کد خبر: ۱۸۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 29 February 2016
تابناک گیلان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از واریز عیدی و مستمری مددجویان این نهاد قبل از 25 اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: عیدی و مستمری اسفند مددجویان در مجموع 12 میلیارد تومان است.

علیرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در گیلان اظهار کرد: در راستای افزایش اعتماد مردم برای کمک‌رسانی به محرومان واقعی، امسال سامانه پیامکی#8877* در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را از هر نقطه از کشور با این روش ارائه دهند، افزود: افراد خیر و نیکوکار از هر استانی باید قبل از شماره‌گیری سامانه مذکور کد استان خود را نیز شماره‌گیری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال برگزاری جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود، گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و سازمان بسیج مستضعفان در این راستا با کمیته امداد همکاری کردند.

وی با اشاره به رشد 36 درصدی درآمدی کمیته امداد گیلان در سال جاری نسبت به سال گذشته، ادامه داد: امسال با تدوین برنامه‌ها و طرح‌ها به دنبال افزایش درآمدزایی هستیم.

محمدی با بیان اینکه امسال 50 پایگاه در سطح استان و 12 پایگاه در مرکز شهرستان‌های گیلان برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: 30 پایگاه سیار نیز کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران را در این ایام جمع‌آوری می‌کند.

عیدی و مستمری مددجویان کمیته امداد گیلان 25 اسفند واریز می‌شود

وی با اشاره به بهبود پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد گفت: مستمری مددجویان نسبت به سنوات گذشته از این به بعد سر موعد مقرر آخر هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با تصریح بر اینکه این نهاد در ماه بالغ بر 6 میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌کند، تصریح کرد: عیدی و مستمری این افراد تا 25 اسفند ماه جاری واریز می‌شود.

وی مجموع عیدی و مستمری مددجویان کمیته امداد گیلان را 12 میلیارد تومان عنوان کرد و از کلنگ‌زنی یک‌هزار واحد مسکونی هدیه مقام معظم رهبری با کمک سپاه در 20 اسفند ماه جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال 589 واحد مسکونی با اعتبار 176 میلیارد و 245 میلیون ریال با همکاری بنیاد مسکن و بانک ملی تحویل مددجویان شده است.

محمدی تصریح کرد: در بحث احداث مسکن معرفی محرومان از طرف کمیته امداد صورت می‌گیرد و صفر تا صد ساخت را سپاه قدس به‌عهده دارد.

وی توانمندسازی مددجویان را یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد خواند و یادآور شد: علاوه بر پرداخت مستمری در ماه به مددجویان، تسهیلات اشتغال برای مددجویان نیز در اختیار آنها قرار گرفته تا زمینه اشتغال خانگی آن‌ها فراهم شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به بالغ بر سه هزار و 500 فقره اخذ انشعاب آب، برق و گاز و نیز عوارض و صدور پروانه ساختمانی برای مددجویان، اظهار کرد: امسال مبلغ 9 میلیارد و 240 میلیون ریال برای این امر هزینه شده است.

وی به 931 مورد بحث تعمیر و تکمیل و لوله‌کشی گاز با اعتبار 15 میلیارد ریال در سال جاری با توجه به گاز کشی در برخی از روستاهای استان اشاره کرد و گفت: 115هزار و 500 خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند که به صورت مستمر خدمات دریافت می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه 30 هزار خانوار نیز در قالب ارائه خدمات تک خدمتی به طور غیر مستمر زیرپوشش کمیته امداد استان قرار دارند، ادامه داد: در گیلان 5 هزار و 782 ایتام وجود دارند که 22 هزار و 971 نفر حامی آنها هستند.

*ضعف کمیته امداد در جذب حامی برای ایتام در گیلان
وی افزود: در 9 ماه امسال حامیان ایتام 5 میلیارد و 300 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به آنها کمک کرده‌اند.

این مسئول به طرح تأمین تغذیه مناسب برای کودکان زیر شش سال با عنوان «هم‌سفره» اشاره کرد و گفت: امسال در این طرح 13 هزار کودک دارای سو‌ء‌تغذیه با سرانه 90 هزار تومان در ماه کمک‌رسانی شدند.

وی با اشاره به بحث اشتغال و اجرای طرح‌های خودکفایی برای خانوارهای زیر پوشش در 9 ماه نخست امسال، خاطرنشان کرد: امسال یک‌هزار و 898 طرح اشتغال برای مددجویان از منابع امدادی و در مجموع به سه هزار و 400 طرح اشتغال برای خانوارها از منابع بانکی کمک شد.

محمدی با بیان اینکه تسهیلات بانکی 15 میلیون تومان و تسهیلات از منابع امدادی 20 میلیون تومان بوده است، افزود: امسال تاکنون 53 میلیارد تومان وام اشتغال به فرزندان خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد گیلان پرداخت شده است.

وی با اشاره به جذب حامی برای ایتام در گیلان، یادآور شد: خیران در گیلان به دلیل ناآشنایی و عدم اطلاع از وجود چنین شرایطی کمتر مراجعه می‌کنند و بیشتر حامیان ایتام افراد خیر از دیگر استان‌ها هستند و جذب حامی از داخل گیلان برای کمک به ایتام نیاز به حمایت رسانه‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار