تابناک و جمعی از رسانه های مستقل ؛
تابناک / شورای اسلامی شهر لنگرود متشکل از ۹عضو اصلی و ۴ عضو علی البدل است که ریاست آن را امروز ، رحیم شیخ طاهر بر عهده دارد. ریاستی که پس از عبور یک دوره پر از حواشی گوناگون به دست وی رسیده است؛ از نحوه آوردن شهردار اول (انصاری) با حمایت نماینده شهر تا برکناری و نحوه انتخاب شهردار دوم (گلباغی) و روی کار آمدن شهردار سوم ( کحالی ) .
کد خبر: ۲۶۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 25 July 2016
تابناک / شورای اسلامی شهر لنگرود متشکل از ۹عضو اصلی و ۴ عضو علی البدل است که ریاست آن را امروز ، رحیم شیخ طاهر بر عهده دارد.

ریاستی که پس از عبور یک دوره پر از حواشی گوناگون به دست وی رسیده است؛ از نحوه آوردن شهردار اول (انصاری) با حمایت نماینده شهر تا برکناری و نحوه انتخاب شهردار دوم (گلباغی) و روی کار آمدن شهردار سوم ( کحالی ) .

به گزارش تابناک گیلان، در ماه های گذشته تقریبا به همه ابعاد و تحرکات شورای شهر لنگرود که در بکارگیری بستگان و نزدیکان خود در مجموعه شهرداری این شهر انجام داده است ، پرداخته ایم ؛  و شما می توانید اینجا ، اینجا ، اینجا و اینجا  و اینجا دنبال کنید.


بیست و هشتم تیرماه بود که خبری از شهرداری لنگرود به بیرون مخابره شد که شاید نقطه پایانی باشد برهمه مواردی که طی 3 سال گذشته در مجموعه شورا و شهرداری لنگرود اتفاق افتاده است.



درگیری شدید و ضرب و شتم یکی از کارگران شهرداری با شهردار و قائم مقام


طبق شنیده های ما از یک منبع آگاه ، یکی از کارگران شرکتی شهرداری لنگرود که طی 4 ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده به دفتر شهردار لنگرود مراجعه می کند و پس از بی توجهی و قانع نشدن و براثر فشار روانی حاصل از مشکلات اقتصادی و خانوادگی با شهردار و قائم مقام شهرداری لنگرود درگیر می شود و که این درگیری منجر به جراحت شدید انصار ، قائم مقام شهرداری و درگیری لفظی با رضا کحالی می شود.



نارضایتی ها از کمبود منابع مالی ، معوقات و عدم پرداخت حقوق جمعی از کارکنان شهرداری لنگرود و مهمتر جذب برخی از بستگان شورای شهر لنگرود در شهرداری لنگرود موجب افزایش نارضایتی ها شده است.







پس از این اتفاق و واکنش های شدید برخی از مسئولین و رسانه ها نسبت به این موضوع ، رضا کحالی در یک گفت و گوی جنجالی از مسائلی حرف زد و پرده برداشت که اگر در شهرداری هایی نظیر رشت و لاهیجان بود ، توجه تمام رسانه ها تا به امروز به بازخوردها و پس لرزه های آن مصاحبه و واکنش های شدید اعضای شورای آن شهر معطوف می شد.


اما جالب اینجاست که چند روزی از این مصاحبه آتشین کحالی می گذرد که نه شورای شهر لنگرود چیزی را به خودش گرفت و نه افرادی که مورد اتهام قرار گرفته اند!


در همین خصوص ، برخی از رسانه های مستقل گیلانی ، سوالاتی را از شهردار محترم دارند که امیدواریم همراه با پاسخ درخور و شایسته ای از سوی شهردار قانونمدار ؛ همراه باشد!



1 - جناب کحالی همانطور که شما در مصاحبه خود اعلام کردید کارهای غلط دوره های قبل را نمی بایست ادامه می دادید، چرا در مورد اشتغال فرزندان و بستگان اعضای شورای شهر و عضو مستعفی به این کار غلط ادامه می دهید؟(آیا در زمان توافق با اعضای شورای شهر یکی از شروط شورا برای سپردن مسئولیت به شما همین امر بوده است؟)


2 - شما پس از اشاره به میزان بدهی ها (صرفنظر از درست بودن یا نبودن این ادعا)، آیا بهتر نبود از ابتدا و قبل از پذیرش مسئولیت از این مهم اطلاع کسب می کردید؟(در ضمن اعلام کردید مهم این است که مردم بدانند، با این وضعیت مالی چه حجمی از کارهای عمرانی در دست اجراست؟؟؟)


3 - جنابعالی همواره تاکید بر قانونی بودن عملکرد خود داشتید. ولی سوال این است که اصلا تا بحال از طریق مناقصه کاری را به پیمانکار واگذار کرده اید یا خیر؟


4 - شما در مصاحبه قبلی بیان کردید که ان کارگر معروف اندکی عجله کرد و فکر کرد که شهرداری طرف حساب اوست در صورتی که آن شرکت طرف حساب اوست ؛ ولی آن شرکت، واسطه پرداخت حقوق از شهرداری، به کارگر است و لاغیر. آیا این توهین به شعور مخاطبان نیست؟


5 - در دوره جنابعالی به جز خیابان اصلی که مرکز عبور و مرور مردم است، در یکی از محلات (به انتخاب خود) می توانید از یک کار عمرانی نام ببرید؟


6 - در زمان قبل از حضور شما در منصب شهرداری لنگرود،  رسانه ها با فشار زیاد و شهرداری با عملکرد خود، محل دپوی موقت زباله را در پارک فجر تعطیل کرد و آنجا خالی از زباله شد. اما شما دوباره زباله را در آنجا دپو می کنید و بوی زباله بسیار آزار دهنده است. چرا؟؟؟


7 - موضوع کندن چراغ های قبلی داخل خیابان و نصب چراغ های جدید با حداقل 10 میلیون و حداکثر 36 میلیون؛ آن هم دقیقا زمانی که حقوق هر برج کارگران و کارمندان همیشه با تاخیر و اضافه کاریشان در 8 ماهه حضور شما پرداخت نشده است چه توجیهی دارد؟


8 - از هدیه اول شما در محل پارک موتوری فعلی که از لحظه شهردار شدن شما به وسیله یک بنر خبر آن عنوان شده بود چه خبر؟


9 - جناب کحالی ؛ در بدو ورود به شهرداری طی گزارشی به شورای شهر اعلام کردید با 21 میلیارد بدهی شهرداری را تحویل گرفته اید، ولی حالا در مصاحبه جدید با 10 میلیارد افزایش، آن را 31 میلیارد اعلام نمودید!!


10 - شما در مصاحبه خود اعلام کردید که قبل از شما شهرداری تلفنی از بیرون مدیریت می شد (صرفنظر از اینکه اینطور بود یا نه) آیا در دوره شما اینطور نبود یا اینطور نشد؟  زمانی که مهندس انصار می بایست به تاکسیرانی می رفت ، آیا فردی به شما تلفنی نگفتند که حداقل تا موقع انتخابات این جا به جایی صورت نگیرد!؟



در پایان اضافه می کنیم ؛ جناب کحالی ؛


در دوره شهرداران گذشته ، به خصوص شهردار قبل(افشین گلباغی) که بیشترین اتهامات شما متوجه وی بود و اتفاقا توسط این رسانه مورد انتقاد شدیدی هم قرار می گرفت، در خیلی از حوزه ها مانند رفع مشکل اب گرفتگی در جاده چمخاله ( مخصوصا میدان امام حسن مجتبی(ع) ) ، مبارزه با سد معبر،جمع آوری سگ های ولگرد که در این مورد قطعه زمینی هم توسط شهرداری خریداری شد و... روکش آسفالت در بسیاری از نقاط و محله های قدیمی نظیر آقاسید عبداله و چالکیاسر،انزلی محله،کاسه گر محله،خیابان جمهوری اسلامی،بلوار حافظ،۲۰متری شهید رجاییو خیلی نقاط دیگر و بازگشایی های خوبی انجام گرفت که جا دارد شهردار محترم در کنار نکات ریزی که بدان توجه داشت ، به این موارد هم اشاره ای می کرد!



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
با عرض سلام,ایشا... که شهردار فعلی جوابهایی قانع کننده برای این سوالات داشته باشن,بهر حال چیزی که مشهوده اینه که ایشون امتیازات خوبی به شورای شهر دادن که بدون هیچ حرف و حدیث و احیانا مزاحمی در حال جولان دادنن,با این وضعیت مثل سایر نقاطی که ایشون بودن,در آینده ی بسیار نزدیکی شاهد بروز بدهی بسیار بزرگی از جانب ایشون خواهیم بود که شهرمون حالا حالاها بجای پیشرفت,پسرفت خواهد کرد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
بهر حال با توجه به سوالات بالا که واقعا توی ذهن خیلی از همشهریان ماست,منتظر جوابهای منطقی از جانب شهردار فعلی شهرمون هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
میگم اصلا توی ذاتمون هستش که مسائل و مشکلاتی رو که خودمون باعث و بانیش هستیم رو به کس دیگه ای نسبت بدیم,مردم رو چی فرض میکنین؟؟؟؟؟؟
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
کحالی یکیشم نمیتونه جواب بده .. گندی زده خودش خبر داره فقط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
اقای کحالی ،خوب روی سر شورای بی غیرت لنگرود جز دو سه نفر سوار شدی و با جذب بچه ها و داماد یکی شون،نظرشون رو جلب کردی و قیمتشون بیشتر از این حرفها هم نبود.ضمنا کاش میگفتی که الان چقدر بدهکاره شهرداری!!!چرا مناقصه برگزار نمیکنی و فقط پیمانکارانی که شخصا کارگر خودتن استفاده میکنی؟در مورد پرداخت حقوق توسط شرکت هم،این سناریو در لاهیجان تکرار شد و بدبختی کارگران شرکتی اونجا هنوزم ادامه داره. در مورد کار عمرانی که مدعی هستی خیلی شق القمر کردی،فقط توی خیابان اصلی که مردم رفت امد میکنن عوامفریبانه مشغول شدی که خودت بهتر از هرکسی بهش واقفی.افتخار میکنی که دوباره پارک فجر رو مثل اربابت لاهوتی تبدیل به زباله دان کردی؟!!!خیلی واجب بود وقتی حقوق کارمندان و کارگران رو نداری بدی،تیرهای ۳۶ میلیونی بخری و البته که پولش رو باید شهردار بعد از شما بده.راستی خرید این چراغها بدون مناقصه و بصورت ترک تشریفات قانوناااا درسته؟ هدیه اول که در حد یک بنر متوقف شد،نمایشی بسیار احمقانه بودکحالی عزیز.از قدیم گفتن دروغگو کم حافظه است،شما شهرداری رو ۳۱ میلیارد بدهی تحویل گرفتی؟!!! فرضا این یه جمله ات دروغ نباشه...چرا قبلا گفتی۲۱میلیارد؟؟؟!!!.....................
کحالی عزیز قدری با مردم صادق باش......
واقعیت است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
اقای کحالی حقوق کل کارگران شرکتی یک ماهش حتی نصف یک چراغ برق نبوده است چرا جنگ و جدال راه انداختی اومدی یک ماموریت اقای لاهووتی را پیاده کنی. چرا کلیه پیمانکارانت ترک هستند واصلا در کارهایت قوانین را رعایت نمی کنی افرادی را بهشان کار می دهی کجا تائید شده اند طرف تا الان رنگ ندیده شده نقاش شهرداری تازه میگه کار و کاسبی خیلی خوب معلوم کحالی خوب به همشهریش وخودت حال می دی بقول متن بالا از هدیه اولت که فکر کردی مردم این قدر عوامند ما که ندیدیم هدیه اول چه بود احتمالا تخریب دیوار آتس نشانی بود. که پرسنل اتش نشانی بدنشان را باورزش اماده می کردند می خواستی اجازه بدی داخل استراحت گنند. اقایان شورا خیلی بهش بها دادند وانگار وکحالی اقایان را اورده یک کمی همت و غیرت داشته باشید کحالی جز هزینه و شخم زدن شهرداری کار دیگری بلد نیست همچنانکه اعضای شورای شهر لاهیجان با درایت خودش نشان دادند که این شخص لیاقت رباست را ندارد حتی 9 نفر به این نتیجه رسیدند واین خیلی برای مردم لنگرود بد است چنین شخصی توسط شورای لنگرود مجدد شهردار لنگرود باشد.
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
بسمه تعالی
مدیریت محترم سایت
مصاحبه جناب آقای کحالی شهردار لنگرود در مورد حوادث اخیر در شهرداری در سایت های خبری لنگر نیوز و تابناک استان گیلان را خواندم و تجربه 28 ساله جناب آقای کحالی نتوانست حوادث به وقوع پیوسته ( درگیری در شهرداری) را توجیه نماید. و مثل همه مدیراان که مشکلات مدیریتی خویش را فرافکنی می نمایند . به جوسازی های بیرونی و مبارزه ایشان با اهرم های فشار بر شهرداری که قبلاً از بیرون شهرداری را هدایت می نمودند. منتسب نمودند .جا دارد جناب آقای کحالی به پرسش های ذیل که با خواندن مصاحبه ایشان در ذهن خطورمی کند جواب درستی بدهند .
1- اگر تجربه 28 ساله جناب آقای کحالی که به آن افتخار می نمایند . دوران تصدی گری شهرداری لاهیجان هم شامل آن باشد که سرانجام خوبی نداشته است. جا دارد که ایشان از سواد و تحصیلات مرتبط با سوابق مدیریتی خویش در این تجربه 28 ساله اشاره می کرد.
2-جناب آقای کحالی در مصاحبه به وجود 67-60 پرونده در شهرداری اشاره نموده که صاحبان آن یا به جوسازی بر علیه شهرداری یا منتظر تعویض شهردار برای حل مشکلات پرونده های خویش هستند ، ای کاش اشاره می نمودند که مشکلات این پرونده ها حداقل بخش زیادی سطح اشغال مازاد می باشند . کلی گویی مشکلی را حل نمی نماید. خودشان واقف هستند تراکم فروش بخشی از درآمدهای شهرداری های کشور می باشد. اما قصذ آقای شهردار از عدم صدور پروانه بر این عده اعمال فشار بر آنها برای گرفتن کمک های نقدی برای شهرداری می باشد که برای عده ای این کار عملی گردیده است.
3-جناب آقای کحالی به پروژه های عمرانی دوران مسئولیت خویش در شهرداری لنگرود اشاره نمودند. جا دارد پرسیده شود که در مدت حدود 8 ماه مسئولیت خویش بر شهرداری لنگرود . ویران کردن دو میدان اصلی شهر (میدان معلم و میدان الغدیر) و بلاتکلیفی و رها نمودن آن بعداز گذشت 8 ماه که به ویرانه ای شبیه است ناشی از تجربه 28 ساله مدیریتی خویش است. راستی جناب آقای کحالی بفرمایند سرنوشت هدیه اولی که به شهروندان لنگرود بوق و کرنا وعده داده بودند چه شده است ؟ (احداث مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرداری در محل پارکینگ آتش نشانی ) البته موارد دیگری قابل ذکر است که به مجال دیگری موکول می شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
حقوق ما رو بده کارش بخوره ........
یه گرفتار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
اگه واقعا دین داری حقوق رو بده زن وبچه خودت تحمل میکننن تا حالا شده چیزی نداشته باشی مدیون زنو بچت باشی تو رو خدا حقوق رو بده ما گرفتاریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار