کد خبر: ۲۱۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 14 April 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: « ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﮔﻮﺷﻬﺎﯾﺘﺎﻥ ﮔﻮﺍﻩ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﻬﺎﯾﺘﺎﻥ ﻧﺪﯾﺪﻩ، ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ،ﺯﺑﺎﻧﺘﺎﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻗﻠﺒﺘﺎﻥ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﮑﺮﺩﻩ ..

ﺻﺎﺩﻗﺎﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯿﺪ ... »

یکی از نشانه های جامعه سالم و پويا، حفظ شخصیت و آبروي افراد است و اگر در جامعه ای شخصیت افراد در امان نماند و برخی به ناحق ترور شخصیت شوند و افرادی بی گناه متهم گردند و آبروی آنان خدشه دار شود، چنین جامعه ای ناسالم بوده و آلوده به نوعی فساد اجتماعی است.
در دین اسلام، ضرورت رعایت حقوق مردم در تمام زمینه ها، امری مسلم فرض شده است و بر تقدم حقوق شخصی بر حقوق الهی تأکید شده است.

امیر مؤمنان علی (ع) می فرمایند:

خداوند رعایت حقوق بندگانش را بر حقوق خودش مقدم قرار داد و هر کس رعایت حقوق بندگان خدا را بر عهده گیرد همین کار منجر به بر عهده گرفتن حقوق الهی نیز می شود .

بنابراین در دین اسلام، رعایت وحفظ شخصیت افراد وظیفه ای اجتماعی و الهی است که تمام مسلمانان باید بدان اهتمام ورزند.

از این سو عدم رعایت این مهم نیز نشانه انحراف و فساد اجتماعی است که در دین اسلام ریشه یابی کامل ومناسبی از این فساد اجتماعی صورت گرفته است.

متاسفانه امروزه شهر اردبيل نيز بعضاً گرفتار حركاتي مشمئز كننده ، البته از سوي برخي افراد فرصت طلب در عرصه انتخابات ، از بداخلاقي ها گرفته تا ترور شخصيت ها كه دل هر انساني را به درد مي آورد شده است .

عرصه سیاست و انتخابات عرصه ای برای رقابت سالم در جهت خدمت رسانی به مردم است و لا غير و هرچند برخی از کاندیداها و اطرافیانش برای رسیدن به صندلی های سبز از هیچ تلاشي دریغ نمی کنند و در این میدان رقابت بازار تخریب و اتهام زنی ها به شدت ملتهب می شود كه به نظر می رسد زیر سوال بردن شخصیت حقیقی و حقوقی فرد مقابل از طریق چسباندن اتهامات واهی ، امری ناشایست می باشد.

معتقديم كه هر آن‌کس به مؤمنی تهمت زند و آبرویش را بریزد، خداوند ولایت او را به دست شیطان می‌سپارد و چه بسا در این راه گام‌ها بردارد ؛ در حالی که تصور می‌کند تحت سرپرستی خداوند گام برمی‌دارد و این‌گونه گناهی به ظاهر ساده ولی در عین سنگینی و پلیدی بسیار، می‌تواند رهرو راه رحمان را به دیار شیطان رهسپار کند.

البته جا دارد از دادستان محترم تشکری وافر داشته باشیم که برخی از گمانه زنی های واهی ، هجويات و هزليات نوشته شده خلاف اخلاق و پخش نامه ها و احكام مجعول كه در صدد تخريب چهره يكي از كانديداهاي محترم دلسوز و ارزشي شهرمان كه ملبس به لباس روحانيت مي باشد ، در قامت دفاع از حيثيت و آبروي افراد از تعقيب قانوني كيفري متخلفان سخن گفته است .

البته هر دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات برای مردم عزیزند و قابل احترام و به فرموده حضرت امام خميني ( ره ) مردم ولی نعمتان ما هستند و هكذا با تکیه بر شعار میزان رای ملت است انتخاب اصلح خود را فارغ از هر گونه اتهامات بی اساس برخی افراد فرصت طلب روشنفكرنما با رعایت اخلاق اسلامی به منحصه ظهور خواهند گذاشت .

توصيه مي شود کاندیداهاي رقيب به جای تخریب شخصیت ها و افراد همراه کمر همت به معرفي خود در راستاي خدمت به مردم ببندند چرا كه ما مسلمانیم و معتقديم این پست و مقامها زود گذر است و قیامت و پرسش و پاسخ الهی حقیقت دارد پس باید به فکر مردم بود و از کج روی ها دوری کرد و نيز متذكر شد كه رواج تهمت در جامعه موجب از میان رفتن اعتماد متقابل افراد نسبت به یکدیگر خواهد شد و پاشیده شدن زندگی و از میان رفتن دوستی ها مولود رواج این گناه کبیره در جامعه مي باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار