کد خبر: ۲۲۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 13 May 2016
درباره احساس خواب آلودگی و خستگی شبانه برای کسانی که نیاز به بیداری در شب دارند گفت: در هنگام شب عوامل مختلفی ایجاد خستگی در بدن می کند از جمله این عوامل مصرف دوغ و ماست ترش در طول روز است. 

وی تصریح کرد: فیبر موجود در کربوهیدرات ها مثل موز که دارای پتاسیم، ویتامین C و B می باشد برای تامین این انرژی موثر است. 

این متخصص تغذیه در ادامه بیان کرد: در طول روز به جای صرف چای و قهوه  از چای سبز که حاوی ماده پولیفنول و کاهش دهنده استرس و اضطراب است استفاده شود. 

وی بیان کرد: استفاده از مواد غذایی پر چرب و ادویه جات در وقت صرف وعده شام استرس زا بوده و بهتر است افراد از در شب‌هایی که نیاز به بیدار ماندن دارند از غذاهای سبک و بدون ادویه استفاده کنند. 

شهیدی ادامه داد: مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین C ، اسفناج ، فلفل قرمز و انواع حبوبات به بیداری در شب کمک می کند که البته حبوبات به دلیل نفاخ بودن کمتر مصرف شود. 

وی عنوان داشت: فیبر موجود در گردو، انگور  نیز می تواند در کاهش خواب آلودگی افراد به هنگام نیاز به بیداری کمک کند. پولیفنول موجود در انگور در کاهش استرس و اضطراب موثر است و ماده غذایی مناسبی برای کسانی است که نیاز به بیداری در شب دارند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار