کد خبر: ۲۲۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 14 May 2016
تابناک گیلان – تیم متحول شده پرسپولیس تهران در آخرین هفته پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از دستیابی به جام قهرمانی باز ماند، اما انتظارات اهالی فوتبال را برآورده کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرخ پوشان پایتخت که با تیمی جوان و کم تجربه گام به لیگ برتر گذاشته بودند در 6 هفته نخست با کسب نتایج ضعیف (یک پیروزی، یک تساوی و 4 شکست) برای نخستین بار در قعر جدول رده بندی این رقابت ها قرار گرفتند تا این تیم دستخوش حواشی فراوانی شود.

نوک پیکان انتقادها به برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات این تیم بود، کارشناسان حضور کم فروغ پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و از دست دادن بازیکنان تاثیرگذار را عامل اصلی ناکامی های هفته های نخست این تیم در لیگ برتر اعلام می کردند به طوریکه زمزمه برکناری سرمربی 62 ساله سرخ پوشان شنیده می شد.
اما بازی های زیبا و تهاجمی، تنها امیدواری هواداران پرسپولیس بود تا شاگردان برانکو بتوانند در ادامه رقابت ها با دقت و تمرکز بیشتر ناکامی های خود را جبران کنند.
نوار پیروزی های شاگردان ایوانکوویچ از هفته هفتم و بعد از غلبه بر تراکتورسازی در تبریز آغاز شد و این تیم در پایان نیم فصل به رده چهارم جدول رده بندی صعود کرد.
روند موفقیت های پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر همچنان ادامه یافت تا اینکه سرخ پوشان درهفته های پایانی با کسب پیروزی های متوالی در کورس قهرمانی قرار گرفتند.
اوج درخشش شاگردان ایوانکوویچ پیروزی پرگل در شهرآورد پایتخت بود. سرخ پوشان برابر رقیب دیرینه خود بعد از سال ها، سنتی شکنی کردند و با ارائه یک بازی تماشایی و سراسر حمله، یکی از پرگل ترین جدال های سرخ آبی های پایتخت را در تاریخ به ثبت رساندند.
البته جاه طلبی ایوانکوویچ در دیدار پرسپولیس برابر نفت در هفته بیست و هشتم لیگ برتر کار دست سرخ پوشان داد. در حالی که یک تساوی می توانست امیدواری های این تیم را برای قهرمانی افزایش دهد، سرمربی کروات پرسپولیس در دقایق پایانی، تعداد مهاجمان خود را به 4 نفر افزایش داد تا سرخ پوشان بی محابا به سمت دروازه حریف یورش ببرند، این امر فرصت مناسبی را برای ضد حملات زهردار نفتی ها فراهم کرد تا شاگردان علیرضا منصوریان به یک پیروزی دلچسب دست یابند.
پرسپولیس در هفته پایانی با وجود برتری دو بر یک مقابل راه آهن، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر قناعت کرد اما سبک بازی و شیوه تهاجمی این تیم امیدواری علاقه مندان فوتبال را به درخشش در فصل آینده لیگ برتر و لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا افزایش داد تا ایوانکوویچ با رفع برخی مشکلات بتواند تیم قدرتمندتری را راهی پیکارهای فصل بعد کند.
اما نکته قابل تعمق که نباید به سادگی از آن گذشت، تولد دوباره ایوانکوویچ بود، مرد کرواتی که در زمان هدایت تیم ملی فوتبال ایران به مربی محتاط، نتیجه گرا و تدافعی شهرت داشت این فصل رویکرد خود را به کلی تغییر داد به طوریکه دیگر خبری از مرد آرام،‌ متین و کم حاشیه نبود و وی با رفتار و حرکاتش در کنار زمین، تصویر جدیدی از خود به نمایش گذاشت.
ایوانکوویچ برای ساختن پرسپولیس جدید در ابتدا تفکرات، دیدگاه ها و نگرش های 10 سال قبل خود را تغییر داد و روحیه جنگندگی و برتری طلبی را در این تیم تقویت کرد تا سرخ پوشان بتوانند به روزهای اوج دهه 60 خود باز گردند.
پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران جمعه شب با قهرمانی تیم استقلال خوزستان به اتمام رسید.
تیم های پرسپولیس، استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز نیز به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند و تیم های استقلال اهواز، راه آهن و ملوان بندر انزلی با قرار گرفتن در انتهای جدول رده بندی به لیگ دسته اول سقوط کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار