روز گذشته ؛
تابناک / استاندار گیلان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان رشت گفت : نرخ بیکاری گیلان پس از 16 سال در نیمه نخست سال به 9.6 درصد رسید.
کد خبر: ۳۴۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 25 December 2016
تابناک / استاندار گیلان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان رشت گفت : نرخ بیکاری گیلان پس از 16 سال در نیمه نخست سال به 9.6 درصد رسید.

محمدعلی نجفی در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و ادارات، برخی از فعالان سیاسی و احزاب، ائمه جمعه و جماعات و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن بانک ملی استان برگزار شد با اشاره به اینکه شاخص‌ها در بخش‌های مختلف در ابتدای شروع به کار دولت در رشت از میانگین استان و کشور فاصله داشت خاطر نشان کرد : امروز جای بسی خوشحالی است که با کمک مدیران و کارکنان دلسوز در استان می‌توانیم رشت را به عنوان شهرستان سبز در حوزه‌ی گازرسانی اعلام کنیم.

استاندار گیلان افزود : به گواه مدیرعامل شرکت گاز کشور گیلان در عرصه‌ی گازرسانی به روستاها جزء 3 استان برتر است.

نجفی به گزارش مرکز آمار ایران درخصوص نرخ بیکاری گیلان اشاره و اظهار داشت : نرخ بیکاری 15.6 درصدی گیلان در ابتدای شروع به کار دولت در پایان سال 94 به 11 درصد و در شش ماهه نخست سالجاری به 9.6 درصد تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری به 9.6 درصد در 16 سال گذشته بی نظیر بوده گفت : اگر چه کسانی که روزهایی خود متولی امر بودند و نرخ بیکاری استان به 15.6 درصد و بالاتر را شاهد بودند هرگز مطالبه‌ی اسناد آن را نمی‌کردند اما در حال حاضر که براساس مرکز آمار ایران این شاخص اعلام شده است درخواست سند می‌کنند.

استاندار گفت : بهآن ها بارها گفتم که آمار در تهران است و به آنجا مراجعه کنید.

وی به کسب رتبه‌ی سوم گیلان در بخش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سالجاری در کشور اشاره و خاطر نشان کرد : این موفقیت با تلاش ویژه‌ی مدیران، فرمانداران، دهیاران و نیز همکاری مردم شریف استان بدست آمده و در روز دوشنبه‌ی هفته جاری با حضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور تجلیل می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار