است که ایران اسلامی ، مظلومی چون بهشتی ندارد.
 
 
 
در پایان سه نکته مهمی که در پیام رهبر معظم انقلاب پیرو درگذشت یار صدیق امام و رهبری و مجاهد انقلاب وجود داشت جلب می کنم.
 
نه مرگ آنقدر ترسناک است و نه زندگی آنقدر شیرین که آدمی ، پ
1- اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد.
 
 
2- با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم.
 
 
 3- اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ ما مسئولان جمهوری اسلامی است.
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد جواد پاكدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
به واقع صبر ايشان جلوى خيلى از مشكلاتى كه ميتوانست به اتحاد كشور صدمه بزند را گرفت.متن زيبايى بود
سعیدی کیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
بی نهایت خوشحالم که نمایندگی تابناک را شما در گیلان دارید استاد
مرضیه عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
و چه سخت و جانکاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار