کد خبر: ۱۹۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 03 March 2016
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پیگیری تاسیس بنیاد ملی دکتر محمد معین پدر فرهنگ فارسی ایران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه فیروز فاضلی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با امام جمعه این شهر پیوست فرهنگی طرح حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف، تاسیس بنیاد ملی دکتر محمد معین و طرح نیاز سنجی را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه توجه به دو عاملیت و کلیت فرهنگی مهم است، اظهار کرد: نادیده گرفتن این دو عامل موجب چالش بزرگ در امر فرهنگ می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هیچ چیز در دنیا بدون پیوست فرهنگی ساخته نمی‌شود، افزود: در زمینه فرهنگ نباید از صفر آغاز کرد.

وی فرهنگ را دغدغه مهم مسئولان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ بود بنابراین توجه به امر فرهنگ جزو ضروریات است.

فاضلی درباره تاسیس بنیاد ملی دکتر معین خاطرنشان کرد: موضوع بنیاد ملی دکتر معین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمیان گذاشته شده و پیگیر تاسیس این بنیاد در آستانه‌اشرفیه هستیم.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در تاسیس بنیاد ملی دکتر معین را مهم دانست و گفت: در صورتی که برای تاسیس این بنیاد اقدام تحقیقاتی صورت گیرد در کشور بی‌بدیل خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد ساجدی اجرای طرح توسعه حرم آقا سید جلال‌الدین اشرف را نقطه امیدی برای تحولات اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در آستانه‌اشرفیه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه مذکور موجب پیشرفت شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از مشکلات موجود و احتمالی در راستای توسعه حرم جلوگیری می‌کند و در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم در طرح توسعه حرم مطهر برای ارتقای حوزه‌های علمیه در سطوح بالا مهم محسوب می‌شود.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه پیوست فرهنگی را یک الزام خواند و خواستار حمایت دستگاه‌ها در تهیه سند فرهنگی در این شهرستان شد.

به گزارش فارس، دکتر محمد معین استاد زبان فارسی و پدیدآورنده فرهنگ معین بود که او را پدر فرهنگ فارسی می‌نامیدند.

دکتر معین از چند دانشگاه خارجی درجه دکترای افتخاری داشت و عضو فرهنگستان ایران و رئیس کمسیون ادبیات سمینار جهانی تاریخ و فرهنگ ایران بود.

محمد معین در 9 آذر 1345 پس از بازگشت از ترکیه در دفتر گروه زبان و ادبیات فارسی دچار حمله قلبی شد و پس از پنج سال در حالت اغما بود که سرانجام در روز 13 تیر ماه 1350 درگذشت و آرامگاه وی در آستانه‌اشرفیه قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار