کد خبر: ۲۳۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 28 May 2016
فیروز فاضلی ظهر امروز در جلسه اتاق فکر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها با اشاره به برگزاری این جشنواره در 10 سال متوالی در گیلان بیان کرد: امسال مسئولیت برگزاری جشنواره مذکور به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

فاضلی به ارسال یک‌هزار و 220 اثر به دبیرخانه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها در سال 94 اشاره کرد و  تصریح کرد: سال گذشته 17 استان در برگزاری جشنواره مذکور مشارکت داشتند و امسال انتظار داریم جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها توسعه بیشتری پیدا کند.

با بیان اینکه اقدام‌های مناسبی در عرصه اطلاع‌رسانی برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: تعداد چهار هزار پوستر جشنواره مذکور چاپ شده و به استان‌های مختلف ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر برون‌داد تمام فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و اظهار کرد: آثار رسیده به جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها باید منتشر شود.

فاضلی از ارسال 285 اثر به جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها به دبیرخانه این جشنواره تاکنون خبر داد و بیان کرد: ارسال آثار به دبیرخانه مذکور تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه علوی‌تباری از ویژگی‌های این استان است، گفت:  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مربوط به سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) از اهداف برگزاری جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها در این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی ـ هنری در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن را از دیگر اهداف جشنواره جلوه‌های فرهنگی رضوی در رسانه‌ها اعلام کرد.

فاضلی با بیان اینکه سبک زندگی رضوی از محورهای موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است، افزود: سیره عملی و نظری امام رضا(ع) و روش مباحثه با صاحبان اندیشه،

وی، بنیان خانواده، معاشرت با همسر و تربیت فرزندان را از جمله محورهای موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: ولایت عهدی حضرت رضا (ع) و بررسی اوضاع اجتماعی ـ سیاسی عصر امام هشتم(ع) از دیگر محورهای موضوعی جشنواره مذکور است.

فرهنگ و اخلاق از منظر امام رضا(ع)، ابعاد اقتصاد مقاومتی در سیره رضوی، نماز اول وقت، دعا، قرآن و زیارت در آستان کلام رضوی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از محورهای موضوعی جشنواره مذکور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار