کد خبر: ۲۲۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 11 May 2016
تابناک گیلان - اولین خانه هلال امروز (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور در ساختمان آتش نشانی هلال احمر در کوچصفهان از توابع شهرستان رشت افتتاح شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: اولین خانه هلال با هدف ارتقای آموزش های امدادی و گسترش این آموزش ها در تمامی سطوح و تشکیل تیم های واکنش سریع شهری و روستایی برای آماده سازی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح افتتاح شده است.

علیرضا خصوصی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی فعالیت های خانه های هلال، داوطلب محور و از ظرفیت های انسانی موجود در شهر و روستا بر اساس دریافت آموزش های صحیح امدادی انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در صورت تمایل و در اختیار قرار دادن فضای لازم می توانند با کمک هلال احمر و اطلاع رسانی در سطح شهر و روستا از آموزش های هلال احمر برای توانمند سازی ساکنان محله و شهر استفاده کنند تا در صورت وقوع حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی ، امدادگر خانواده خود باشند.

وی با بیان اینکه اعضای مستقر در خانه های هلال سفیران هلال احمر در سراسر کشور هستند، اظهار کرد: خانه هلال به صورت مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می شود و اعضای حاضر در این خانه از میان مردم و اعضای آموزش دیده هستند که با جذب و ساماندهی علاقه مندان تیم های واکنش سریع توانمند و آموزش دیده را برای مواقع بحران آماده می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار