تابناک گزارش می دهد ؛ چگونه باور کنیم!؟
يكي بود يكي نبود... زير گنبد كبود، شهر با صفايي بود. در اين شهر با صفا منطقه‌اي پر از ميدان بود؛ مردمانش همه خوب، همه پاك، مهربان؛ همه پركار. راستي داشت يادم مي‌رفت، اسم اين منطقه قشنگ نارمك بود. خيابان «گلبرگ غربي» حدفاصل تقاطع خيابان «سمنگان» تا ميدان «هفت حوض»، زندگي در جريان است. مردم در حال تهيه مايحتاج روزانه خود هستند. چند سالی شده كه قيمت هر نوع از اقلام مصرفي، اغلب با اين جغرافيا از تهران سنجيده مي‌شود.
کد خبر: ۳۲۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 13 November 2016
سید رحمان موسوی / تابناک: اردیبهشت سال 91 بود که حميد جعفري در روزنامه شرق نوشت: يكي بود يكي نبود... زير گنبد كبود، شهر با صفايي بود. در اين شهر با صفا منطقه‌اي پر از ميدان بود؛ مردمانش همه خوب، همه پاك، مهربان؛ همه پركار. راستي داشت يادم مي‌رفت، اسم اين منطقه قشنگ نارمك بود. خيابان «گلبرگ غربي» حدفاصل تقاطع خيابان «سمنگان» تا ميدان «هفت حوض»، زندگي در جريان است. مردم در حال تهيه مايحتاج روزانه خود هستند. چند سالی شده كه قيمت هر نوع از اقلام مصرفي، اغلب با اين جغرافيا از تهران سنجيده مي‌شود.

به گزارش تابناک گیلان، ماجرا از وقتي شروع شد كه آقاي «احمدي‌نژاد» هنگام تقديم لايحه بودجه سال ۱۳۸۶ كل كشور به مجلس‌شوراي‌اسلامي، از سوي نمايندگان مجلس هفتم بابت گراني‌هاي آن هنگام، مورد انتقاد قرار گرفت و نمايندگان از جمله به قيمت ۳۰۰۰ توماني گوجه‌فرنگي اشاره كردند ؛ همانجا بود كه وي به نمايندگان توصيه كرد كه گوجه‌فرنگي را با قيمت كيلويي ۱۲۰۰تومان از ميوه‌فروشي‌هاي نزديك منزلش خريداري كنند!
 
 
پس از گذشت سه سال از دولت یازدهم و انتقادات فراوانی که در حوزه کسب و کار و اقتصاد نسبت به عملکرد تیم اقتصادی دولت روحانی وارد شده ، نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت طی سفر به استان گیلان و در حاشیه بازدید از زیرساخت های تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سراسر کشور، روحیه ای شاداب در جهت توسعه فناوری و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی مشاهده می شود!

 
نعمت زاده: رونق اقتصادی در کشور مشهود است
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سراسر کشور، روحیه ای شاداب در جهت توسعه فناوری و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی مشاهده می شود.

محمدرضا نعمت زاده شنبه شب در حاشیه بازدید از زیرساخت های تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه گذاری هایی که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی انجام شده، در حال گسترش و حرکت به سمت جلو است و شاهد راه اندازی ده ها پروژه دیگر نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته برخی از واحدهای قدیمی مانند صنایع بزرگ نساجی متعلق به دوران پیش از پیروزی انقلاب، به دلیل عدم بازسازی و نوسازی، همچنان درگیر مشکلات دیرینه ای هستند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

نعمت زاده در ارتباط با روند توسعه و تکمیل واحدهای صنعتی گیلان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود، روند توسعه و تکمیل صنایع در این استان رو به رشد است و می توان شاهد افزایش اشتغال جوانان و راه اندازی طرح ها و تکمیل واحدهای نیمه تمام بود.

به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت، وظیفه دولت درخصوص مناطق آزاد، پیگیری، تشویق و سیاست گذاری در راستای تبدیل این مناطق به کانون های تولید و صادرات کالا با استفاده از مواد اولیه داخلی و یا تلفیقی است.

نعمت زاده با اظهار رضایتمندی از روند رو به رشد توسعه تولید کالای صادراتی درمنطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تولید محصولاتی مثل ورق خام ام.دی.اف و تبدیل آن به محصول نهایی درجهت صادرات آن به خارج از کشور، موجب ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی بیش از پیش می شود.

 
 
اظهارات آقای وزیر درحالی است که باشگاه اقتصاددانان در یک نظرسنجی، پیش‌بینی 60 اقتصاددان و استاد دانشگاه را در چهار سوال کلیدی جویا شده و نتیجه این نظرسنجی همخوانی چندانی با اظهارات نعمت زاده ندارد!
 
 
رشد اقتصادی، تورم و نرخ ارز مناسب در سال 95 و همچنین ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت، چهار محور این نظرسنجی هستند. اولین سوال ما از کارشناسان در خصوص دامنه رشد اقتصادی در سال 95 بود. در این خصوص از کارشناسان پرسیده شد «رشد اقتصادی در سال 95 در چه دامنه‌ای خواهد بود؟».
 
از میان 60 اقتصاددان ‌ایرانی، بالغ بر 94 درصد نظرات گویای رشد اقتصادی بالای 1 درصد و بیش از 50 درصد آنان رشد اقتصادی سال 95 را در بازه 3 تا 5 درصد و 42 درصد نیز در بازه 1 تا 3 درصد پیش‌بینی کردند.  در سوال دوم نیز از اقتصاددانان پرسیده شد «نرخ‌ تورم در سال 95 را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟».
 
طبق پاسخ‌ها، 53 درصد کارشناسان تورم را بین 10 تا 12 درصد و 27 درصد پیش‌بینی‌ها نیز گویای‌ نوسان تورم در بازه 8 تا 10 درصد است. در پرسش سوم از کارشناسان خواستیم با توجه به سیاست تک‌نرخی شدن ارز، دامنه مناسب نرخ ارز برای اقتصاد ایران را در سال 95 مشخص کنند.
 
طبق نتایج به‌دست آمده 42 درصد اقتصاددانان نرخ ارز مناسب را در بازه 3700 تا 4000 تومان و 34 درصد نیز قیمت مناسب ارز را در بازه 3400 تا 3700 تومان تشخیص داده‌اند. در سوال چهارم نیز  به ارزیابی عملکرد دولت از سال 92 تا کنون پرداخته‌ایم.
 
در این راستا از کارشناسان خواستیم تا به عملکرد دولت یازدهم، نمره‌ای بین صفر تا 10 را نسبت دهند. در مجموع میانگین نمرات اعلام شده کارشناسان به عملکرد دولت یازدهم 6/ 22 بوده است.
 
همچنین 54 درصد از کارشناسان در ارزیابی‌های خود عملکرد دولت را قابل قبول و نمره‌ای بالاتر از 6 را برای دولت در نظر گرفته‌اند. در بیشترین و کمترین نمرات کارشناسان به دولت نیز،  7 درصد از کارشناسان با دادن نمره 2 عملکرد دولت را ضعیف ارزیابی کردند و 30 درصد از اقتصاددانان با دادن نمره 8 و 3 درصد نیز با نمره 9 یا 10 عملکرد سه ساله دولت را کاملا مثبت ارزیابی کردند.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بروز رسان
|
United States
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
آقای نعمت زاده تمام صنایع مهم و مادر را در اصفهان افتتاح کردی - صنایع بزرگ مادر که زیر ساخت اقتصادی یک منطقه می باشد هر ساله به بهانهای مختلف در استان اصفهان ساخت می شود به گیلان که میرسند این استان را ثروتمند می نامند . مهندس نعمت زاده وضعیت کارخانجات چوکا شفارود اسالم ، کارخانجات بزرگ پوشش ایران برک پوپلین فرش گیلان ، ریسندگی خاور و دیگر و دیگر را چگونه عرض یابی می کنی. صنعت و ثروت را به استانهای کویر برده اند و استان ثروتمند گیلان درمانده کرده اند. بعد از انقلاب اصفهانی ها ثروت مملکت را بطرف خودبرداند. الان توسعه قطارها متروها هتلها ساخت هواپیما رفته اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار