تابناک / مراسم امضاى آلبوم «ناگفته» حافظ ناظرى عصر دیروز با حضور شهردار رشت، اعضای شورای شهررشت، نماینده‌ی سازمان یونسکو در استان گیلان و مدیران ارشد استانی و همچنین حضور قابل توجه شهروندان در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 01 January 2017

تابناک / مراسم امضاى آلبوم «ناگفته» حافظ ناظرى عصر دیروز با حضور شهردار رشت، اعضای شورای شهررشت، نماینده‌ی سازمان یونسکو در استان گیلان و مدیران ارشد استانی و همچنین حضور قابل توجه شهروندان در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد.

شهردار رشت در مراسم امضاى آلبوم ناگفته حافظ  ناظری گفت: امسال بنا به دلایلیموفق به برگزاری مراسم بزرگداشت روز رشت نشدیماما رویکرد فرهنگی، اصالت و هویت شهروندان رشت در کنسرت شب گذشته و مراسم امروز نشان داد که فرهنگ رشت که می‌گویند چیست.

هنر اصلی‌ترین کالای اقتصادی در شهر رشت است

محمدعلی ثابت قدم با بیان اینکه هرکسى مى‌تواند از چیزى خوشش بیاید یا نیاید و این یک واقعیت است، گفت: نباید از این واقعیت‌ها دورى کرد و باید قبول کرد که فرهنگ در روح ، جسم ، ذهن شهروندان و خود شهررشت وجود دارد و جاری است.

شهردار رشت

او به همراهی هنرمندان بزرگی همچون شهرام ناظری که شخصیت‌های ملی و جهانی در حوزه موسیقی هستند، در ایجاد رشت به عنوان پایگاهی برای برگزاریرویدادهای هنری ابراز امیدواری کرد و گفت: اتفاقاتی که امروز در شهر رشت شاهد هستیم، موجب شده که  نگاه شهروندان و هم چنین ساکنین خارج از استان و کشور به سمت شهر ما جلب شود.

او با اشاره به  اینکه رشت با توجه به عقبه فرهنگی‌اش، امکان باز آفرینى هویت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد، گفت:  رشت باید هویت فرهنگى،سیاسى، اجتماعى و اقتصادى خودش را قبول کند و جمعیت حاضر موید عرض بنده است که هنر اصلى‌ترین کالاى اقتصادى در شهر رشت است.

او همچنین تاکید کرد: اگر قرار است در رشت از طریق دیگری تولید ثروت و سرمایه کنیم،حتماً  مرزها را به خوبى در نظر نگرفته‌ایم و خودمان را به مانند یک جزیره مستقل از هویت‌هاى دیگر در سایر نقاط دنیا تصور کرده‌ایم که این امر به منزله گوشه‌نشینى، عزلت و انزوا است.

ثابت قدم ادامه داد: برای پایدارسازى هراجتماع و اتکای آن به هویت و داشته‌هایش قاعدتاً باید اقتصاد آن پایدار و رو به رشد شود و در عین حال همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، مبتنی بر هویت درونی خودمان باشد که ما نیزبر روى آن پافشارى مى‌کنیم و به هیچ روی از این اصل عقب نشینی نخواهیم کرد.

شهردار رشت گفت: همانطور که شهرام ناظری اشاره کردند، هویت درونی مبتنى بر یک معنویت درونى است که در پوست و گوشت ایرانیان به ویژه مردم رشت نهفته است و امیدوارم قبول کنیم که در  این هویت ریشه‌دار  به نوعی یک  معنویت و روحانیتی حاکم است که الزاماً در محیط‌هاى روحانى به لحاظ کالبدى حادث نمى‌شود بلکه زاییده و بافت جدانشدنى از جسم هر انسان است.

ثابت قدم با بیان اینکه هنر بزرگ‌ترین تعالى‌بخش روحانیت هر انسان است، تصریح کرد: امید است بتوانیم از این حیث، این جغرافیا را بپذیریم و افراد مسئول هم قبول کنند و با این موضوع رویکرد مخالف و خلاف جریان آب نداشته باشند.

پیاده راه فرهنگی من رابه یاد پاریس انداخت

در ادامه مراسم، حافظ ناظری ضمن قدردانی از استقبال بی‌نظیر مردم رشت و همچنین شهرداری رشت، گفت: متاسفانه در مملکت ما برای فرهنگ و هنر ارزش زیادی قایل نمی‌شوند. قدم ارزشمندی که شهرداری و روابط عمومی شهر رشت در این عرصه برداشت، به جد قابل ستایش است.

حافظ ناظریمراسم امضای ناگفته ها

اوافزود: امروز در شهر رشت اتفاقات غافل‌گیر کننده‌ای برایم افتاد.ابتدا پیاده راه فرهنگی را از نزدیک دیدم و بعد از بازدید از پیاده راه متوجه شدم که امروز، روز رشت است و در چنین روزی شهر زیبای رشت به عنوان مرکز استان گیلان انتخاب شده است.

حافظ ناظری ضمن تبریک روز رشت به شهروندان رشتی گفت: از قدم‌های رو به جلویی که  شهرداری رشت دارد در حوزه فرهنگ این شهربرمی‌دارد،بسیار مسرور شدم. امروز شاهد تلاش‌هایی بودم که شهرداری رشت با دیدگاهی جهانی به مقوله هنر و در حوزه فرهنگداشته است و این مسئله باعث مباهات است.

او به پیاده راه فرهنگی شهر رشت اشاره کرد و گفت: پیاده راه فرهنگی من رابه یاد پاریس انداخت. در اینجا چیزهای زیادییاد گرفتم؛ از جمله اینکه درشهر رشت هویت زن خیلی ارزشمند است و این شهر جزو اولین‌ها بوده و اولین بازیگر زن ایرانیکه به روی صحنه رفت، در شهر رشت بوده است.

او همچنین گفت: ما در کنسرت سال گذشته و کنسرت امسال در رشت شاهد شعور، فرهنگ و بینش خاص مردم این شهر بودیم و با وجود این‌که مکان اجرا برای برگزاری کنسرت مناسب نبود اما سکوت وتمرکز حاضرین در کنسرت نشان داد که مردم این شهر در ریشه و ژن خود ازیک عنصر فرهنگ‌شناسیبرخوردار هستند.

حافظ ناظری با بیان اینکه جوانان ما آینده ایران را خواهند ساخت، گفت: صرفاً نباید حرف‌های قشنگ زد بلکه در قدم رو به جلو باید مشکلات را هم دید و با برداشتن آنها از سر راه، آینده بهتری برایکشور ساخت.

این هنرمند با اشاره به اینکه بعد از پانزده سال به ایران برگشته تا بتواند قدم کوچکی برای فرهنگ ایران بردارد، ادامه داد: راهی که طی کرده‌ام، همیشه به عشق این بود که نام ایران را به دنیا معرفی کنم. این وظیفه همه ما است زیرا در نهایت همه ما زیرمجموعه ایران هستیم.

او نسبت به همسویی ایران با روند حرکت جهانی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم از محدودیت‌هایی که در اطرافمان است، بیرون بیاییم و بتواینم صدای آزاد و رهایی داشته باشیم و با هم متحد باشیم زیرا مهم‌ترین عنصر در حال حاضر برای ما اتحاد است.

ناظری همچنین گفت: متاسفانه تا کسیدر کار خود به موفقیت می‌رسد، در شبکه‌های اجتماعی به آن حمله می‌کنند. این مسئله باعث شده اصطلاحی به نام ایران علیه ایران شکل بگیرد. این موضوع بزرگترین مشکلی است که امروزه ما در جامعه داریم و اگر جلوی آن گرفته نشود، موجب نفاق بینهم وطنان می‌شود و نتیجه‌ای که هر روز از دنیا عقب بیفتیم، نخواهد داشت.

او همچنین تاکید کرد: اگر ما درکشور مشکلی داشته باشیم باید بین خودمان حل کنیم، درست مثل یک خانوادهکه از هم دلخور هستند اما وقتی مهمان به خانه آنهاپا می‌گذارد، متوجه اختلافشان نمی‌شود.متاسفانه ما در جامعه شاهد این رفتار نیستیم.وقتی کسیدر کار خود موفق می‌شود، همه به او حمله می‌کنند و این جدایی‌ها،  لطمه فرهنگی و اجتماعی به ایران وارد می‌کند.

او همچنین گفت: متاسفانه از نام ایران در دنیا خیلی سواستفاده می‌شود و ایرانی‌ها را به عنوان حامی تروریست می‌شناسند و حتی در آمریکا نام ایران را به درستی تلفظ نمی‌کنند و فکر می کنند ایران مانند عراق است. این وظیفه ما است که حقیقت ایران را به دنیا معرفی کنیم.

حافظ ناظری

آهنگساز آلبوم «ناگفته» شناساندن فرهنگ ایران به دنیا را یکی از این حقیقت‌ها دانست و گفت: فرهنگ و تاریخ ایران مهم‌ترین قسمتی از کشور است که باید به دنیا عرضه شود. حافظ و مولانا هستند که باید به دنیا شناسانده شوند. زیرا این‌ها بخشی از فرهنگ و هویت ما را تشکیل می‌دهند.

او سفر به شهر رشت را به عنوانیکی از بهترین خاطراتش عنوان کرد و گفت: من در این شهر احساس بسیار خوبی داشتم و امیدوارم این حرکت فرهنگی که در شهر رشت با احداث چنین پیاده‌راهی آغاز شده است با کمک مسئولین شهر، بیشتر به دنیا معرفیشودکه لازمه آناقدامات فرهنگی بیشتر است.

حافظ ناظری گفت: امیدوارم بتوانیمیک برنامه جهانی را در میدانفرهنگی رشت با حضور هنرمندان بزرگ موسیقی دنیا انجام بدهیم و شهر رشت را بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

اوبا بیان اینکه امیدوارم یک روزی در این پیاده راه یک برنامه فاخر جهانی را با حضور موزیسین‌های مطرح جهان اجرا کنیم، ادامه داد: من سینه‌ام را سپر می‌کنم تا این کار انجام شود و امیدوارم مسئولین هم همکاری کنند. می‌توان امیدوار بود در  این شهر با همکاریشهردار جوان و خلاقش که سر نترسی دارند کار متفاوتی انجام داد.

او همچنین گفت: کسی که برخلاف جریان آب حرکت می‌کند همیشه چیزهایی را به وجود می‌آورد و کشف می‌کند که آدم های دیگر نمی‌توانند.البته من خود را جز این دسته افراد نمی‌دانم ولی سرم درد می‌کند که برخلاف دیگران حرکت کنم و امیدوارم مسئولین هم همکاری کنند.

حافظ ناظری موسیقی را زبان خدا دانست و گفت: موسیقی و جمع کردن مردم با فرهنگی مثل مردم رشت به بهانه موسیقی، ترس ندارد. کنسرت شب گذشته در اوج فرهنگ و زیبایی برگزار شدو هیچ کاری که برخلاف اصول فرهنگی مملکت ما باشد، انجام نشد.

او تاکیدکرد: نترسید و اجازه دهید دوباره جوانان به فرهنگ‌ها و سنت‌های ایران نزدیک شوند؛ زیرا اولین خطری که یک کشور را تهدید می‌کند این است که یک نسل از حقیقت خود به دور شود.

او افزود: اگر جوانان امروز که پدر و مادرهای آینده هستند، با فرهنگ ما آشنا نباشند،نمی‌توانند به فرزندان خود از فرهنگ غنی ما چیزی بیاموزند و این فاصله در نسل‌های بعدی بیشتر خودش را نشان خواهد داد و تاثیرش مشخص خواهد شد.

حافظ ناظری در پایان تصریح کرد: در رشت قدم‌های خوبی در زمینه فرهنگ برداشته شده که من ازاین جسارت بسیار لذت بردم و امیدوارم شهرداران دیگر شهرها این جسارت را پیدا کنند و از مقوله فرهنگ نترسند؛ زیرا فرهنگ است که ما را به هویت واقعی مان نزدیک می‌کند.

گفتنی است، در پایان مراسم امضای سی دی و قدردانی از آلبوم ناگفته حافظ ناظری، اثر شماره یک موسیقی کلاسیک جهان، شهردار رشت با اهدا لوح تقدیروهدیه‌ای به رسم یادبوداز حافظ ناظری تجلیل کرد.

حافظ ناظری

آلبوم موسیقی «بعد یازدهم» نام آلبوم موسیقی به آهنگسازی حافظ ناظری، فرزند شهرام ناظری است که در خارج از ایران با نام ناگفته منتشر شد. این آلبوم بخش اول پروژه سمفونی رومی است و در این آلبوم حافظ ناظری موسیقی شرق و غرب را ترکیب کرده است. ناظری در این مجموعه از سه تار ابداعی خود استفاده کرده است. همچنین در این آلبوم برخی از ستارگان موسیقی جهان و خود شهرام ناظری نیز حضور دارند. هنرمندان این اثر طبق آن چه بر روی جلد آن نوشته شده است در کل برنده ۳۸ جایزه گرمی شده‌اند. حافظ ناظری برای ساخت این آلبوم حدود ۱۰ سال وقت صرف کرده است.

کمپانیSONY که در طول چند دهه گذشته اقدام به ضبط و ارایه ماندگارترین آثار ستارگان تاریخ موسیقی جهانکرده، ناشر آلبوم حافظ ناظری بوده است. بزرگترین شرکت تولید و ارائه آثار موسیقی در جهان، برای اولین بار در بخش کلاسیک خود SONY CLASSICAL، اثری مستقل از یک آهنگساز خاور میانه (حافظ ناظری) را تولید و در کشورهای جهان منتشر کرد. این آلبوم نه‌تنها رکورد فروش آلبوم‌های شرکت سونی را در یک کنسرت شکست بلکه تاکنون توانسته در رتبه دوم فروش موسیقی کلاسیک جهان قرار گیرد. حافظ ناظری در سال ۲۰۱۵ با آلبوم ناگفته برای اولین بار در تاریخ خاورمیانه در شش بخش نامزد دریافت جایزه گرمی شد. همچنین اوموفق شد برای اولین‌بار رتبه نخست فروش موسیقی کلاسیک دنیا را برای مدتی از آن خود کند.

 

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کیه که قدر بدانه ؟؟!!!!
هنوز و متاسفانه هستند کسانیکه این هنرهای با ارزش جهانی را مطربی میدانند و بی ارزش !!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار