نامه سرگشاده سرپرست خبرگزاری تابناک به ساحره میرسیدی ؛
سیدرحمان موسوی / تابناک: ضروری است باوجود این نکته که به سال پایانی عمر شوراهای شهر و روستا در دوره چهارم رسیده ایم ، مواردی را با هم مرور کنیم که تجارب تلخ این دوره در سال پایانی عمر این شورا برای شورای پنجم تکرار نشود و یا به حداقل برسد...
کد خبر: ۲۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 23 July 2016
سیدرحمان موسوی / تابناک: ضروری است باوجود این نکته که به سال پایانی عمر شوراهای شهر و روستا در دوره چهارم رسیده ایم ، مواردی را با هم مرور کنیم که تجارب تلخ این دوره در سال پایانی عمر این شورا برای شورای پنجم تکرار نشود و یا به حداقل برسد چراکه برخی از موضوعاتی را که در 3 سال گذشته تجربه کرده ایم دراصول مدیریت شهری و رعایت حقوق شهروندی ، چیزی شبیه فاجعه بود که در این نوشتار توجه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان را تنها به دو نکته جلب میکنم.






کمتر کسی است که از اوضاع وخیم مالی شهرداری ها در سال های اخیر خبر نداشته باشد و نداند که شهرداران گیلان همانند سایر کشور دوران سخت و فشار مالی سنگینی را این روزها می گذرانند ، و این موضوع نیز که اغلب شوراهای شهر ، متاسفانه در دوره چهارم به حداقل وظایف خود بسنده کرده و در انتخاب شهرداران ملاک های دیگری را جایگزین اصول و قواعد مدیریت شهری کرده اند را بدان واقفیم.

آیا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان حاد بودن شرایط امروز شهرداری ها را درک نکرده است که تصمیم به ورود جدی در برخی مسائل حیاتی را ندارد؟

اگر امروز کسی از شوراهای شهر توقع خاصی ندارد ، دال بر این است که شما هم بی خیالی طی کنید و با تخلفات جدی که صورت می گیرد و حق و حقوق مردم تضییع می شود برخورد نکنید؟

اگر شوراهای شهر ، از شهردار منتخب برنامه اقتصادی نمی خواهد ؛ چرا شما شهرداران منتخب را ملزم به ارائه برنامه مالی نکرده و احکام شهرداران را منوط به ارئه طرح توجیه اقتصادی در شهرها نمی کنید؟


در این روزها که عمده درامد شهرداری ها دادن پروانه است و کمتر کسی هم رغبت به ساختمان سازی دارد ، آیا می دانید این خرج های بی حساب کتابی که در شهرداری ها می شود و شهرداران امروز برای اینکه خودی نشان دهند ، چه بلایی سر شهرداران و شوراهای آینده می آورند؟


نکته دوم و مهم تری که باید بدان اشاره کنم اجرای عدالت و پیگیری مطالبات حقه ی مردم گیلان است ؛ مردم شهرهایی که سرخوش از تیرهای چراغ برق اعیانی و درگیر یک میدان و آسفالت کوچه ها و غافل از اینکه ، برای اجرای پروژه های شهری نه مناقصه ای وجود دارد و نه کسی که بگوید چرا عمده اعضای شوراهای شهر خودشان مجری طرح ها و پروژه های عمرانی شهرداری های خود هستند؟


مدیرکل محترم ؛ مگر اردیبهشت ماه 95 را از خاطر برده اید که استاندار طی رنج نامه ای ابلاغ کرد: شهرداری های چند شهرستان ، بستگان خود را در شهرداری جذب کردند، درحالی که اگر بخواهد استخدامی صورت گیرد ، علنی اعلام می کنیم ؛ اما بی توجهی ها باعث شد که علی رغم تاکید و دستور استاندار محترم ، عمل جدی صورت نگیرد که وی خرداد ماه نیز زبان به گلایه گشود و گفت: استخدام بدون مجوز در شهرداری های گیلان تخلف و جرم است و از ورود دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در جذب بدون مجوز در شهرداری‌های این استان خبر داد.


همچنین طی ماه های گذشته کمتر مسئول استانی است که گزارش های تابناک و برخی دیگر از رسانه های مستقل و مطالبه گر ، درباره این پدیده مذموم را فریاد نکرده باشند که جذب و بکارگیری فرزندان و بستگان برخی از شوراهای شهر ازجمله لنگرود توهین به شعور مردم بوده و نهادهای بالادستی چرا اقدام نمی کنند.



در پایان باید گفت: همه این موارد اگر بد بوده که قطعا بد است ، مورد بدتری وجود دارد و آن عدم پاسخگویی شما به رسانه ها در قبال مواردی از این دست است که نه برای حل این معضلات اقدامی می کنید و نه حتی حرفش را می زنید.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حا مد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
بالاخره در یک اقدام شجاعانه اقای کحالی دستور داد کلیه بستگان شورا وغیر شورا که در حدود 10 ماه بلاتکلیفند ودر ساختمان مخابرات جمعند و نیروهای را که خودش اورده بود در حدود 10 نفر وکلیه نیروهای شرکتی در حدود 80 نفر از روز پنج شنبه31 /4/ 1395 سر کار نیایند. احسنت بر این مرد بزرگ.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
لنگرود که گندش بالا اومده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
عمه شهردار را بگذارید ریس روابط عمومی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
میرسیدی خابیده ب خدا
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
خجالت نمیکشن این شهر دار رشت و شورای رشت که اینجور شهرداری و سبزمیدان رو کلا شهر رشت رو به کندکشیدن...رشت شده عین یه روستا بی در وپیکر..برو لاهیجان ادم کیف میکنه ....متاسفم براتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار