بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳ 02 June 2016
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

عادل منحصر به فرد است / صبحانه خوردن عمو عزت با عادل فردوسی پور +عکس


عادل فردوسی پور صبح امروز با رئیس سابق صدا وسیما دیدار کرد و با وی صبحانه خورد.

عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما با انتشار پستی در کانال تلگرامش از صبحانه امروز صبح خود همراه با عادل فردوسی پور و هدیه ای که از او گرفت، سخن گفت.





عزت الله ضرغامی
نوشت: صبحانه با عادل فردوسی پور (امروز۹۵/۰۳/۱۲)

عادل در نوع خود منحصر به فرد است . عاشق کارش است و کلاس خود را حفظ می کند.

مبالغ کلانی که برای اجرای همایش ها و اقداماتی از این دست به او پیشنهاد می شود را رد می کند.

ترجمه جدیدش را به من هدیه کرد.




 پیرمردی که سوار خودرو آقای وزیر شد +عکس

وزیر بهداشت که به عنوان نماینده رئیس جمهور همزمان با سفر دولت به ارومیه سفر کرده بود به چند شهرستان سر زد که یکی از حاشیه های جالب این سفر، پیرمری بود که با اصرار سوار خودروی وزیر شد.


 

در حاشیه حضور دکتر سید حسن هاشمی در ارومیه، پیرمردی با اصرار و سماجت فراوان خود را از میان جمعیت به ماشین وزیر رساند تا سوار ماشین شده و کنار وزیر بشیند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این پیرمرد به رغم تلاش همراهان برای منصرف شدنش، سرانجام با پادرمیانی وزیر سوار خودرو شد و مسافتی را بر صندلی استاندار نشست و با وزیر به صحبت پرداخت.




حقوق بازنشسته‌ها چقدر بالا می‌رود؟


افزایش حقوق بازنشستگان، جذب 30 درصدی مربیان فنی و حرفه‌ای و رونمایی از بازار مجازی تعاون مهمترین خبرهای این هفته را به خود اختصاص داد.

در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، درصد افزایش را پلکانی و از 12 تا 20 درصد متغیر دانست.

علی ربیعی گفت: در طرح افزایش پلکانی برای بازنشسته‌ای که 750 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند 20 درصد افزایش، برای بازنشسته‌ای که 800 هزار تومان دریافت می‌کند 19.5 درصد، برای بازنشسته‌ای با حقوق 900 هزار تومان 18.5 درصد و این نسبت ادامه می‌یابد تا کسانی که 1.5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند و برای این گروه و بالاتر از آن، افزایش 12 درصدی را اعمال خواهیم کرد.

به گفته وی اگر افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در یک فرایند چند ساله دنبال شود تاحدودی عقب ماندگی و شکاف میان تورم و افزایش دستمزدها را جبران می‌کند.

ربیعی تصریح کرد: زمانی با تورم 40 درصدی روبه رو بودیم ولی 9 درصد به حقوق‌ها اضافه شد در حالی که ما در سال اول دولت تدبیر و امید حدود 31 درصد، در سال دوم 21 درصد و سال سوم 14 درصد به حقوق‌ها اضافه کردیم.

این هفته سازگارنژاد معاون وزیر کار از جذب 30 درصدی مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی گفت‌: در راستای ساماندهی نیروهای انسانی، استخدام 400 هزار نفر از مربیان را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون موفق به جذب 30 درصد آنها شدیم و برای مابقی در حال مذاکره با سازمان مدیریت هستیم.

سازگارنژاد همچنین از اعطای تسهیلات ویژه صندوق کارآفرینی امید به مدال آوران و برگزیدگان مسابقات جهانی مهارت خبرداد و سقف این تسهیلات را از 10 میلیون تا 40 میلیون تومان اعلام کرد.

رونمایی از پرتال جامع و بازار مجازی تعاون از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.

در مراسمی که با حضور وزیر تعاون و معاون امور تعاون این وزارتخانه برگزار شد از دو طرح بازار مجازی و طرح تامین مالی جمعی رونمایی شد.

سید حمید کلانتری - معاون امور تعاون وزیر تعاون، مهمترین اهداف راه اندازی بازار مجازی تعاون را فراهم کردن امکان خرید و فروش محصولات بخش تعاون نظیر سایت دیجی کالا عنوان کرد.

وی سرمایه اولیه برای راه‌اندازی این پرتال را 50 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: ویژگی بارز بازار مجازی این است که خرید و فروش تولیدات و محصولات تعاونی را به شکل مجازی تسهیل می‌کند.

کلانتری همچنین طرح تامین مالی جمعی را رویکرد نوینی از تامین بودجه دانست که بر اساس آن جمع کثیری از سرمایه‌گذاران در بستر شبکه اجتماعی در طرح‌ها و پروژه‌هایی چون کسب و کارهای جدید، نوپا و نوآورانه به مشارکت و سرمایه گذاری می پردازند.

کلانتری ظرفیت اشتغال بخش تعاون را 1.7 میلیون نفر ذکر و ابراز امیدواری کرد: راهکارهای موثری برای حل معضل بیکاری و جلوگیری از پیامدهای آن در پیش گرفته شود.

اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به متقاضایان مشاغل خانگی و کارگاهی خبر دیگری بود که از سوی معاون صندوق کارآفرینی امید اعلام شد.

آنطور که اصحابی گفته این تسهیلات برای طرح‌های غیرمشارکتی 10 تا 20 میلیون تومان است.

وی با اعلام حمایت از طرح‌های دانش بنیان افزود: اولویت ما این است که از طرح‌های دانش بنیانی که در مراکز رشد راه اندازی می‌شوند حمایت مالی کنیم چرا که 98 درصد تسهیلات پرداخت شده به این شرکتها وصول می شود.

به گزارش ایسنا، اصحابی درعین حال به توسعه صنعت گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 5 میلیون گردشگر در کشور حضور یافتند و 5 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشتند که درصدد هستیم این تعداد را در سال جاری به 10 میلیون نفر افزایش دهیم.

معاون صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر هدایت مردم به سمت کسب و کارهای گروهی، خاطرنشان کرد اشتغال مقوله‌ای فرابخشی است و همه ساله یک میلیون و 200 نفر به جمع بیکاران کشور افزوده می‌شود.



توصیه‌های سید‌حسن خمینی به رئیس و مدیران صدا و سیما


یادگار امام با تأکید بر «صفای باطن مبلّغ» به عنوان شرط اصلی تبلیغ، خطاب به مدیران رسانه ملی گفت: اگر مخاطب حس کند قرار نیست نام شما مطرح شود، بلکه فقط می خواهید او به سعادت برسد و قرار نیست این سعادت نردبان ترقی تان شود یا مسئولیتتان تمدید شود و بر عزتتان افزوده شود؛ در این صورت حرف شما اثر می کند، اما اگر مخاطب احساس کرد در یک سخن چیزی عاید گوینده می شود سخن اثر نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما، با اشاره به استفاده امام از عنوان «دانشگاه» برای صدا و سیما، یادآور شد: صدا و سیما که عنوان رسانه ملی را نیز همراه خود دارد یک دستگاه عظیم تبلیغاتی است و مهترین هدف آن تبیین و تبلیغ اهداف کلان نظام اسلامی است؛ گرچه اهداف دیگری هم دارد.

وی سپس به بیان شرط اساسی و اصلی امر «تبلیغ» پرداخت و گفت: اگر این شرط وجود داشته باشد بخش زیادی از اثر مورد توقع محقق می شود، اما در غیر این صورت هدف تحقق نخواهد یافت یا نسبتی با هزینه پرداخته شده توسط مبلّغ نخواهد داشت.

یادگار امام با بیان اینکه بزرگترین مبلغان تاریخ پیامبران هستند، یادآور شد: هم سخن پیامبران بزرگترین مضمون تبلیغی است، هم مأموریتی که دارند از جانب بزرگترین مأموریت دهنده است و هم خودشان بزرگترین ظرفیت وجودی را دارند که باعث انتخاب آنها برای این منصب شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه قل لا أسألُکُم علیهِ أَجراً إِلاّ المَوَدَّةَ فیِ القُربی(ای پیامبر ما! بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم در خواست نمی کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم)، گفت: اگر مبلّغ دینی بتواند مردمان را راضی کند که آنچه می گوید به نفع آنهاست و خودش نفعی ندارد و قرار نیست چیزی عاید او شود، تبلیغ اثر می کند.

سید حسن خمینی افزود: اگر مخاطب حس کند قرار نیست نام شما مطرح شود بلکه فقط می خواهید او به سعادت برسد و قرار نیست این سعادت نردبان ترقی تان شود یا مسئولیتتان تمدید شود و بر عزتتان افزوده شود؛ در این صورت حرف شما اثر می کند، اما اگر مخاطب احساس کرد در یک سخن چیزی عاید گوینده می شود سخن اثر نخواهد کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شرط تبلیغ صفای جان مبلّغ است، گفت: این امر بدان معناست که با تبلیغ چیزی عاید جناح، خط، گروه و حزب ما نشود؛ لذا بعضی ها اصلا خطیب نیستند اما سخن آنها اثرگذار است که نمونه بارز آن امام بزرگوار ما بود. ایشان در سخنرانی های خود چندان آیه، حدیث و شعر نمی خواند و حتی معمولا عبارات ابتدای سخنرانی را قرائت نمی کردند و ساده سخن می گفتند؛ اما همان سخن طوفان می کرد و در زمان خود همه را به راه می انداخت، زیرا مخاطب احساس نمی کرد نفعی عاید او می شود، بلکه حس می کرد سعادت عاید مردم می کند. بنابراین، حتی مخالفین هم صداقت امام را زیر سوال نمی بردند؛ به چنین افرادی کاریزماتیک یا در تاریخ ایران دارای «فرّه ایزدی» گفته می شود.

یادگار امام گفت: رسانه ملی به شرطی ملی است که این بّعد خود را تقویت کند؛ سعادت مردم را پخش کند و صداقت را انتشار دهد. البته کسی انتظار ندارد کسی همه چیز را بگوید اما مخاطب میزان صداقت را به خوبی حس می کند.

وی با اشاره به این تعبیر علمای اخلاق که «افعال انسان ها رنگ دارد»، یادآور شد: رنگ افعال ما تابعی از نیّت ماست؛ گاهی اوقات یک هدیه کوچک انسان را خیلی خوشحال می کند اما گاهی همان هدیه اگر با نیت تحقیر و خردن کردن باشد باعث بغض و کینه می شود. اگر صحبت من با نیت پاکی همراه باشد در دل شما می نشیند اما اگر این نیت نباشد هزار آیه و حدیث هم بخوانیم اثر ندارد، بلکه بعضا باعث گمراهی می شود.

سید حسن خمینی تصریح کرد: نیت، مخاطب را به وجد می آورد یا در نقطه متقابل، ذوق از بین می برد.

به گزارش جماران، وی با بیان اینکه هر کاری برای همگان خوب و متناسب نیست، یادآور شد: تبلیغ با «مخاطب» آن تعریف می شود؛ یعنی اگر کتابی برای یک طیف خاص خوب است ممکن است برای دیگران مناسب نباشد؛ لذا سخن گفتن برای هرکدام از گروه معارضین، مخالفین یا معارضین تفاوت دارد؛ گرچه صدا و سیما را همه می بینند، اما برای گروه های مختلف مخاطب باید فکری کنید.

یادگار امام با بیان اینکه جایگاه رسانه ملی علی رغم وجود معارضین و رقبای بسیار سنگین در روزگار ما اعم از شبکه های اجتماعی و اینترنت از مهم ترین رسانه ها برای تبلیغ اندیشه امام و اسلام است، به مدیران این رسانه توصیه کرد: اگر همت کنید جایگاه شما بالاتر می رود اما اگر درگیر امور خودمان شدیم این جایگاه پایین تر می رود؛ خداوند هیچ عهد و پیمانی با ما نبسته است که هرگونه عمل کردیم به ما کمک کند؛ اما قول داده است که اگر خوب عمل کنیم ما را یاری می کند.

وی با بیان اینکه صداقت و نیت پاک شرط اصلی تبلیغ است و شرط این دو عامل نیز انصاف است، گفت: به آقای علی عسکری از قدیم ارادت داریم و به نیت پاک ایشان واقفیم و عزم ایشان را در این مدت کوتاه برای پاک کردن نیت ها و صیقل دادن رنگ رفتارها می بینیم و می ستاییم.

سید حسن خمینی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم نیت هایمان را در رفتارها پاک کنیم و ان شاء الله دستورات مقام معظم رهبری در حکم ریاست سازمان صدا و سیما نصیب العین مدیران این سازمان قرار گرفته و به آن جامعه عمل بپوشانند.

وی همچنین انتخاب رئیس صدا و سیما و جلب اعتماد وی از سوی رهبر معظم انقلاب را برای بر عهده گرفتن این مسئولیت تبریک گفت.



سعودیها طرفدار کدام نامزد در انتخابات ریاست‌‎جمهوری آمریکا هستند؟


عربستان امیدوار است هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود.

باب مک نالی رئیس شرکت مشاوره ای راپیدان گروپ گفت که کشورهای نفت خیز خاورمیانه شامل عربستان خواستار روی کار آمدن هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان بی سی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و دو رقیب اصلی این انتخابات یکی هیلاری کلینتون از حزب دمکرات و دیگری دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه هستند.

مک نالی در آستانه نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که قرار است فردا (پنجشنبه) در وین برگزار شود، به سی ان بی سی گفت: بر کسی پوشیده نیست که سعودی ها و دیگر قدرت های (عربی) منطقه خلیج فارس از کلینتون حمایت می کنند.

وی افزود: نگرانی و تشویش بسیاری وجود دارد از بابت اینکه روی کار آمدن ترامپ در آمریکا چه در پی خواهد داشت.

مک نالی با اعلام اینکه احتمال دارد باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی آمریکا همین حالا هم در راس کار نباشد، دولت وی را دولتی بسیار ناتوان برشمرد.

براساس این گزارش، ترامپ در گذشته از عربستان انتقاد کرده و گفته است که اگر سعودی ها به روند به اصطلاح مبارزه آمریکا با داعش کمک نرساند، واشنگتن باید خرید نفت از ریاض را متوقف کند.

در همین حال، کوین کرامر مشاور ترامپ اخیرا از وی خواست اوپک را به دلیل مدیریت ماهرانه بهای نفت به باد انتقاد گیرد.

وی به ترامپ اینگونه توصیه کرد: باید ببینیم کدامیک از شرکایمان در بازار جهانی، منصفانه بازی می کنند.

ترامپ چندی پیش طرح خود در زمینه انرژی برای آمریکا را در جریان سخنرانی در یک کنفرانس نفتی در داکوتای شمالی مطرح کرد.

طرح وی، استقلال کامل از واردات نفتی فرامرزی، نظارت کمتر و حفاری های بیشتر را در بر می گیرد.

ترامپ ظرفیت انرژی آمریکا را دست نخورده دانست و آن را به زخمی تشبیه کرد که از سوی این کشور ایجاد شده است.

در این میان ممکن است فاکتورهای خاصی در رقم خوردن آینده روابط آمریکا و عربستان نقش داشته باشد.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از توان لازم برای تاثیر بر مناسبات واشنگتن و ریاض برخوردار است.

روابط شخصی بین رئیس جمهوری، پادشاه و دست های پشت پرده طرفین در تعیین سیاست خارجی دو کشور حائز اهمیت است.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در صورت احراز پست ریاست جمهوری در این کشور به احتمال قوی مناسبات کشورش با سعودی ها را تداوم می بخشد.

به گزارش ایرنا، اما تاثیر ریاست جمهوری دونالد ترامپ که اکنون نامزدی اش از جناح جمهوریخواه محرز شده است بر روند مناسبات آمریکا با عربستان چندان آشکار نیست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار