در اولین جلسه شورای شهر لنگرود پس از دو هفته پرحادثه ؛
تابناک / شورای اسلامی شهر لنگرود متشکل از ۹عضو اصلی و ۴ عضو علی البدل است که ریاست آن را امروز ، رحیم شیخ طاهر بر عهده دارد.
کد خبر: ۲۷۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 01 August 2016
تابناک / شورای اسلامی شهر لنگرود متشکل از ۹عضو اصلی و ۴ عضو علی البدل است که ریاست آن را امروز ، رحیم شیخ طاهر بر عهده دارد.

ریاستی که پس از عبور یک دوره پر از حواشی گوناگون به دست وی رسیده است؛ از نحوه آوردن شهردار اول (انصاری) با حمایت نماینده شهر تا برکناری و نحوه انتخاب شهردار دوم (گلباغی) و روی کار آمدن شهردار سوم ( کحالی ) .

بیست و هشتم تیرماه ، خبری از شهرداری لنگرود به بیرون مخابره شد که شاید نقطه پایانی باشد برهمه مواردی که طی 3 سال گذشته در مجموعه شورا و شهرداری لنگرود اتفاق افتاده است.


درگیری شدید و ضرب و شتم یکی از کارگران شهرداری با شهردار و قائم مقام


طبق شنیده های ما از یک منبع آگاه ، ظهر امروز یکی از کارگران شرکتی شهرداری لنگرود که طی 4 ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده به دفتر شهردار لنگرود مراجعه می کند و پس از بی توجهی و قانع نشدن و براثر فشار روانی حاصل از مشکلات اقتصادی و خانوادگی با شهردار و قائم مقام شهرداری لنگرود درگیر می شود و که این درگیری منجر به جراحت شدید انصار ، قائم مقام شهرداری و درگیری لفظی با رضا کحالی می شود.


به گزارش تابناک ؛ این درگیری ، آغاز دو هفته پرهیجان و پرحادثه در مجموعه شورا و شهرداری لنگرود بود.

اولین واکنش به این اتفاق تلخ را مشاور فرماندار لنگرود داشت که اظهار کرد: در بررسی اولیه این اتفاق گویا به دلیل عدم دریافت حقوق این نیروی شرکتی برای چند ماه افتاده که به نظر بنده شهردار محترم می‌بایست به بحث نیروهای شرکتی که گویا در زمان ایشان نیز انجام نشده خاتمه دهند.

وی افزود: شهردار محترم ؛ شهرداری لنگرود را با مشکلاتی که وجود داشت تحویل گرفت و این پاسخ که فلان کار در زمان من نبوده پاسخ معقولی نیست.

رجایی خاطرنشان کرد: در زمان مدیریت هر شهرداری از ابتدا تاکنون کارهایی صورت گرفته است و امروز کحالی میبایست نسبت به آن اعلام موضع کند و یکی از مهمترین موارد تعیین تکلیف برخی نیروهای خاص در شهرداری است.

رجایی گفت: اگر این نیروها مانند به کارگیری بستگان برخی از اعضای شورای شهر ، به شکل غیر قانونی بر سر کار آمدند وضعیتش مشخص شود و اگر قانونی بوده می بایست حقوق و مزایای شرکت طرف قرارداد که نیروهای خود را برای ارائه خدمات در شهرداری لنگرود به کار گماشته ، پرداخت گردد.


واکنش بعدی توسط یکی از اعضای شورای شهر لنگرود بود که درخصوص جذب و بکارگیری بستگان برخی از اعضای شورای شهر لنگرود اظهار کرد: طی جلسات گذشته برخی از دوستان شورا موضوع شرکتی کردن بستگان خود در مجموعه شهرداری لنگرود را مطرح کرده اند که واقعا جای تامل دارد.

این فرد با انتقاد از عدم پرداخت حقوق و مزایای بسیاری از کارکنان شهرداری اظهار کرد: چگونه می شود وقتی نمی توانیم رضایت خانواده شهرداری را جلب کنیم ، دست به برخی ریخت و پاش ها مانند تیر چراغ برق 36 میلیون تومانی بزنیم.


وی افزود: جذب و بکارگیری 3 تن از بستگان فعلی و سابق شورای شهر لنگرود در شهرداری به صلاح نبوده و نیست و مردم ناظران خوبی هستند و به موقع پاسخ خواهند داد.

همچنین گفتنی است در جلسه ای که موضوع شرکتی کردن بستگان شورای شهر لنگرود مطرح شده بود ، منصفی و شاد ، دو عضو شورای این شهر اظهار کردند: کاملا مخالف این حرکت هستیم و این عمل به نام تمام اعضای شورای شهر نوشته خواهد شد.


پس از این واکنش ها بود که رضا کحالی ، بایدها و نبایدهایی را گفت که جرقه اختلافات به شدت شعله ور شد.


رضا کحالی، شهردار لنگرود در خصوص خبر درگیری یکی از کارگران شهرداری با وی که در بعضی رسانه ها منتشر شده بود، اظهار کرد: درگیری که در رسانه ها آنطور بزرگ مطرح شد به هیچ عنوان درگیری حادی نبود اما حاد نشان داده شد.

وی افزود: کارگر بزرگوار هیچ تعرضی به بنده نکردند، ایشان چون در منزل خود ناراحتی داشتند و با توجه به اینکه به تازگی به جمع کارکنان شهرداری پیوسته است آنهم بطور شرکتی، بجای اینکه حقوق خود را از مدیر عامل طرف قرارداد مطالبه کند کمی عجولانه و با این فکر که ما طرف حساب وی هستیم به ما مراجعه کرده بود.

کحالی بیان کرد: قراردادی که چند ماه پیش از ورود بنده با شرکت مورد نظر در شهرداری لنگرود بسته شده به اظهار مدیر عامل شرکت یک قرارداد استخدامی است، در حالی که ما با هیچ تشکیلاتی به این شکل قرارداد نمی بندیم و در گذشته چنین اشتباهاتی وجود داشته و مسلماً ما برای اجرای قانون باید هزینه کنیم، چه هزینه زمانی و اجتماعی و چه هزینه مادی.

وی افزود: وقتی 29 نفر نیروی شرکتی در سال گذشته و قبل از ورود بنده یک شبه از نیروی شرکتی به قراردادی شهرداری تبدیل می شوند، یعنی دارای قرارداد مستقیم با شهرداری می شوند مسلما چنین مشکلاتی بوجود می آید.


اظهارات و اتهاماتی که توسط شهردار لنگرود به برخی از اعضای شورا و شهرداران گذشته وارد شد ، 10 پرسش مهم و اساسی را در بین اهالی رسانه به وجود آورد که تا به امروز کحالی حاضر به پاسخگویی به آن ها نشده است.


پرسش ها چه بود؟


1 - جناب کحالی همانطور که شما در مصاحبه خود اعلام کردید کارهای غلط دوره های قبل را نمی بایست ادامه می دادید، چرا در مورد اشتغال فرزندان و بستگان اعضای شورای شهر و عضو مستعفی به این کار غلط ادامه می دهید؟(آیا در زمان توافق با اعضای شورای شهر یکی از شروط شورا برای سپردن مسئولیت به شما همین امر بوده است؟)


2 - شما پس از اشاره به میزان بدهی ها (صرفنظر از درست بودن یا نبودن این ادعا)، آیا بهتر نبود از ابتدا و قبل از پذیرش مسئولیت از این مهم اطلاع کسب می کردید؟(در ضمن اعلام کردید مهم این است که مردم بدانند، با این وضعیت مالی چه حجمی از کارهای عمرانی در دست اجراست؟؟؟)


3 - جنابعالی همواره تاکید بر قانونی بودن عملکرد خود داشتید. ولی سوال این است که اصلا تا بحال از طریق مناقصه کاری را به پیمانکار واگذار کرده اید یا خیر؟


4 - شما در مصاحبه قبلی بیان کردید که ان کارگر معروف اندکی عجله کرد و فکر کرد که شهرداری طرف حساب اوست در صورتی که آن شرکت طرف حساب اوست ؛ ولی آن شرکت، واسطه پرداخت حقوق از شهرداری، به کارگر است و لاغیر. آیا این توهین به شعور مخاطبان نیست؟


5 - در دوره جنابعالی به جز خیابان اصلی که مرکز عبور و مرور مردم است، در یکی از محلات (به انتخاب خود) می توانید از یک کار عمرانی نام ببرید؟


6 - در زمان قبل از حضور شما در منصب شهرداری لنگرود،  رسانه ها با فشار زیاد و شهرداری با عملکرد خود، محل دپوی موقت زباله را در پارک فجر تعطیل کرد و آنجا خالی از زباله شد. اما شما دوباره زباله را در آنجا دپو می کنید و بوی زباله بسیار آزار دهنده است. چرا؟؟؟


7 - موضوع کندن چراغ های قبلی داخل خیابان و نصب چراغ های جدید با حداقل 10 میلیون و حداکثر 36 میلیون؛ آن هم دقیقا زمانی که حقوق هر برج کارگران و کارمندان همیشه با تاخیر و اضافه کاریشان در 8 ماهه حضور شما پرداخت نشده است چه توجیهی دارد؟


8 - از هدیه اول شما در محل پارک موتوری فعلی که از لحظه شهردار شدن شما به وسیله یک بنر خبر آن عنوان شده بود چه خبر؟


9 - جناب کحالی ؛ در بدو ورود به شهرداری طی گزارشی به شورای شهر اعلام کردید با 21 میلیارد بدهی شهرداری را تحویل گرفته اید، ولی حالا در مصاحبه جدید با 10 میلیارد افزایش، آن را 31 میلیارد اعلام نمودید!!


10 - شما در مصاحبه خود اعلام کردید که قبل از شما شهرداری تلفنی از بیرون مدیریت می شد (صرفنظر از اینکه اینطور بود یا نه) آیا در دوره شما اینطور نبود یا اینطور نشد؟


پس از طرح این سوالات بود که مهرداد لاهوتی هم وارد این بازی شد.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی با تابناک اظهار کرد: شهردار لنگرود مشغول کار و تلاش بوده و مورد اقبال همه مردم است.




نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: ما می خواهیم در بین شهرهای استان حرفی برای گفتن داشته باشیم و در این راه ممکن است اتفاقاتی هم رخ دهد ؛ مثلا در یکی از رسانه ها دیده بودم که یک دعوایی در شهر لنگرود را آنچنان بزرگنمایی کرده بودند که بدگمانی را به مهمانان و مسافران این شهر تزریق می کرد.


لاهوتی گفت: در ماجرای درگیری کارگر و شهردار ، بزرگنمایی شده ، چراکه ما خودمان در مجلس با صدای بلند حرف میزنیم و اگر اینطور باشد که باید بگوییم هر روز در مجلس درگیری است.


این نماینده مجلس با دفاع از عملکرد رضا کحالی اظهار داشت: شهردار لنگرود کارش را بلد است و عملکرد وی مورد تایید و حمایت من بوده و انصافا تا به امروز سخت مشغول کار و تلاش است.

نماینده مردم لنگرود در پاسخ به این سوال نیز که نظری درباره جذب بستگان و نزدیکان برخی از اعضای شورای شهر و عضو مستعفی دارید یا خیر اظهار داشت: به فرماندار گفتم در موضوع جذب بستگان شورا قوی ورود کند و این موضوعی نیست که به سادگی از آن عبور کنیم.


پس از حمایت مهرداد لاهوتی از شهردار ، رحیم شیخ طاهر ، رییس شورای شهر لنگرود هم سکوت را جایز ندانست و ورود محکمی داشت.


شهردار با مصاحبه‌های جنجالی، اذهان مردم را تشویش نکند

رئیس شورای شهر لنگرود با اشاره به مصاحبه شهردار لنگرود در خصوص مساعده‌های میلیونی به کارمندان شهرداری درگذشته، اظهار کرد : بر اساس قانونی مساعده یک‌چهارم حقوق کارکنان پرداخت می‌شود، و هر کس در این خصوص تخلف کرده باید به اداره رسیدگی و تخلفات اداری معرفی و مجازات شود، خوب است شهردار با مصاحبه‌های جنجالی، اذهان مردم را تشویش نکند.
عضو شورای شهر لنگرود بابیان اینکه شهردار لنگرود در مصاحبه‌ای اعلام کرد کسانی که منفعت آنان در شهرداری درخطر است به دنبال حذف کحالی هستند، افزود : تا زمانی که شهردار در مسیر خدمت گذاری به شهروندان، چارچوب قانون و تعامل با شورا باشد کسی نمی‌تواند وی را از بدنه شهرداری حذف کند و چنانچه ویژه خوارانی باشند که بخواهند سد راه شهرداری و شورا برای پیشرفت باشد شورای شهر تمام قامت در مقابل آنان ایستادگی خواهد کرد.


به‌جای مصاحبه‌های جنجالی، متخلف یا متخلفان به مراجع ذیصلاح رسیدگی به تخلفات معرفی شوند.


شیخ طاهر در پاسخ که به این سؤال که ماجرای عدم پرداخت پول تأمین اجتماعی و دارایی کارمندان و کارگران که توسط شهردار مطرح شد چیست؟ بیان کرد : طبق قانون پول بیمه و مالیات در زمان واریزی حقوق مستقیماً به‌حساب دارایی و تأمین اجتماعی واریز می‌شود،‌اینکه درگذشته در این خصوص قصوری صورت گرفت لازم است به‌جای مصاحبه‌های جنجالی، متخلف یا متخلفان به مراجع ذیصلاح رسیدگی به تخلفات معرفی شوند.


کحالی شهرداری را با ۲۱ میلیارد تحویل گرفت نه ۳۱ میلیارد


وی با اشاره به آخرین وضعیت سامان رضی برای استخدام در شهرداری لنگرود، عنوان کرد : سامان رضی به‌عنوان یکی از جوانان باانگیزه و افتخار شهرستان و کشور است، در جلسه‌ای که ماه گذشته در فرمانداری انجام شد مقرر شد نماینده لنگرود وعده دادند که مجوز لازم برای جذب این عزیز را از استانداری اخذ کند که تاکنون دستوری دریافت نکردیم و در صورت اخذ مجوز برای جذب، این کار به‌صورت قانونی انجام و مجوز لازم نیز از سوی شورا به شهردار ابلاغ می‌شود.
رئیس شورای شهر لنگرود در پاسخ به این سؤال که آیا مصاحبه شهردار در خصوص تحویل شهرداری با مبلغ ۳۱ میلیارد بدهی صحیح است یا خیر؟ گفت : به نظر من شهردار اشتباه کردند چراکه وی طی نامه شماره ۳۰۷۴۴ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۷ به‌صورت مکتوب بدهی شهرداری لنگرود در زمان تحویل را ۲۱ میلیارد بدهی اعلام کردند، چطور امروز از ۳۱ میلیارد بدهی شهرداری سخن می‌گویند برایم تعجب‌آور است.

 نفر دومی که از شورای شهر لنگرود پا به این ماجرا گذاشت ، عضو مستعفی شورای شهر لنگرود(علی اصغر حجامی) بود که تا قبل از انجام این مصاحبه ، فرزندش را به شکل نامتعارفی وارد بدنه شهرداری کرده بود!

عضو مستعفی شورای شهر لنگرود با عذرخواهی از اعضای شورای شهر لنگرود بابت تعرفه کحالی برای لنگرود، تصریح کرد : از تعرفه کحالی برای شهرداری لنگرود پشیمانم.

علی‌اصغر حجامی عضو مستعفی شورای شهر لنگرود با اشاره به اتفاقات اخیر در شهرداری و شورای شهر لنگرود، اظهار کرد : یکی از افرادی که کحالی را به‌عنوان شهردار لنگرود تعرفه کرد من بودم و برای انتخاب و جمع‌آوری آرا در شورا نیز تلاش کردم.

وی بابیان اینکه اخبار چند وقت اخیر از شهردار لنگرود برایم ناخوشایند بود، گفت : از کحالی انتظار نداشتم کارهای عوام‌فریبانه انجام دهد و بااحساس مردم بازی کند.

حجامی افزود : نظرم نسبت به رضا کحالی برگشت و نتوانست وعده‌های خود را عملی کند و فقط به کارهای ظاهری بسنده کرده است.

 
در بهبهه این ماجراها بود که ابراهیم مهربان ، سخنگوی شورای شهر لاهیجان هم طعنه جالبی به شهردار سابق و پرهزینه لاهیجان زد و گفت: برنامه محله‌محور طرح هشت محل و هشت بهشت با موضوع پرداختن به محلات قدیمی لاهیجان در اولویت ما است و معتقدم ورود به محلات شهر ، جرأت، جسارت و برنامه می‌خواهد که گفتنی است برخی از نخبگان و فرهیختگان لنگرودی معتقدند ، شهردار امروز لنگرود(رضا کحالی) تنها به مناطق اعیان نشین شهر رسیدگی می کند و کاری به مناطق محروم و محلات درجه دو و سه ندارد ؛ نکته ای که بسیاری از مردم لاهیجان نیز در دوره کحالی به همین نکته اعتقاد دارند.


که درنهایت ، پس از اتفاقاتی که باهم مرور کردیم ، و پس از واکنش های مختلفی که به عملکرد 9 ماهه کحالی صورت گرفت ، وی طی روزهای گذشته به فرمانداری لنگرود مراجعه کرد و اظهار داشت: برای استعفا آماده ام!


پس از استعفای ظاهری کحالی ، طی نامه ای سرگشاده نکاتی به شهردار لنگرود یادآوری شد که باهم مرور می کنیم.


چگونه فردی که خود را خبره امور و مدیر شهری باسابقه 28 سال خدمت در شهرداری ها معرفی می کند ، نمی داند که محل استعفای شهردار ، شورای شهر است نه فرمانداری!؟


شهردار محترم ؛

مشکلات مالی و ابهامات فراوان شهرداری لنگرود ، با هنرمندی و اجرای نمایش تان حل نمی شود و حمایت نماینده شهر ، فرماندار و یا هر فرد دیگری از شما به منزله این نیست که شورای محترم ، به وظیفه خود عمل نکند ؛ که اگرچه برای شما سخت است ، بدانید که باید پاسخگوی نمایندگان مردم در شورای شهر و تحت نظر این مجموعه فعالیت کنید.

سکوت 9 ماهه اعضای شورای شهر لنگرود نسبت به عملکرد و فعالیت شما ، گویا موجب بدگمانی جنابعالی شده که تصور کرده اید شورای چهارم با وجود تغییر 2 شهردار ، جرات مخالفت و استیضاح شما را ندارد که این تصور ، خیال خامی بیش نیست.

باوجود برخی از چهره های مستقل و خداترس ( مانند رحیم شیخ طاهر ) در مجموعه شورای شهر ، که اگرچه به او هم انتقاداتی وارد است اما درجایش ثابت کرد که گذشته اش را فراموش نکرده و انقلابی عمل می کند که در مصاحبه اخیر نیز ، پاسخ درخوری به شما داد.


سخن پایانی اینکه شهردار محترم ، در آیین و مسلک ما ، برای عمل خیر استخاره توصیه نشده و اگر واقعا قصد استعفا و کناره گیری دارید ، این عمل پسندیده را به اواخر عمر شورا و ایام انتخابات موکول نکنید و اگر چنین نیست وقت شورا و مردم را با این موضوعات نگیرید و بگویید در کنار هزینه های سنگینی مانند تیرهای چراغ برق و کنده کاری در شهرداری ، چه برنامه ای برای درآمد زایی و پرداخت معوقات و حقوق به موقع کارمندان خود دارید!؟



در نهایت و با گذشت دو هفته پرهیجان از اتفاقات عجیب در شهرداری لنگرود ، اولین جلسه رسمی شورای شهر ، فرا رسید که باید دید آیا کحالی با یک عذرخواهی و سکوت مقطعی، بازی جدید را شروع می کند و شورا هم آرام می گیرد یا اینکه پروژه استیضاح شهردار لنگرود رسما کلید می خورد؟



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
امیرحامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
کحالی چون حامی مهم چون لاهووتی دارد . توجهی به شورا ندارد و عده ای از خانم ها و آقایان شورا خود لاهووتیند. بهتر از انرژیتان را در این خصوص صرف نکنید. و برایش شورا ،کارمند ،مهم نیست. و هرکاری دلش بخواهد می کند.با توجه به متن بالا مگر می شود نه ماه در شهرداری کار بی حساب و کتاب باشد. دیگر آقایان شورا هم برند دنبال کارشان. و خداحافظ شورا، و شهرداری را دراختیار کحالی و لاهووتی بگذارند. ولاغیر؟
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
آقا ول کنید لنگرود رو این خبرگزاری شما چی از جون لنگرود می خواد ما خودمون چندین خبرگزاری داریم ، فقط دارین حاشیه سازی می کنید ، رسالت خبرگزاری رو اینقدر لگد مال نکنید ، 60 درصد خبرای گیلان از لنگروده اونم همش حاشیه ، از لنگرود خبر می خواین برین سراغ کشاورزا ، سراغ روستاهای فقیر نشین ، برید یقه لاهوتی و استاندار و بگیرید که به روستاها توجه نمی کنند ، گاز و آب روستاها به کجا کشید ............. دست از سر شهردار و شورا بر دارید ....... زمان گلباغی و انصاری و پورمحمد و پورقربان کجا بودید ........ دست بردارین از لنگرود
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
اینا عرضه ندارن برش دارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
شورای شهر استیضاح لطفا
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
گزارش عالی بود
پسر حجامی و داماد سروری و پسر موسوی بچه هاشونو اوردن
امیر محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
از این خبرگزاریها بسیار تشکر داریم چون واقعیت ها بیان می گردد و بایستی حمایت شوند . خواهشا به این آقا بگید زن و بچه پرسنل خرج ندارند حقوق که داده نمی شود . معلوم نیست کی می خواهد حقوق بدهد هنوز حقوق تیرماه پرداخت نشده 12 ماه اضافه کار و سایر حق و حقوق داده نمی شود. اصلا برای این شخص حقوق پرسنل مطرح نیست اگر تا زمانیکه این شهرداری هست حقوق و اضافه کار ندهد برایش فرقی نمی کند. ایشان اومدن چه چیزی را نشان دهد هزینه های نجومی برای شهرداری بدهی های چند ده میلیاردی .اینقدر در پرداخت حق و حقوق پرسنل که حقشان است طرف شهرداری را داری بهمان نسبت کمتر یک درصد متوجه سایر هزینه باش.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
کحالی خیلی شهر و شهرداری را بازی گرفته است. کارش فقط تخریب شهر است حتی جداولی را خودش اخیرا نصب کرده تخریب نموده است ایا کحالی این ها بیت المال نیست. در هزینه های شخصی خودتان این قدر ریخت وپاش. یک کمی وجدان داشته باش درست است شوراها همه خوابند شما که ادعای 28 سال ریاست تجربه را دارید چرا این قدر ریخت و پاش آقا یک کمی در فکر کارهای نسنجیده خودت باش تا کی باید این میادین و جداول تخریب شده همانطور رها بماند. بعدا میگن داره کار میکنه کدام کار.از وقتی اومدی تخریب کردی تاکنون درست نکردی.با این عجله چرا همه را بکدفعه خراب کردی چه چیزی را مب خواستی نشان بدی مگر شهرو مردمان بازیچه شما هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار