معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:
مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گیلان با اشاره به نقش ارزشمند جوانان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کسب موفقیت و دستاوردهای بزرگ در عرصه های دفاعی علمی اظهار کرد: امروز استکبار جمعیت جوان را هدف قرار داده است
کد خبر: ۲۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 20 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گیلان با اشاره به نقش ارزشمند جوانان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و کسب موفقیت و دستاوردهای بزرگ در عرصه های دفاعی علمی اظهار کرد: امروز استکبار جمعیت جوان را هدف قرار داده است.

وی با بیان این که دشمن در تلاش است تا با استفاده از برنامه های نامناسب ماهواره ای و مواد مخدر جوان ما را از فرهنگ و ارزش های اخلاقی، اسلامی و ایرانی و روحیه تلاش تهی سازد، تاکید کرد: این چالش تنها مساله آموزش و پرورش نیست بلکه مساله کشور است.

حمیدی خاطرنشان کرد: همه باید برای تداوم انقلاب و آرمان های انقلاب اسلامی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حفظ جوانان دست به دست هم دهیم.

وی تاکید کرد: ما امروز به یک همکاری عمیق نظام آموزش و پرورش ، حاکمیت کشور، خانواده ها نیاز داریم تا جوانانمان را از گزند تهاجمات فرهنگی بیگانگان حفظ کرده و به تداوم افتخار آفرینی آنان در عرصه های مختلف کمک کنیم.

وی یادآور شد: خانه و مدرسه با خردورزی و آگاهی بخشی به جوانان باید نسل جوان را از آسیب های اجتماعی و توطئه ها حفظ کنند.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز باید به فناوری های نوین به عنوان فرصت برای اطلاع رسانی و آموزش دانش آموزان استفاده کرد.

حمیدی تصریح کرد: باید زمینه هایی را فراهم کنیم که جوان سالم با انگیزه ، خودانگیخته ، آرمانگرا، شجاع با اتصال به ریشه های عمیق فرهنگ اسلامی این کشور متمدن به تلاش برای آبادانی و توسعه ایران در تمامی زمینه ها بپردازد.

وی با اشاره به مواد مخدر بعنوان یکی از معضلات مهمی که جامعه و جوانان را تهدید می کند و نیروی انتظامی برای مقابله با ان شش هزار شهید تقدیم کرده افزود: مرز را که مسدود کردند استکبار مواد مخدر صنعتی و ساخت مواد مخدر در لابراتورهای خانگی را توسعه داد.

وی ورزش و فعالیت های فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره ها و برنامه های جذاب را برای ایجاد شادی و نشاط و انس دانش آموز به مدرسه و وفاق و سازگاری و پیشگیری از آسیب ها بسیار موثر خواند و افزود: سه میلیون و 500 هزار دانش آموز در المپیادهای آموزشگاهی شرکت می کنند.

حمیدی، مدارس را بهترین مکان برای تفریح سالم ، شادی و نشاط دانش آموزان عنوان و تصریح کرد: باید طرح های خلاقانه در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در مدارس پیاده کنیم.

وی همکاری صمیمانه مدارس و خانواده ها را در موفقیت طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر خواند و افزود: در حوزه تربیت بدنی و ورزش مصمم هستیم مسابقات تیمی مادران و دختران و پدران و پسران در مدارس برگزار کنیم.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: تنها با یک عزم ملی و همکاری مشترک خانواده ها ، انجمن اولیاء و مربیان، مسوولان مدرسه و معلمان و دستگاه های مختلف خواهیم توانست از آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد پیشگیری کنیم.

چهارمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم گیلان روز دوشنبه با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی به کار خود پایان داد.

استان گیلان دارای بیش از376 هزار دانش آموز است که در پنج هزار و781 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار