با توجه به تغییر وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم ، مهم ترین مطالبات و انتظارات فرهنگیان قم از وزیر آینده آموزش و پرورش توانمندسازی علمی معلمین و برابری حقوق معلمیان با دیگر ارگان ها می باشد.
کد خبر: ۳۱۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 26 October 2016
به گزارش تابناک قم، دولت یازدهم در ماه های پایانی کار خود در حال تغییر وزیر سه وزارتخانه‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خود می باشد که برای وزارتخانه مهمی همچون آموزش و پرورش فخرالدین دانش ‌آشتیانی را معرفی کرده است.

در حالی دانش آشتیانی برای این وزارتخانه معرفی شده است که قبلا هم دولت این فرد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده و رد صلاحیت شده بود اما بازهم دولت در روزهای پایانی این دوره خود دانش آشتیانی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کرده است.

زمان تغییر این وزیر به صلاح سازمان آموزش و پرورش نیست

این در حالی است که با تنی چند از فرهنگیان استان قم در خصوص انتظارات و درخواست های جامعه فرهنگی از وزیر سوال کردیم که محمد نورسیده کارشناس مسئول امور اداری آموزش و پرورش نواحی استان قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به انتظارات خود از وزیر پیشنهادی جدید، گفت: زمان تغییر این وزیر به صلاح سازمان آموزش و پرورش نیست و کاری نمی تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: ما انتظار نداشتیم در این زمان وزارت خانه ای به بزرگی آموزش و پرورش تغییر وزیر دهد.

نابرابری در حقوق فرهنگیان با دیگر ارگان های دولتی وجود دارد

کارشناس مسئول امور اداری بااشاره به اینکه این وزیر باید به مشکلات فرهنگیان گوش فرار دهد، بیان داشت: نابرابری در حقوق فرهنگیان با دیگر ارگان های دولتی وجود دارد و همچنین در برخی از قسمت ها تبعیض بین فرهنگیان و دیگر ارگان بسیار می باشد که باید رفع شود.

وی در ادامه افزود: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 93 و 94 هنوز پرداخت نشده است که این مسئله باعث نارضایتی فرهنگیان است.

عدم پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش در سال 94

همچنین مهدی عبداللهیان یکی دیگر از فرهنگیان استان در گفتگو با خبرنگار... با اشاره به انتظارات و توقعات فرهنگیان از وزیر پیشنهادی جدید، گفت: پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش در سال 94 به تعویق افتاده است که باید سریع‌تر پرداخت شود.

انگیزه چندبرابر فرهنگیان باارائه تسهیلات ویژه

وی ادامه داد: برای فرهنگیان کمک هزینه مسکن و همچنین تسهیلاتی مانند وام بانکی با سود کم قرار دهند تا انگیزه چند برابری ایجاد شود.

خدمات ضعیف بیمه طلایی فرهنگیان

کارشناس امور مالی ناحیه 1 آموزش و پرورش استان قم در ادامه با اشاره به بیمه تکمیلی یا همان بیمه طلایی فرهنگیان افزود: در این چند سال خدماتی که بیمه طلایی به فرهنگیان ارائه می دهد راضی کنند نیست.

وزیر آموزش و پرورش پیرو فرمایشات رهبری باشد

در همین بین علیرضا سنگتراشان مدیر دبیرستان امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به انتظارات خود از وزیر پیشنهادی جدید، گفت: حداقل انتظار فرهنگی از وزیر آموزش و پرورش در بُعد سیاسی این است که پیرو فرمایشات رهبری باشند .

وی ادامه داد: در بُعد اقتصادی و عدالت انتظار فرهنگیان چیز بیشتر از حق و حقوق خود نیست و اینکه حقوق فرهنگیان مطابق دیگر کارمندان باشد چرا که کار و فعالیت فرهنگیان در آموزش و پرورش سنگین تر می باشد.

مدیر دبیرستان امام صادق(ع) با اشاره به اینکه در ابتدا انتظار داریم بتوانند جایگاه معلم را برگردانند ، ابراز داشت: فرهنگیان باید علاوه بر آموزش به پرورش دانش آموزان هم توجه داشته باشند.

آموزش به همراه پرورش نتیجه خروج افرادی متعهد به کشور واسلام است

وی اضافه کرد: اگر هدف ما در آموزش و پرورش کسب نمره باشد نتیجه آن خروج انسان هایی است که تعهدی به کشور و دین ندارند پس باید این نگاه از بالا شروع و تا انتها ادامه و اصلاح شود.

تلاش برای توانمندسازی علمی معلمین

سنگتراشان با اشاره به اینکه باید در خصوص توانمند سازی علمی معلمین تلاش و کوشش شود، گفت: اگر معلمی خواست ادامه تحصیل بدهد و ترقی در شغل و تحصیلات خود داشته باشد ممانعت نشود و دراین خصوص از فرهنگیان حمایت شود.

مبارزه با مدرک گرایی برای افزایش حقوق

وی خاطرنشان شد: از طرفی هم با مدرک گرایی مبارزه کنند برخی همکاران فقط جهت ارتقا حقوق خود در حال گرفتن مدرک می باشند که این هیچ نتیجه علمی را برای کشور و دانش آموزان در پی نخواهد داشت.

منبع: فرهنگ نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار