رییس اداره هواشناسی آستارا اعلام کرد :
پارسال با یکهزار و 670 میلیمتر بارش سالانه ، این شهرستان 127 روز بارانی بود.
کد خبر: ۱۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 07 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، فردین فرتوت نیا افزود : میزان بارش سال گذشته شهرستان آستارا نسبت به سال قبل از آن 22 درصد (303 میلیمتر) و در مقایسه با میانگین بلندمدت اقلیمی 30 ساله ، 23 درصد (318 میلیمتر) افزایش داشته است.

وی بیشترین بارش شهرستان آستارا در سال گذشته را مربوط به مهرماه و آبانماه اعلام کرد و اظهار داشت : میانگین بارش سالیانه اقلیمی آستارا یکهزار و 352 میلیمتر است.

وی کمترین میزان بارش ماهیانه شهرستان آستارا در سال گذشته را مربوط به فصل تابستان ذکر کرد.

وی در ادامه حداقل دمای ثبت شده در شهرستان آستارا در سال گذشته را مربوط به تاریخ 21 دی ماه و به میزان منفی دو درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود : حداکثر دمای سال گذشته شهرستان نیز با 36 درجه سانتیگراد در 20 مردادماه پارسال به ثبت رسید.

وی اضافه کرد : در سال 93 میانگین دمای سالانه شهرستان آستارا با هشت دهم درجه افزایش نسبت به سال ماقبل و چهار دهم درجه کاهش نسبت به بلند مدت اقلیمی ، به 17 درجه سانتیگراد رسید.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا در ادامه حجم تبخیر سالیانه شهرستان آستارا را یک هزار و 127 میلیمتر اعلام کرد و افزود : این میزان تبخیر نسبت به سال ماقبل 207 میلیمتر و نسبت به بلندمدت اقلیمی 300 میلیمتر افزایش داشته است.

وی همچنین بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان آستارا را مربوط به بهمن ماه سال گذشته و به میزان 90 کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا نخستین بارش برف سال گذشته در سطح این شهرستان را مربوط به دیماه سال 91 اعلام کرد و گفت : این شهرستان در مجموع پارسال یک روز برفی داشته است.

شهرستان 65 هزار نفری آستارا در شمال استان گیلان و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده و به علت قرار گرفتن در حاشیه جنوبی دریای خزر ، از نقاط پرباران کشور محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار