با بررسی های تابناک گیلان؛
به گزارش تابناک گیلان،عملكرد شورا در سال دو سال جاري نه تنها رضايت مردم و بويژه نخبگان و صاحب نظران را جلب نكرده بلكه برخي از حركاتي كه از درون آن و يا از زير مجموعه آن سر مي‌زند باعث ايجاد ياس و نااميدي توأم با بدبيني نسبت به آن در ميان شهروندان چاف و چمخاله شده است.
کد خبر: ۲۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 09 April 2015
به گزارش تابناک گیلان،در نظام حكومتي ما،شوراها يكي از اركان مهم و كليدي اين نظام و به عنوان مكمل كه در كلام مقدس الهي و سيره انبياء و اولياء‌ نيز به اهميت آن پرداخته شده است به حساب می آید.

يكي از نتايج مهم محوريت اصلي شورا در نظام اسلامي پرهيز از تمركز قدرت و روي آوردن به محيط اجتماعي، به منظور بهره‌جويي از استعدادهاي مردمي براي حل مشكلات و معضلات خود آنان مي‌باشد.

از نظر سياسي نيز عدم تمركز و اعمال آن از طريق شوراهاي محلي و مردمي تأمين كننده خواست و اراده مردم و به منزله اعمال و اجراي شيوه خاصي از دموكراسي مي‌باشد. اين شيوه كه امور اهالي به خود آنان واگذار شود تا با بهره‌گيري از امكانات محلي و توانايي‌هاي خود جوش خويش آن را به انجام برسانند حد اعلاي دموكراسي به شمار مي‌رود.

اما در دو سالی که گذشت اين نهاد مردمي كه در واقع موتور محرك هر شهري به شمار مي‌رود متأسفانه در چاف و چمخاله لنگرود دو سال پر ماجرا را پشت سر نهاد و با ايجاد حواشي مخرب به ميزان قابل توجهي وجهه خود را به عنوان يك نهاد مردمي در ميان مردم از دست داد.

به گزارش تابناک گیلان،عملكرد شورا در سال دو سال جاري نه تنها رضايت مردم و بويژه نخبگان و صاحب نظران را جلب نكرده بلكه برخي از حركاتي كه از درون آن و يا از زير مجموعه آن سر مي‌زند باعث ايجاد ياس و نااميدي توأم با بدبيني نسبت به آن در ميان شهروندان چاف و چمخاله شده است.

البته چالش شوراهای شهر و شهرداری ها تنها به این منطقه معطوف نمی شود.متاسفانه  مردم گیلان شاهد یکی از بدترین دوره های شوراهای شهر و روستا هستند.

پس از کناره گیری یا برکناری شکیب شهردار چاف و چمخاله لنگرود،بازار داغ معاملات بر سر اینکه چه کسی شهردار شود ادامه دارد.

بررسی ها و شنیده های تابناک گیلان از یک منبع آگاه حکایت از آن دارد که هر کسی یکی دو تن از اعضای شورای شهر مذکور را واسطه قرار داده و خود را تعرفه کرده است. 

حال به جای آنکه از این شهرستان که قابلیت تبدیل به منطقه آزاد دیگری در گیلان دارد افراد به دنبال لابی گری و دادن امتیاز به همدیگر هستند تا باز هم در یکی دیگر از شهرهای استان،فرصت سوزی دیگری اتفاق افتد.

با بررسی کارنامه و سوابق افرادی که به هرشکل خود را  چه در چاف و چمخاله لنگرود و چه در بعضی از نقاط دیگر استان تعرفه کرده اند، می توان به این واقعیت پی برد که چرا دولت به دنبال حذف شوراهای شهر و انتخاب شهردار توسط مردم است.

۱ – رضا ذاکری که هم اکنون سرپرست شهرداری چاف وچمخاله است و قبل از این مسئول عمران این شهرداری بود.

۲ – علیرضا حکیم زاده که در سابقه خود مسئول هیئت شنا و هم اکنون نیز مسئول ورزشهای همگانی شهرستان لنگرود را بر عهده دارد.

۳ – سید مهدی رجایی : رئیس ستاد روحانی در لنگرود و فعال انتخاباتی ستاد موسوی در سال ۱۳۸۸، مسئول آموزشگاه موسیقی چکاوک، مشاور عالی فرماندار لنگرود.

۴ – ناصر رنجبر نیاول : شهردار و بخشدار مرکزی سیاهکل و معاونت فعلی شهرداری شلمان.

۵ – مصطفی پروانه – خبرنگار آزاد صدا و سیمای مرکز گیلان

به گزارش تابناک گیلان به نقل از یک منبع آگاه، ذاکری و حکیم زاده شانس بیشتری برای نشستن بر سکان شهرداری چاف و چمخاله را دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند لنگرودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
متاسفم برای شهرستان لنگرود. من یک لنگرودی غمخوار شهرم هستم. بنده با تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی شهرسازی و بیش از ۱۵ سال سابقه کار در زمینه مهندسی راه و ساختمان و محبوبیت مردمی و سلامت اخلاق ، نمیدونم چرا سراغ امثال من نمیان برای همچین پستهایی!!!!از سازندگیمون هراس دارن؟؟؟این ۵ نفر که اسمشون ذکر شده رو میشناسم.....واقعا متاسفم ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار