کد خبر: ۲۷۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 06 August 2016
سنت ها همچنان باقیست
 روزی هست و سالروزیی

تابناک / به مناسبت نامش  و یاد یک خاطره ی ،گرامیداشتی و تقدیری و یا لوحی و هدیه ای،
به همه میدهند و همه هم میگیرند  بدون هیچ اغماضی و شاید بدون هیچ اهمیتی!!

 اگر خبررسانی باشد  اشکالی ندارد بجایی بر نمیخورد منافع کسی مورد تهدید نیست چون در خبر رسانی،خبر رسان مامور هست و معذور.  امانت داریست که باید خبر را از منبع به مصرف برساند   دادن لوح تقدیر و هدیه را  نه به دهنده اش  اشکالیست و نه به گیرنده اش
 خبررسانان حالتی عادی و عمومی دارند.

ممکن است بی رنگ و یا ماهیت خاکستری داشته باشند و عموما بیطرفند  و ماهیت خبر برایشان بالسویه اما خبرگزار بنظر  میرسد یه درجه بالاتر از  خبر رسان باشد حق  انتخاب خبر  و گذاشتن آن را کارشناسی  و یا دخالت  میکند.

ممکن است نسبت به ماهیت  خبر بی تفاوت نباشد و هم جهتگیری و بازتابش برایش مهم باشد
 اینگونه نفرات وخبرگزاری ها ممکن است با منابع  اجتماعی و اقتصادی خاصی در ارتباط  باشند  از جاهای خیلی با شکوه تقدیر میشوند و یا هدایای نفیسی دریافت میکنند  این دسته از عزیزان  حتما بی رنگ نیستند و بر عکس در تقسیم بندی ها حتما پر رنگ و به چشم خواهند  آمد.

اما گروه سوم خبرنگاران

 آنانی که قلمشان و مرکبشان از نوع قدسی و بسیار ارزشمندتر است، کسانی که خبر را نگارش میکنند و خبر سازند و قدرت دریافت و تحلیل درست از واقعیات ها را دارند و می یابند آنچه را که پوشیده است و نمایان وروشن  میکنند زوایای تاریک  و پنهان آنچه را که عده ای نمیدانند و یا پنهان میکنند تا که کسی آن را نداند!! ...

خبرنگاران جامعه ی ما از اقشار آسیب پذیر و محروم  تلقی میشوند محروم نه از دانش و بینش بلکه از امکانات مادی و شغلی.

اکثریت خبرنگاران ما درآمد مادی مشخصی ندارند،بسیاری شان بیمه نیستند، و امنیت شغلی ندارند و از جانب بسیاری ممکن است مورد تهدید باشند.

بارها شنیده ام از بالاترین مقامات دولتی، مجلسیان،شرکت های ذی نفوذ به حق و یا ناحق به دادگاه ها فراخوان میشوند و باید پاسخگو  تحلیل و خبر هایشان باشند.

آینده شغلی معینی ندارند صرفا برای دلشان و یا انعکاس درد جامعه در تلاشند.

 پیشنهادم به عزیزان خبرنگار این است  برای استقلال قلمشان و برای حفظ  موقعیت حق نقد وچالش عملکرد  مسئولانی که باید پاسخگو باشند این روز ها از پذیرفتن هدایا از دست کسانی که ممکن است نقد شوند خود داری کنند و به جای آن برای امنیت شغلی خود برنامه ریزی اساسی تری بنمایند.

تا همچون گذشته توانایی بیان محرومیت ها و نقد از مسئولان را در دستور کار خویش داشته باشند و شهید صارمی از نسل خبرنگاران  متعهد جامعه ما بودند.

 روز خبرنگاران مبارک بادا


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار