محسن رضایی:
تابناک گیلان / دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امشب در گفتگوی ویژه خبری از آخرین جلسه کاری خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت.
کد خبر: ۳۵۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴ 09 January 2017
تابناک گیلان / دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امشب در گفتگوی ویژه خبری از آخرین جلسه کاری خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری به طور زنده از مجاهدات، اقدامات و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در برهه های حساس انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و ریاست آن مرحوم بر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن گفت.
 
مهم ترین فرازهای سخنان محسن رضایی بدین شرح است:
 
- مبارزات آقای هاشمی بسیار طولانی است و از نزدیک ترین افراد در مبارزه امام خمینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. شاید کتاب «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار» به خوبی روحیه ایشان را نشان دهد.
 
محسن رضایی: هاشمی فردی شجاع بود / ایشان تا آخرین لحظه پشتیبان مقام معظم رهبری بود 
- ایشان تا آخرین لحظه پشتیبان مقام معظم رهبری بود.
 
- ایشان مهم ترین دغدغه شان پیشرفت کشور بود و در دوران جنگ که اختلاف نظرهایی داشتیم، وقتی پیگیر میشدیم که چرا اصرار بر پایان جنگ داشتند، تاکید می نمودند که قصد دارند به سرعت سازندگی را آغاز کنند و پس از جنگ نیز به شدت در این زمینه فعال بودند.
 
- سیاست های کلی نظام که اکنون با اصلاحات رهبر انقلاب ابلاغ شده، یک کتاب برای حکومت داری است و آقای هاشمی یک نقش بسیار مهمی در شکل گیری این سیاست ها با توجه به سوابق شان داشتند. آقای هاشمی یک توان خوب در این زمینه خواهند داشت.
 
- در دوران سخت جنگ، آقای هاشمی فرد شجاعی بود. در عملیات خیبر یک مشکلی پیش آمد که ایشان فکر کرد فرماندهان نمی خواهند حمله کنند. ایشان گفتند چرا دستور نمیدهید حمله کنند؟ من به ایشان گفتم الان گروهی از فرماندهان هفت، هشت کیلومتری خط مقدم هستند و باید بروند و ایشان حضور پیدا کردند و درباره امکاناتی که می خواستند سخن گفتند.
 
- ایشان هوش بسیار بالایی داشت و در مواردی در معرض شهادت هم قرار گرفتند که مثلاً محل ما را در جبهه بمباران کردند و ما به ایشان گفتیم به عقب بازگردند.
 
- دوره سازندگی از زمانی که امام نامه ای نوشت که باید شما سازندگی را جدی بگیرید، آغاز شد و ایشان انبوهی از پروژه های عمرانی را در کشور انجام داد که به سردار سازندگی ملقب شد.
 
- بعد از جنگ به مقام معظم رهبری عرض کردم که ما یک سری لودر و بولدوزر و تجهیزات داریم که اگر اجازه بدهید، یک قرارگاه سازندگی بزنیم و قرارگاه خاتم الانبیاء تاسیس شد. در آن زمان پیمانکاری وجود نداشت و حالا پیمکاران بسیاری در صحنه هستند. آن دوره اختلافی بین ما و آقای زنگنه به وجود آمد که آقای هاشمی از ما حمایت کرد و تاکید کرد میخواهد از توان سپاه برای بازسازی کشور استفاده کند.
 
- وقتی روئسای جمهور کشورهای دیگر در مقابل ایشان حضور می یافتند، وزن پایین سیاسی آنها احساس می شد و آقای هاشمی گاهی در این دیدارها نکاتی می گفتند که روئسای جمهور این کشورها نمی دانستند.
 
- من از ملت ایران می خواهم برای بقای عمر رهبر انقلاب دعا کنند. امروز سایه رهبر انقلاب چنان آرامشی به کشور داده و هدایت های ایشان در بحث منطقه و برجام، یک نعمت است. ما باید قدر این شخصیت هایی که کنار امام بودند، استفاده کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار