کد خبر: ۱۹۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 05 March 2016
تابناک گیلان: معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برپایی ۷ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و ۷۴۴ فروش فوق العاده در آستانه عید نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، مجید زیرک با اشاره به اقدامات نظارتی و اجرای طرح پایش بازارِ خرید و فروش کالا و خدمات در آستانه عید نوروز گفت: از ۱۵ اسفند تا پایان سال ۷۴۴ فروشگاه صنفی و شرکت تعاونی در طرح فروش های فوق العاده سراسر استان مشارکت می کنند.

وی افزود: در این طرح کالاهای مورد نیاز شب عید اعم از پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، خشکبار، شیرینی و شکلات و مواد شوینده با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف به شهروندان گیلانی عرضه می شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین از پیش بینی برگزاری هفت نمایشگاه کالای بهاره پس از اخذ مجوزهای لازم در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دو نمایشگاه در شهر رشت و بقیه در شهرستان های انزلی، تالش، رضوانشهر، رودسر و آستارا برپا شود.

وی همچنین از آغاز طرح نظارتی «پایش بازار» توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف تشدید نظارت بر صنوف و واحدهای خدمات رسان و معرفی متخلفان به تعزیرات حکومتی، رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه صنفی، قیمت گیری و نظارت بر نوسان قیمت کالاها اجرا می شود.

زیرک افزود: همچنین نظارت بر عدم کمبود کالا و گزارش به مراجع ذیربط به منظور تأمین کالای مورد نیاز شهروندان، نظارت بر حُسن توزیع کالاهای اساسی توسط صنوف به ویژه مواد غذایی و پروتئینی و میوه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: طرح نظارتی «پایش بازار» از ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین سال آینده در استان اجرایی می شود.

زیرک با اشاره به نظارت مداوم و همیشگی بر ۶۰ قلم کالای مورد نیاز شهروندان گفت: بر توزیع و عرضه و یا کمبود کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، محصولات کشاورزی و پروتئینی، کالاهای بهداشتی، محصولات فلزی، غیر فلزی و معدنی به صورت مستمر نظارت می شود و هم اکنون هیچگونه کمبود موجودی کالا در آستانه شب عید در استان نداریم.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اعضاء انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و بازرسان افتخاری در استان اجرا می شود.

زیرک همچنین از انجام گشت های مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و گردشگری و اتاق اصناف خبر داد.

استان گیلان دارای ۵۵ فروشگاه بزرگ، ۱۵۰شرکت پخش کالا با دارا بودن بیش از دو هزار خودور در ناوگان پخش، سه هزار و ۶۸۰ واحد نانوایی شامل (یک هزار واحد نانوایی دوگانه سوز و ۵۵۰ واحد نانوایی آزادپز)، ۱۰۹ انبار عمومی کالا با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و ۷۱ سردخانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن کالا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار