تابناک گزارش می دهد ؛
سیدرحمان موسوی / تابناک: بی تردید سرمایه اجتماعی ، مهمترین سرمایه هر دولتی برای تداوم بقای سیاسی - اجتماعی - اقتصادی و ... است و این سرمایه همانند موتوری قدرتمند در بقای سیاسی ، ایفای نقش می کند.
کد خبر: ۳۲۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 12 November 2016
سیدرحمان موسوی / تابناک: بی تردید سرمایه اجتماعی ، مهمترین سرمایه هر دولتی برای تداوم بقای سیاسی - اجتماعی - اقتصادی و ... است و این سرمایه همانند موتوری قدرتمند در بقای سیاسی ، ایفای نقش می کند و اگر کمی به عقب برگردیم به خوبی متوجه می شویم که غروب دولت احمدی نژاد همزمان با افول سرمایه اجتماعی رخ داد .
 
مدت هاست که بزرگان و دلسوزان حامی دولت فریاد می زنند که امروز،دولت یازدهم بیشتر از «سیاهی لشکر» به عناصر وفادار، صادق و خط شکن نیاز دارد و تجربه ثابت کرده با ظهور دولت ها انبوهی از افراد با گرایش های مختلف برای بقای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و یا سایر مطامع ناصواب، خود را با شرایط روز منطبق می کنند اما باید بین افراد سودجو با افراد کارآمد و وفادار به دولت ، خط و مرز قایل شد.
 
در این گزارش مقصود ، هشدار و زنگ خطری است که مدت ها برای دولت روحانی در گیلان به صدا آمده و آن چیزی نیست جز عدم همراهی و نبود مدیران ستادی وفادار و بعضا کارآمد در تیم اجرایی استان.
 
با وجود این نکته که واضح و و روشن است که تا سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری ، مخالفان دولت چندین پروژه را برای تخریب دولت به منظور تحت تاثیر قرار دادن پایگاه اجتماعی و آسیب به پایگاه رای دولت اجرا خواهند کرد اما باید پرسید که تا به امروز تیم رسانه ای دولت هم در سطح ملی و هم به تبع آن در استان گیلان تا چه اندازه توانسته موفق عمل کند!؟
 
نیازی به دقت و بررسی آنچنانی ندارد تا دریابیم که متاسفانه به دلیل ضعف تیم رسانه ای دولت ، بسیاری از زوایای فیش های حقوق برای مردم پنهان مانده است و افکار عمومی اطلاعی از آن ندارند که مثلا در برخی از تعیین حقوق و دستمزدها ، دولت نمی تواند ورود کند و برخی نیز نیازمند اصلاح قوانین است ؛ و بدتر آنکه یکی از مدیران ارشد استانداری با یک توجیه بد در این خصوص ، کار را خراب تر از آنچه بود کرد.
 
شاید بهترین توصیف حال و روز تیم رسانه ای دولت  همین باشد که : در نتیجه هنر برخی از  دوستان و نزدیکان رییس جمهور ، مدیریت رسانه ای دولت به کسانی سپرده شده که به ایده های روحانی باور ندارند و خود را مدیون رقیب دولت وقت می دانند، و چه بسا اولویت های دیگری دارند یا آنکه اساساً رسانه را نمی فهمند! و چنین می شود که اجزای تیم رسانه ای دولت، هر یک از تیم رسانه ای رقیب، در جایگاه های رسانه ای دولت جا خوش کرده اند و سوگمندانه، به دغدغه های دولت بی توجه اند!

شخص روحانی اما، مظلوم ترین است، او با اعتماد به برخی از مدیران خود، چنین فضای عجیب و بی سابقه ای را در حوزه رسانه به وجود آورده است که شاید مثالش، در هیچ دولتی مسبوق به سابقه نباشد! ... و اینطور می شود که روحانی، خود همواره لباس از تن می کَنَد و در وسط میدان حاضر می شود، اما تیم رسانه ای حتی پشت سرش نیست که در جایگاه «وی آی پی تماشاگران»، تخمه می شکند و از تماشای چنین بازی ای، لذت می برد!
 
 
و اما در سه سال و اندی که از عمر دولت یازدهم می گذرد ، استان گیلان نیز شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری بود که از نگاه نگارنده ، کمتر موردی مشاهده شد که تیم رسانه ای دولت در استان و در راس آن ، مدیرکل روابط عمومی استانداری ، به نفع جریان دولت روحانی مدیریت کرده باشد ؛ همین اخیرا بود که رهبر معظم انقلاب در خطاب به محمود احمدی نژاد فرمودند که صلاح نیست در انتخابات آتی شرکت کنید و این اتفاق مهم ، هیچ بازتابی در فضای استان گیلان و تیم اجرایی استانداری نداشت ؛ چراکه بسیاری از مدیران فعلی استان ، هیچ دینی نسبت به دولت روحانی ندارند.
 
 
سخن پایانی با مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان ؛
 
وظیفه تیم رسانه‌ای دولت و شما بود که برای مردم تبیین می کردید که با آتش کشیده شدن یک سفارت‌خانه ، چندین بانک بین‌المللی حاضر به سرمایه‌گذاری، برای حضور در کشور انصراف دادند.
 
وظیفه شما بود که به مدیران رسانه و حامی دولت روحانی توضیح می دادید که چرا بودجه فرهنگی و رسانه ای که در سال های قبل و به صورت بلاعوض توسط مدیران دولت احمدی نژاد به هرفردی که همراه و همسویشان بود ، داده می شد و امروز خبری از این پول ها نیست.

وظیفه تیم رسانه‌ای دولت و شما بود که برای مردم تبیین می کردید که در دولت قبل، با هزینه‌ کرد صد میلیارد دلار سالی، چهارده هزار شغل ایجاد شد اما دست روحانی با درآمد نفتی بیست و سه میلیارد دلار در سال بسته است. 
 
 وظیفه جنابعالی بود که از برخی خبرگزاری ها و رسانه های دوست خود می خواستید که پاسخ دهند كه با وجود دولتي بودن و ارتزاق از منابع دولتي و در اختيار داشتن نيروي انساني كافي، چرا سر بزنگاههای حساس ، پشتیبان استاندار و سیاست ها و اندیشه های رییس جمهور منتخب نبودند و با سکوت معنادار خود، و با کناره‌گیری از ورود به منازعات سیاسی، حاشیه امن اختیار کردن و به هیچ وجه نتوانسته اند انتظارات دولت و حاميان و دل‌نگرانان آن را برآورده کنند!
 
 
و در پایان ؛ " آقای گلشن " همین یک سوال را پاسخ دهید کافی است ؛ در سه سال گذشته چه جریانی را به نفع دولت روحانی رقم زده اید!؟ / از خودتان پرسیده اید که چرا بسیاری از مدیران رسانه ، علاقه ای به دیدن شما ندارند!؟
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار