کد خبر: ۱۸۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 20 February 2016
تابناک گیلان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تنوع رنگ لباس محلی گیلان بسیار چشم‌نواز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فیروز فاضلی عصر امروز در جمع برترین‌های جشنواره روجا با اشاره به اهمیت لباس نزد ایرانیان، اظهار کرد: ایرانیان علاوه بر مد به طراحی و دوخت لباس نیز توجه‌ ویژه دارند.

وی به جایگاه جهانی مد و لباس ایرانی اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: هویت و تنوع دو عنصر مهم در پوشش لباس ایرانی‌ ـ اسلامی و مشخص‌کننده طبقه اجتماعی افراد بوده و حفظ هویت ملی در طراحی لباس ضرورت است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هدیه دادن لباس یکی از ویژگی‌های مهم ایرانیان است، تصریح کرد: در گذشته ایرانیان بهترین لباس را به افرادی که علاقه داشتند برای چشم روشنی هدیه می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته لباس ایرانی تنوع رنگ زیاد داشت، ادامه داد: این تنوع هر بیننده را به طرف خود جذب می‌کرد.

این مسئول به تنوع لباس محلی گیلانیان اشاره کرد و گفت: لباس محلی گیلانی یکی از لباس‌های متنوع در رنگ و چشم نواز در کشور حتی دنیاست.

به گزارش فارس، دومین جشنواره مد و لباس ایرانی با عنوان روجا در راستای الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان شهر با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در دو بخش رقابتی طراحی پوشش اجتماعی «مانتو، فرم اداری و چادر» و طراحی پارچه برگزار شد.

در بخش عکس زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی کار عکاسان در دو بخش زنان در بخش اجتماعی و زنان با فعالیت محلی مورد بررسی داوران قرار گرفت.

سهیل زندآذر، محمدحسن امینی و مصطفی عاشوری به عنوان نفرات نخست تا سوم عکس زنان در بخش فعالیت اجتماعی شناخته و رقیه هندوانی و عباس عاشوری نیز قابل تقدیر معرفی شدند.

در بخش عکس زنان با فعالیت محلی عباس علیزاده، نسیم طواف‌زاده و عابدینی به عنوان نفرات نخست تا سوم و زهرا عمویی و مژده لطیفی نیز قابل تقدیر شناخته شد.

در بخش طراحی پوشاک اجتماعی مانتو، چادر و لباس اداری نیز 156 طرح توسط 45 طراح به جشنواره ارائه شده بود که 30 اثر به نمایشگاه راه یافت.

لباس طراحی شده توسط راحله علیزاده، مونا غلامی، زهرا قربانعلی‌زاده، طاهره علی‌بلند، سامیه عموپور به عنوان نفرات نخست تا پنجم معرفی شد.

معصومه وارسته نیز در این بخش قابل تقدیر شناخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار