یک گزارش ؛
تابناک / مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در زمینه احداث سد دیلمان، گفت: این سد در همین ماه به مناقصه می رود و در ماه آینده ابلاغ و پیش از پایان سال هم اجرا می شود.
کد خبر: ۳۵۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 01 January 2017
تابناک / مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در زمینه احداث سد دیلمان، گفت: این سد در همین ماه به مناقصه می رود و در ماه آینده ابلاغ و پیش از پایان سال هم اجرا می شود.
 
«ذبیح الله نیکفر» در جلسه بررسی و هماهنگی در راستای رفع موانع اجرایی پروژه احداث سد گولک و مشکلات آبی شهرستان سیاهکل با حضور فرماندار، با اشاره به وفاداری مردم به انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردم این منطقه حق بزرگی به گردن این انقلاب دارند، از این‌رو از همه کسانی که در گذشته زحمت کشیده اند تشکر می کنم.

نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آب مهم‌ترین اساس زندگی بشری به حساب می آید، افزود: حدود 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و اگر آب نباشد حیات بشری معنا ندارد.

وی از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خواست تا نسبت به احداث سد دیلمان اقدام کنند و مسئولین هم پیگیر باشند.

«کاظم لطفی»، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان نیز در ادامه، با بیان این‌که شهرستان سیاهکل ریشه تاریخی دارد و در انقلاب هم پای کار بوده است، گفت: این شهرستان ادعای خاصی ندارد و از پیشرفت متوازن برخوردار نیست.

این مقام مسئول با بیان این‌که مدیر آبفای این شهرستان زحمات زیادی کشیده است، تصریح کرد: با راه اندازی مخزن 1000 مترمکعبی مشکل آب شرب دیلمان برای 10 سال آینده برطرف خواهد شد. در شهر سیاهکل نیز ساخت دو مخزن 3600 مترمکعبی و خط انتقال 4120 کیلومتری در دستور کار می باشد و اسناد مناقصه این مخازن و خط انتقال آماده است.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه ما 12 میلیارد است که همه آن‌ها در یک بسته قرار دارد و در همین ماه به مناقصه خواهد رفت.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: سیاست دولت بر این است که از اوراق و اسناد خزانه برای پیمانکاری در بحث اجرا استفاده کند و از پیمانکارانی قوی بهره بگیرد، از این‌رو محل پرداخت ما اعتبار عمرانی و اوراق بهادار است.

لطفی در زمینه احداث سد دیلمان، تصریح کرد: این سد در همین ماه به مناقصه می رود و در ماه آینده ابلاغ و پیش از پایان سال هم اجرا می ‌شود.

«سیدمحسن حسینی»، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: پروژه های در حال اجرای شهرستان سیاهکل شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب می باشند که هدف از این پروژه ها تأمین آب و تحت فشار قرار دادن شبکه آب خیابان های کاسپین و کدوبنک است.

وی اظهار کرد: برای ایجاد تأسیسات تصفیه خانه فاضلاب از فاینانس استفاده کرده که برای جمع آوری شبکه فاضلاب شهر سیاهکل در نظر گرفته شده است.

حسینی یادآور شد: برای تکمیل مخزن 1000 مترمکعبی شهر دیلمان که در مرحله نهایی می باشد نیز هم اکنون کار برق رسانی به ایستگاه پمپاژ واسط در حال انجام است و امیدواریم در دهه فجر به افتتاح برسد.

برچسب ها: سد دیلمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار