کد خبر: ۲۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 02 May 2016
عصرایران - «تراکتورسازی مقابل استقلال چطور بازی می کند؟»،«آیا قلعه نویی به استقلال راه خواهد داد؟»،«قلعه نویی تراکتور را فدای استقلال خواهد کرد؟»و ... این ها سوالاتی است که در مورد مهمترین بازی روز یک شنبه پرسیده می شود. امیرقلعه نویی به عنوان بازیکن و مربی سابق استقلال حالا مقابل این تیم قرار گرفته ونتیجه بازی می تواند تاثیر مستقیم بر تعیین قهرمان لیگ برتر داشته باشد. اما همچنان این سوال وجود دارد که امیرقلعه نویی مقابل استقلال چه کار خواهد کرد؟

سوال آماتور  
شاید این دسته سوالات فقط در فوتبال های آماتور وجود داشته باشد. چه در فوتبال حرفه ای  قراردادها شکل و صورت حرفه ای دارند و هیچ مربی ای حق ندارد چیزی را بالاتراز منافع تیم خودش قرار دهد. چه علی دایی به عنوان مربی صبا ، چه علی رضا منصوریان و چه امیرقلعه نویی . هفته قبل علی رضا منصوریان پرسپولیس را شکست داد. 3 امتیازی که او به دست آورد کاملاحرفه ای و در جریان فیرپلی فوتبال بود. او به عنوان مربی نفت وظیفه داشت به پیروزی تیمش و البته قراردادی که امضا کرده فکر کند و بازی را با پیروزی به پایان برساند. همان وظیفه ای که علی دایی در هفته آخر مقابل استقلال دارد. اما شرایط در مورد قلعه نویی متفاوت است. پیروزی او مقابل استقلال ،تراکتورسازی را به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک می کند و مساوی و شکست شانس شان را از بین می برد. 
مسیر مشخص قلعه نویی
در این شرایط هرچند تصور می شود که قلعه نویی در یک دوراهی قرار گرفته باشد اما در حقیقت مسیر سرمربی تراکتورسازی چه به صورت حرفه ای و چه به صورت منافع کاملا مشخص است. امیرقلعه نویی در سال هایی که خارج از استقلال مربیگری کرده هیچ گاه رقیب راحتی برای استقلال نبوده. او همیشه کیفیت اش را به مدیرعامل و مسوولان استقلال از طریق شکست دادن این تیم به نمایش گذاشته . هنوز دوسال نمی گذرد از زمانی که تیم استقلال از اوو پرسپولیس از علی دایی گرفته شده. پس اصلا عجیب نیست که سرمربی سابق استقلال نسبت به مسوولان این تیم دل خوشی نداشته باشد. در اصل تفاوت منصوریان با قلعه نویی نه به اندازه مقدار تعصب شان به استقلال که به رابطه شان با اعضای فعلی هیات مدیره مربوط است. یکی فصل قبل با اعضای هیات مدیره دور یک میز نشسته و فقط رضایتنامه نفت تهران مانع سرمربیگری اش شده و یکی دیگر توسط هیات مدیره کنار رفته و همچنان هم در فهرست مورد نظرباشگاه برای امضای قرارداد حضور ندارد.
رکورددار قهرمانی استقلال
نکته دیگر در مورد قلعه نویی کارنامه ای است که در اختیار دارد. او بهترین مربی استقلال با 3قهرمانی بوده و البته پر افتخارترین مربی لیگ برتر هم هست. حالا وقتی استقلال در سال های لیگ برتر 3 قهرمانی دارد که همگی با امیرقلعه نویی بوده چرا باید سرمربی سابق و کنار گذاشته شده استقلال اجازه بدهدکه قهرمانی به یک مربی دیگر برسد؟ به نوعی دیگر قلعه نویی برای شکست استقلال و جلوگیری از قهرمانی این تیم انگیزه های بیشتری دارد تا اینکه مقابل آبی ها شکست بخورد ودر رکوردی که به جا گذاشته شریک پیداکند . 
ضرر وزیان امیر
قلعه نویی قبلا این فضا را تجربه کرده.از استقلال کنار گذاشته شد و در مس کرمان به فوتبال بازگشت . ترکیب کلمه «مشت گرده شده» مربوط به روزی است که تیم قلعه نویی مس کرمان ضرب شستی به استقلال وستاره هایش نشان داد و قلعه نویی به نشانه خوشحالی مشت اش را گره کرد. این تصویر سال ها به مدرکی علیه تعصب قلعه نویی به استقلال تبدیل شده بود و هوادارانی که رفتار او را نمی پسندیدند از این ترکیب کلمه برای زیر سوال بردن سرمربی استفاده می کردند. حالا شاید تنها ضرر و زیان قلعه نویی در بازی ای که مقابل استقلال انجام می دهد تقویت نظر هواداران مخالف اش باشد. هرچند که او پس از کرمان همیشه مواظب رفتارش بوده اما لابد خودش هم خوب می داند که انتظار غیرحرفه ای برخی هواداران استقلال چگونه در صورت شکست دادن این تیم بلای جانش خواهد شد.
تراکتورسازی برنده می شود؟
تراکتورسازی تیم خوبی است و سرمربی خوبی هم دارد اما تصمیم قلعه نویی برای شکست استقلال لزوما قرار نیست به نتیجه برسد. استقلال اگر می خواهد قهرمان شود باید تراکتورسازی و صبا را شکست دهد و حتما تلاش اش را هم خواهد  کرد اما بعید است در این مسیر بتواند از کمک قلعه نویی استفاده کند. امیرقلعه نویی قرارداد سال بعد تراکتورسازی را روی میز دارد و حتما منافعش در حضور تیم تبریزی در لیگ قهرمانان آسیای سال بعد بهتر تامین می شود. او سرمربی تراکتورسازی است و برای موفقیت اش می جنگد.استقلال هم برای قهرمانی باید همین کار را بکندو به نتیجه برسد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار