کد خبر: ۱۹۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 02 March 2016
نتیجه تصویری برای وحدت
مدت دو سال هست که به صورت جدی مبحثی تئوریک را در جامعه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور مطرح می کنم با عنوان«گفتمان وحدت» که اصل اساسی این گفتمان در مرحله اول در نظر گرفتن اشتراکات افراد و گروهها و احزاب و گفتگو بر اساس این اشتراکات و در مرحله دوم برنامه ریزی مدیریتی براساس همین مفاهیم اشتراکی برای اداره نمودن جامعه می باشد. بر این مبنا تمامی فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و حتی افتصادی و نیز برنامه های انتخاباتی و نیز انتخاب مدیران کشور و در اصل مدیریت جامعه  به سمت «برنامه محوری» خواهد رفت و از شخص محوری و جناح فلان فرد و فلان گروه و قوم محوری و عقیده محوری خارج می شود و تمام این موارد هم به برنامه های احزاب وارد می شود و تأکید می کنم:  برنامه محوری بر اداره کرد جامعه، حاکم می شود.
در یادداشت قبلی مربوط به گفتمان وحدت در تبلیغات انتخابات هم به موضوع رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حرمت کاندیداها و عدم تخریب و توهین به یکدیگر مطالبی مطرح کردم که خوشبختانه بسیاری از کاندیداهای محترم ، با رعایت مبحث اخلاقی انتخابات ، منتخب اخلاقی انتخابات گردیدند، ولی برخی از اطرافیان کاندیداها بدون توجه به این امر ، به تخریب و توهین های خود ادامه دادند.
 به هرحال انتخابات 7 اسفند با شور و شوق و استقبال بسیار مردم مواجه شد -که این امر مبارک را به رهبری معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری و ملت شریف ایران تبریک می گویم- و نمایندگان خیلی از شهرها مشخص شد ولی برخی از شهرستانها، همانند ارومیه به مرحله دوم هم کشیده شد و این یعنی اینکه کاندیداهای محترمی که به مرحله دوم وارد شدند دوباره باید آماده ورود به عرصه تبلیغات انتخاباتی برای مرحله دوم شوند و بر این اساس دوباره خواستم بر این مسأله تأکید کنم که برادران بزرگوار کاندیدا و همراهان و اطرافیان ایشان به صورت جد مواظب باشند و با حفظ اخلاق اسلامی فقط به بیان برنامه های خود در صورت انتخاب شدن بپردازند و از تخریب دیگران خودداری کنند.
نکته دیگری هم وجود دارد  و آن اینکه در این دوره از انتخابات در ارومیه، ما شاهد اتفاق جالب دیگری نیز هستیم که همانا حضور و رقابت دو کاندیدای ترک زبان و دو کاندیدای کرد زبان در مرحله دوم هستیم. این مساله یک موضوعی هست که متأسفانه به جای بهره بردن از آن برای وحدت بیشتر بین برادران کرد و ترک زبان، اینک موجب ایجاد تفرقه شده که نمونه های آن را در شبکه های مجازی مشاهده میکنیم..
چه خوب میشد که به جای توجه به قومیت و اینکه چه کسی کرد هست و چه کسی ترک، مردم آذری زبان و کرد زبان و دیگر عزیزان به این نکته توجه کنند که هر کدام از کاندیدا از نظر علم و دانش و برنامه ریزی بهتر هست  و بهتر می تواند فعالیت نماید را در نظر بگیرند و او را به عنوان نماینده انتخاب نمایند.

حمید منصورفر-مدیرمسئول تابناک آذربایجان غربی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار