کد خبر: ۲۰۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 23 March 2016
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، تعطیلات نوروزی به نیمه راه خود نزدیک می‌شود و از هم اکنون می‌توان ازدحام در مسیرهای برگشت از مناطق سیاحتی و زیارتی را به چشم دید. ازدحامی که موجب شده پلیش راهنمایی و رانندگی تدابیر ویژه ترافیکی را در دستور کار قرار دهد.

سرهنگ قاسمیان، جانشین رییس پلیس‌راه راهور ناجا در این باره می‌گوید: با توجه به پیش‌بینی بازگشت بخشی از مسافران نوروزی در روز چهارشنبه، تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 12 چهارشنبه تا 3 بامداد پنجشنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 چهارشنبه تا 3 بامداد پنجشنبه از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

وی به محور هراز هم اشاره کرده و می‌گوید: تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز نیز از ساعت 13 روز پنجشنبه تا 2 بامداد جمعه از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 پنجشنبه تا 2 بامداد جمعه از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء)‌ به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

آخرین وضعیت ترافیک

وضعیت جوی و ترافیکی چهارشنبه ٤ فروردین تا ساعت ۸ صبح از سوی پلیس راه ناجا به شرح زیر اعلام شد:

بارش باران در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم، لرستان، مازندران، مرکزی، گلستان، گیلان، زنجان، اصفهان (اکثر محورها).

پلیس راه ناجا اعلام کرد: برابر آخرین اطلاعات دریافتی، در استان خراسان شمالی (محور چمن بید-جنگل گلستان) بارش برف و در استان خراسان شمالی (اکثر محورها) و گلستان (محور جنگل گلستان) بارش باران اعلام شد.

آخرین وضعیت آب و هوا

در روز جهانی هواشناسی جا دارد گزارش آخرین وضعیت آب و هوا را با تبریک این روز به کارشناسان و دیگر زحمت کشان این عرصه آغاز کرده و برای ایشان، به ویژه آن دسته که در این روزهای تعطیل بر سر کار خود حاضر می‌شوند تا مسافرت های نوروزی امن تر برگزار شود، روزگاری شیرین همراه با سلامتی آرزو کنیم.

آن گونه که احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی می‌گوید، بر اساس مشاهدات و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز چهارشنبه بارندگی در مرکز و نیمه شرقی کشور به صورت پراکنده تداوم خواهد یافت که گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع، در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس با بارش برف همراه خواهد بود.

منطقه بارش در روز پنجشنبه محدود به شرق کشور خواهد بود و به تدریج صبح جمعه از کشور خارج می‌شود. شدت بارش روز چهارشنبه در استان‌های خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، گلستان، جنوب استان کرمان و شرق هرمزگان و در برخی نقاط با احتمال وقوع تگرگ همراه است.

وظیفه در ادامه می‌گوید: در روز چهارشنبه در شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، خوزستان، تهران و قم، وزش باد شدید خواهد بود و احتمال گرد و خاک و کاهش دید به شکل موقت وجود دارد. آسمان تهران در روز پنجشنبه کمی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوای تهران در روز پنجشنبه با افزایش نسبت به امروز به ۱۹ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهار‌شنبه 4 فروردین
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهار‌شنبه 4 فروردین
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهار‌شنبه 4 فروردین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار