زیباترین ساختمان‌های شهر و بزرگ‌ترین دغدغه مردم شهر، بدهکاری به بانک‌هاست/ قانون مصوب 1362 عملی نشد/ هر کجا به نفع‌شان باشد از بزرگان دین نام می‌برند اما گوششان به فتوای بزرگان بدهکار نیست!
کد خبر: ۲۰۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 02 April 2016
به گزارش تابناک مازندران،حجت‌الاسلام محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمان رضایی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه زیراب وی با اشاره به دیدگاه‌های برخی از مراجع درباره دریافت سود بانکی، تصریح کرد: سود بانکی مصداق رباست و دریافت و پرداخت آن اشکال دارد، وقتی رئیس یکی از مؤسسات مالی می‎گوید "دریافت دو درصد سود سبب درآمد میلیاردی برای ما شده است"، پس بانک‌های معروف در مسیر بانکداری اسلامی قرار ندارند.
حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی گریزی هم به سالروز تصویب قانون بانکداری عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ زد و اینکه قانون بانکداری بدون ربا که منبعث از قوانین عدالت‎محور اسلامی و شریعت پیامبر گرامی اسلامی است، برای جامعه اسلامی ایران هنوز عملی نشده و راه نجات از بحران بانکها در کشور، کم کردن زیاده خواهی‌های زیادی خواهان است، آیا بانک‌ها قوانین جداگانه دولتی دارند که هر کجا به نفع‌شان باشد از بزرگان دین نام می‌برند و هر کجا نفعشان نباشد گوششان به فتوای بزرگان بدهکار نیست!
زمانی می توانیم ادعای بانکداری اسلامی کنیم که تمام مقررات الهی و دینی در آن حاکم باشد، اخذ دیرکرد وام توسط بانک‌ها توسط مراجع حرام اعلام شده و هیچ مرجعی توان مقابله با شرایط غیردینی بانک‌ها را ندارد، زیباترین ساختمان‌ها در شهرها متعلق به بانک‌هاست ولی بزرگ‌ترین دغدغه مردم بدهکاری به بانک‌هاست که زندگی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.
امیدواریم مشکلاتی که بانکها برای زندگی مردم و اقتصاد اسلامی بوجود آورده‎اند در دولت تدبیر و امید حل شود، مشکل بانک‌ها معضلی همگانی است که بغض آن در گلو مانده و توان بیان آن وجود ندارد.
بدنی که بیمار باشد میکروب‌های فراوانی از او در جامعه منتشر می‌شود، وام‌های میلیاردی به راحتی پرداخت می‎شود و بازپرداخت آن هم سال‌ها به طول می‌انجامد و کسی پیگیر نیست اما برای دریافت وام یک میلیون تومانی به مردم عادی سختگیری‌های فراوانی لحاظ می‎شود.
به گزارش تابناک مازندران، مساله سودهای گزاف بانکی و مشکلاتی که این رقم‎های کمرشکن برای مردم و اقتصاد اسلامی به وجود آورده پس از اینکه به  اذعان کارشناسان و روئسای دولتها غیرقابل تصور نمود، اینبار صدای امام جمعه شهرهای کوچکی همچون زیراب سودکوه را هم درآورد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار