تابناک و بررسی یک اتفاق مشابه در دو شهر ؛
تابناک / عضو شورای اسلامی شهر رشت در زمینه استخدام فامیلی شهردار این شهر در بدنه شهرداری و اهدای کارت هدیه و سکه به برخی رسانه‌ها افشاگری کرد.
کد خبر: ۲۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 27 July 2016
تابناک / عضو شورای اسلامی شهر رشت در زمینه استخدام فامیلی شهردار این شهر در بدنه شهرداری و اهدای کارت هدیه و سکه به برخی رسانه‌ها افشاگری کرد.

محمود باقری‌خطیبانی در جلسه شورای اسلامی این شهر از استخدام 106 نفر در شهرداری رشت انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: بر چه اساس و مجوزی شهردار رشت اقدام به عقد قرارداد با 106 نفر نیروی جدید و بدون سروصدا در شهرداری و سازمان‌های تابعه رشت کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه فرزندان تحصیلکرده شهروندان با مدارک تحصیلی کارشناسی و ارشد بیکار هستند، گفت: به چه دلیلی شهردار رشت هر کسی را که تمایل داشته باشد بدون آزمون و مصوبه جذب شهرداری می‌کند.


این اظهارات شفاف و بی پرده عضو شورای شهر رشت ، درحالی است که در 45 کیلیومتری این شهر و در لنگرود ، دو عضو شورای شهر به همراه عضو مستعفی آن ، بستگان نزدیک خود را به سادگی در بدنه شهرداری جذب کردند و علی رغم این نکته ، که این عمل مذموم به نام تمام اعضای شورای شهر ، نوشته شده ، اما هیچ کدام از اعضایی که دست به این عمل زشت نزده اند ، حاضر به موضوع گیری نشدند.


جالب اینجاست که باوجود موضع گیری های شدید مسئولین استانی ، نهادهای نظارتی به درستی از حقوق آحاد مردم لنگرود دفاع نکرده اند ؛ که چند روز اخیر برخی از اهالی فرهنگ و رسانه به طنز گفته اند که ای کاش در شورای شهر لنگرود یک باقری خطیبانی داشتیم!


اما جالب اینجاست که شنیده ها از شورای شهر رشت حکایت از آن دارد که با شش امضاء شورای شهر به دنبال استیضاح ثابت قدم است.

به دنبال عدم اقناع اکثریت( ۷ نفر) از اعضای شورای شهر در جلسه ۱۴۸،ظاهرا شش نفر از اعضای شورا در جلسه ای تصمیم گرفتند طرح استیضاح ثابت قدم را به مرحله اجرا در آورند.

در هفته گذشته نیز قبل از صد وچهل و نهمین جلسه لغو شده نیز گیل خبر با انتشار خبری از امضای ۶ عضو برای استیضاح شهردار خبر داده بود که از سوی یکی از اعضای شورا عنوان شد که تنها ۴ امضاء جمع آوری شده و رئیس شورا نیز در همان بازه زمانی بیان کرد که طرحی اعلام وصول نشده بود که کسی از تعداد آن آگاهی داشته باشد و اعضا تنها برداشت شخصی خود را بیان می کنند ؛ با این حال در جلسه خصوصی اخیر شش عضو شورا با نگارش نامه ای استیضاح شهردار رشت را امضاء کردند و شنیده می شود نفر هفتم نیز احتمال دارد که این نامه را امضاء کند.

بر اساس شنیده ها ظاهرا محمود باقری، محمدعلی رفیعی نوده، مجید رجبی، امیر حسین علوی، محمدحسین واثق کارگرنیا و مسعود کاظمی حاضر به امضای طرح استیضاح شدند و همچنین احتمالا امضای عباس صابر نیز به این نامه اضافه خواهد شد.

در صورتی که این امضاها در جلسه بعدی شورا اعلام وصول شود و به ثابت قدم ابلاغ گردد،شهردار ظرف ده روز باید به جهت آخرین پاسخگویی و دفاعیات در صحن حضور پیدا کند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
شورای شهر لنگرود در مقابل کحالی توان استیضاح را ندارد کحالی تا می تواند برود این شورا خیلی ضعیف است. و چیزی بنام تحمیل وجود ندارد. کحالی خودش به بدنه شهرداری نیرو ی اداری وارد کرده است مگر از شورای شهر اجازه گرفته است. همچنانکه 12 ماه اضافه کار پرسنل را که تاکنون سابقه نداشته پرداخت ننموده است و حقوق پرسنل هم راضی نیست بدهد و با تاخیر یک ماه پرداخت می کند. پس با توجه به وضعیت. تصمیم با خود کحالی است.
sepidrood
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
آقای باقری خطیبانی معلوم الحال وحراف است.دریکسال گذشته جز جنجال چیزی درشورا انجام نداده است.انشالله سال آینده که خانه نشین شد آنوقت نتیجه عدم پاسخگویی به اعتماد مردم را خواهد دید.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
متاسفانه شهرداری رشت ودر راس انها شهردار رشت . خودسرانه عمل میکنند در قبوض عوارض میلیارد ها پول ناحق برای خدمات ارایه نشده اتشنشانی از مردم میگیرند انمهم با تبعیض یعنی مالک یک کلبه در حاشیه شهر همان مبلغی را پرداخت میکند که یک سرمایه دار گلسار نشین با چند صد متر ساختمان لوکس شورای شهر رشت که عموما از مرفان بیدرد هستنداز مردم دفاعی نمیکنند . یعنی در شهر رشت هیچوقت شورا کارایی مردمی نداشته .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار