کد خبر: ۲۹۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 19 September 2016
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: به‌منظور تعامل با چاپخانه‌های موجود در استان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده است تا برای نوسازی تجهیزات صنعت چاپ در استان از تسهیلات صندوق ملی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی صبح امروز در دومین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ در گیلان با اشاره به اینکه  بالغ بر 133 سال از قدمت صنعت چاپ در گیلان می‌گذرد، اظهار داشت: صنعت چاپ در گیلان پویا و فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه گیلان 240 چاپخانه دارد، افزود: استمرار برگزاری همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ در روز صنعت چاپ در گیلان در دستور کار است.

فاضلی با اشاره به اینکه مشکلات و معضلات صنعت چاپ استان در کارگروه‌های مختلف در استان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به‌عنوان زبانی رسا، درستی‌ها و کاستی‌های حوزه فرهنگی مطالبات فرهنگی استان را از وزارتخانه طلب می‌کند.

وی فراهم ساختن امکانات چاپخانه‌داران، پایین آوردن هزینه چاپ، ایجاد عرصه‌های رقابتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای چاپخانه‌داران و بازنگری تلاش حوزه چاپ و تداخل آن با آگهی‌های تبلیغاتی را مطالبات صنعت چاپ استان عنوان کرد و افزود: با تجهیز امکانات، ظرفیت‌های زیادی در صنعت چاپ استان ظهور می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه چاپ و نشر از زمان پیدایش خط در تاریخ به وجود آمده است، تصریح کرد: نهضت جنگل در گیلان به صنعت چاپ در این استان کمک بزرگی کرده است.

وی با بیان اینکه در دوران نهضت جنگل بیانیه‌ها و مقالات این نهضت به‌وسیله صنعت چاپ در گیلان گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: صنعت چاپ در گیلان موجب ترویج فرهنگ نهضت جنگل شد و نهضت جنگل به گسترش صنعت چاپ در استان گیلان کمک کرد.

فاضلی صنعت چاپ را اقتصاد فرهنگ در جامعه  دانست و افزود: استفاده از کتاب‌های حاصل از صنعت چاپ انسان را به سوی هدفی مشخص و فکر را به سوی بالندگی سوق می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: به منظور تعامل با چاپخانه‌های موجود در استان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده است تا برای نوسازی تجهیزات صنعت چاپ در استان از وام‌های صندوق ملی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ گیلان از 19 فعال عرصه صنعت چاپ در گیلان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار