مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 94 به مبلغ دو هزار میلیار تومان تا پانزدهم آذرماه سال جاری پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۲۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 05 November 2016
 منصور مجاوری در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: علیرغم همه ی تنگاها و محدودیتهای اقتصادی، دولت در سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به بودجه آموزش و پرورش داشته و بودجه این دستگاه مهم و زیر ساختی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با مدیریت منابع و برنامه ریزی متناسب با امکانات و نیازها، بدور از شتاب زدگی فعالیتهای خود را به خوبی انجام داده است.

مجاوری با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای در بعد اقتصادی خود به آموزش و پرورش داشته است گفت: در سال 92 و در آغاز کار دولت تدبیر و امید بودجه آموزش و پرورش، 5.1  درصد رشد داشته در حالی که کل بودجه دولت در این سال فقط 4 درصد رشد داشته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از روش‌های مختلفی برای پاسخگویی به نیاز های آموزش و پرورش استفاده کرده است، از افزایش میانگین حقوق فرهنگیان کشور از یک میلیون و 290 هزار تومان در سال 92 به دو میلیون و 381هزار و 700 تومان در سال 95 خبر داد، افزود: در سال های 93، 94 و 95 بودجه آموزش و پرورش به ترتیب 21.8 ، 23 و 18.4 درصد رشد داشته است.

وی از تصویب ماده واحده تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش خبر داد و بر استفاده از ظرفیت قانون مترقی شورای آموزش و پرورش به منظور جلب مشارکت در آموزش و پرورش تاکید کرد.

مجاوری بر توجه به منابع درآمدی و درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و  گفت: 150 فرصت اقتصادی و منابع درآمدی در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی اصلاح ساختار مالی و اداری و شفاف سازی امور مالی آموزش و پرورش را ضروری دانست.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان واحد حقوقی خاصی نام برد که با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست، گفت: حساب یکپارچه ویژه مدارس کشور افتتاح می شود.

مجاوری اجرای حسابداری تعهدی را در آموزش و پرورش ضروری دانست و خاطر نشان کرد: سامانه مدیریت یکپارچه خرید در آموزش و پرورش  نیز راه اندازی می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار