تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / عصر روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۹۵ اولین پارک گیاهان دارویی گیلان در حاشیه رودخانه زرجوب رشت با حضور مسئولین، فعالین زیست محیطی و شهروندان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۵۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 05 January 2017
تابناک / عصر روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۹۵ بود که اولین پارک گیاهان دارویی گیلان در حاشیه رودخانه زرجوب رشت با حضور مسئولین، فعالین زیست محیطی و شهروندان افتتاح شد.

در این مراسم سخنگوی شورای شهر رشت ضمن ابراز خرسندی از احداث پارک دمنوش گیاهان دارویی گفت: همه ما باید برای اشاعه فرهنگ استفاده از نوشیدنی های گیاهی تلاش کنیم چون این امر مستقیما به سلامتی شهروندان مربوط است.

او تبدیل حاشیه رودخانه‌ها به فضای سبز را یک اقدام ارزشمند دانست که در شورای چهارم خصوصا در یک سال اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته است.

فاطمه شیرزاد گفت:مسئولان باید در حوزه کلان به شهر رشت کمک کنند سرمایه‌گذاری در افزایش سلامت شهروندان اهمیت زیادی دارد و با توجه به تغییر سبک زندگی به مدرن، توجه به طب سنتی لازم است.

عضو کمیسیون بهداشت ضمن تشکر از شهردار و پرسنل خدوم شهرداری منطقه دو رشت گفت: در واقع مطالبه اعضای شورای شهر و شهردار ، افزایش رضایتمندی کارکنان شهرداری و بخش خصوصی است و در راستای تحقق آن، حقوق آبان ماه پاکبانان منطقه 2 رشت پرداخت شد و تا هفته دیگر حقوق آذرماه پاکبانان این منطقه نیز پرداخت می‌شود.

در ادامه شهردار رشت نیز  در جایگاه حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.از موارد مهمی که دکتر محمد علی ثابت قدم به آنها اشاره کرد: استفاده از نوشیدنی های طبیعی به جای نوشیدنی های صنعتی، استفاده بهینه از حریم رودخانه زرجوب، ایجاد اشتغال پایدار و جذب گردشگر بود.

شهردار رشت همچنین گفت: تقریبا همه کلانشهرها با مشکلاتی نظیر آلاینده های زیست محیطی و آلودگی صوتی درگیر هستند ولی ما می توانیم با ساخت چنین فضاهایی در محیط زندگی شهروندان باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی شده و از مشکلات فوق الذکر مبرا باشیم.

ثابت قدم با تاکید بر لزوم آزادسازی حریم رودخانه ها و استفاده بهینه از آن گفت: ما در رشت تنوع زیستی فراوانی در محدوده شهری داریم و می توانیم از آن برای پیشرفت در زمینه های دیگر نیز استفاده کنیم.

شهردار منطقه دو رشت نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار تابناک گیلان گفت: مساحت فاز نخست پارک دمنوش 5861 متر مربع می باشد که در آن طرح هایی نظیر فنجان صندلی ، روشنایی و آلاچیق پیش بینی شده بود که خوشبختانه به مرحله بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز تا پایان سال 96 افتتاح خواهد شد.

عاطفی با بیان اینکه پارک دمنوش با هدف بستر سازی برای آموزش شهروندان و فرهنگ سازی برای توسعه بیشتر کشت گیاهان دارویی احداث شده است گفت: با توجه به طرح و برنامه ریزی های انجام شده در اتاق فکر شهرداری منطقه دو قرار است بیش از صد نوع گیاه دارویی در حال انقراض در پارک دمنوش کشت شود تا ضمن احیاء این گیاهان، شهروندان نیز با گونه های مختلف آن آشنا شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار