کد خبر: ۳۰۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹ 04 October 2016
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به قدمت ۱۲ ساله نمایشگاه کتاب گیلان گفت: بالغ بر ۴۱۰ ناشر از سراسر کشور و ۴۰ ناشر از گیلان در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی ظهر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهدا و با اشاره به اینکه اهل قلم و فرهنگ گیلان در کشور سرآمد هستند، اظهار داشت: افتخار سوگواری شهادت امام حسین‌(ع) همواره در تاریخ گیلان از قدمت و اهمیت گسترده ای برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به قدمت 12 ساله نمایشگاه کتاب گیلان اعلام کرد: بالغ بر 410 ناشر از سراسر کشور و 40 ناشر از استان گیلان در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان حضور دارند.

فاضلی با تاکید بر اینکه 40 ناشر گیلانی حضور فعال و پررنگی در نمایشگاه مذکور دارند، تصریح کرد: گنجاندن حجم وسیع ناشران در مکان محدود نمایشگاه گیلان کاری هنرمندانه است.

وی با بیان اینکه در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان 58 هزار عنوان کتاب عرضه شده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 650 میلیون تومان بن خرید کتاب در جشنواره مذکور توزیع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه به‌وسیله بن‌های خرید مذکور می‌توان در کتابفروشی‌های سطح استان اقدام به خرید کتاب کرد، افزود: پاسخگویی به خواسته‌های موجود در مقوله کتاب و صنعت نشر در استان نیازمند حمایت است.

فاضلی با اشاره به اینکه دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان یکی از 310  نمایشگاه کتاب استانی است که در سراسر کشور در حال برگزاری است، افزود: توجه و حمایت از ناشران استان مانع از مهاجرت آنها به استان‌های دیگر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تفاهم نامه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سمت و سوی استانی پیدا کند، خاطرنشان کرد: کتاب با وجود پیشرفت تکنولوژی جایگاه ویژه خود را در جامعه حفظ کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار