کد خبر: ۲۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 20 April 2016
حجت الاسلام و المسلمین "حسن روحانی" سه شنبه شب و در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: راه آهن تهران به شهرهای اطراف و از جمله گرمسار از طرح هایی است که خط اول و دوم آن طی امسال و سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه تأمین آب استان سمنان، اظهار داشت: از جمله اقدامات کوتاه مدت دولت در این زمینه احداث سه سد در استان است که توسط بخش خصوصی و دولتی اجرایی خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: انتقال آب از دریای خزر و همچنین خلیج فارس و دریای عمان  به استان سمنان و فلات مرکزی ایران از طرح‌های بلند مدت است که بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شده و مطابق این بررسی‌ها، انتقال آب از دریای خزر به سمنان هیچ مشکلی ندارد و اصول زیست محیطی نیز در این خصوص رعایت شده است. این طرح‌ها توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود و افرادی نیز به‌عنوان سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند.

رییس جمهوری ضرورت استفاده از آبیاری‌های نوین برای بخش کشاورزی استان را مورد تاکید قرار داد و اظهاد داشت: در استان‌های کم آب از جمله سمنان ضرورت دارد آبیاری نوین عملیاتی شود و لذا بودجه مناسبی به منظور ایجاد تحول در زمینه آبیاری اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به صنعت گردشگری استان سمنان، گفت: استان از جاذبه‌های گردشگری بزرگی برخوردار است وظرفیت‌های فراوانی در این زمینه نیز دارد و دولت برای این بخش هم طرح‌هایی دارد که پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری همچنین از تصمیم دولت برای گازرسانی به همه روستاهای استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: در شورای اداری استان همچنین در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح‌های خوبی پیشنهاد شد و استان به‌دلیل امکانات و جمعیت متوسطی که دارد می‌تواند پایلوت و نمونه‌ای برای اجرای طرح‌های مختلف در کشور باشد.

روحانی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه برنامه دولت برای اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر در سال اقتصاد مقاومتی چیست؟، گفت: بخش قابل توجهی از برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی که به تازگی از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است ، مربوط به فرهنگ و هنر است.

وی، اقتصاد عرصه فرهنگ و هنر را خلاق توصیف کرد و افزود: اقتصاد بخش فرهنگ و هنر هم با نیروی کار تحصیل کرده فراوانی که در کشور داریم متناسب است و هم با نیازهای جامعه خودمان و جوامع کشورهای اسلامی و همسایه همخوانی دارد لذا اقتصاد این بخش به عنوان بخشی از اقتصاد غیر نفتی مورد توجه دولت خواهد بود.

رییس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره استقبال کم نظیر مردم سمنان از کاروان تدبیر و امید ، اظهار داشت: طرحها و پروژههای خوبی برای اجرا در استان به تصویب رسیده که جزئیات آن در اختیار بخشهای اجرایی استان قرار می گیرد و از استاندار و معاون مدیریت و برنامه ریزی خود می خواهم که پیگیر اجرای سریع و صحیح این طرحها باشند تا روند توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.

روحانی در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی چیست؟ ، تصریح کرد: البته اساس ایجاد اشتغال در کشور باید جذب نیروهای آماده به کار در بخشهای خصوصی باشد.

رییس جمهوری اضافه کرد: تا در اقتصاد کشور سرمایه گذاری نشود و رونق ایجاد نشود، اشتغال پایدار ایجاد نمی شود. البته دولت هم به اندازه توان خود و به ویژه برای جایگزینی نیروهایی که هر سال بازنشسته می شوند نیروی جدید جذب می کند و در این زمینه اولویت نیز با کسانی است که از قبل به صورت قراردادی و شرکتی در دستگاههای دولتی کار می کرده اند.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی گشت اخلاقی نامحسوس و واکنش دولت در برابر آن خاطرنشان ساخت: یک طرحهایی در کشور اجرا می شود که بخشی از آن مربوط به دولت می شود و بخشی از طرحها نیز مربوط به  دستگاه های دیگر مثل قوه قضائیه یا دیگر نیروهای می باشد.

رییس جمهوری ادامه داد: دولت به وعده های خود از جمله در این زمینه پایبند است و هر جا لازم بوده برای ایجاد احساس امنیت در مردم،  از توان خودش استفاده کرده است.

وی گفت: اولین وظیفه ما در قبال مردم احترام به شخصیت و جایگاه و کرامت مردم است. کرامت انسانی را خدا به انسانها داده و این کرامت مقدم بر دین است. کرامت همه باید حفظ شود. ما مردم خوب و وظیفه شناسی داریم.

رییس جمهوری افزود: همه ما باید در زمینه فرهنگی کار و تلاش  و به گونه ای عمل کنیم که مسئله ای که از طریق فرهنگی قابل حل است از طرق دیگر حل نکنیم. ما طبق آیه قرآن باید دنبال موعظه حسنه و جدال احسن باشیم و بهترین و کوتاه ترین راه را باید انتخاب کنیم. دولت اقداماتی که در حد توان اجرایی اش باشد انجام خواهد داد.

روحانی در پاسخ به این سوال که دولت برای ارتقای وضعیت راه و راه آهن در استان سمنان چه برنامه ای دارد؟، اظهار داشت: سمنان غیر از ترددهایی که به مقصد این استان انجام می شوند مسیر تشرف زائران حرم رضوی نیز هست لذا نیازهای جاده ای آن باید تامین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار