بسته انتخاباتی تابناک ؛
به گزارش تابناک گیلان، دکتر نجفی در این نشست پس از گزارش رئیس و مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات و فرمانداران با بیان اینکه گزارشات رسیده و شواهد موجود حاکی از انتخابات خوب، پرنشاط و با حضور حداکثری مردم در هفتم اسفند ماه است ...
کد خبر: ۱۸۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 18 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


آخرین توضیحات استاندار گیلان قبل از شروع تبلیغات

تابناک گیلان: در آستانه آغاز تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نشست مشترک ستاد انتخابات و فرمانداران به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش تابناک گیلان، دکتر نجفی در این نشست پس از گزارش رئیس و مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات و فرمانداران با بیان اینکه گزارشات رسیده و شواهد موجود حاکی از انتخابات خوب، پرنشاط و با حضور حداکثری مردم در هفتم اسفند ماه است گفت: مردم با اطمینان پای صندوقهای اخذ رأی حاضر شوند و بدانند همه ما در بخش‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی حافظان رأی آنها هستیم.






وی با بیان انیکه تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تائید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه 29 بهمن ماه آغاز خواهد شد گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 194 نفر در گیلان برای کسب 13 کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند که البته چند نامزد دیگر نیز از خارج از استان انتقال به حوزه‌های انتخابیه‌ی گیلان را تقاضا کرده‌اند که در حال بررسی است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : تعداد داوطلبانی که از فردا رقابتشان را در گیلان آغاز می‌کنند 70 درصد بیش‌تر از دوره‌ی گذشته‌ی مجلس است.

دکتر نجفی افزود : در این دوره از انتخابات 2508 شعبه اخذ رأی نیز تدارک دیده شده است که این تعداد شعبه به منظور جذب آرای بیش‌تر، 3 درصد بیش‌تر از انتخابات مجلس نهم است.
وی افزود : در این دوره یک میلیون و 861 هزار و 137 نفر نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 78 هزار نفر رأی اولی‌اند.

وی با بیان اینکه عرصه‌ی انتخابات نشان دهنده‌ی بلوغ سیاسی نظام است گفت : انتخابات همواره از افتخارات نظام بوده است و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مردم با مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کلان اعتمادشان را به نظام اسلامی نشان داده‌اند.

وی همچنین با تشکر از اصحاب رسانه و صدا و سیما برای پرشور کردن فضای انتخابات گفت : مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان در این مدت همراهی خوبی داشتند و از حرکت جدیدی که در طرد بداخلاقان رسانه‌ای شروع کرده‌اند قدردانی می کنم و از نهادهای ذیربط نیز خواسته‌ام براساس مقررات با بداخلاقی‌های انتخاباتی رفتار کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب رقبا نکته‌ی بسیار مهمی است که رسانه‌ها در آن نقش تاثیر گذار دارند گفت : خوشبختانه افراد فرهیخته در جامعه‌ی رسانه‌ای گیلان فراوان هستند.




اتمام حجت مدیرکل ارشاد گیلان با رسانه های استان

تابناک گیلان: فیروز فاضلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان راوی سوم شخص بین مردم و مسئولان هستند و به راوی سوم شخص همان دانای کل می‌گویند.

وی با بیان اینکه راوی بین مردم و مسئولان باید استقلال داشته باشد، ادامه داد: خبرنگار نباید درگیر مسائل معیشتی خود و اگر بعضی از رفتارهایی که در رسانه‌ها اتفاق می‌افتاد به مباحث معیشتی آنها مربوط می‌شود به آنها حق می‌دهم.

این مسئول با اشاره به اینکه هر چیزی که از عدالت خارج شود در واقع ظلم است، تصریح کرد: باید توزیع عادلانه ثروت برای تمام رسانه‌ها انجام شود و در هیچ جای دنیا راجع به حریم خصوصی دیگران صحبت نمی‌کنند و حریم خصوصی افراد به کسی مربوط نیست.

وی ورود به حریم خصوصی افراد به لحاظ اخلاقی را صحیح ندانست و گفت: اکنون 46 سایت رسمی در گیلان مشغول فعالیت هستند و به لحاظ شفاف‌سازی نخستین استانی بودیم که به صورت قانونی وارد عمل شدیم.



فاضلی اداره کل ارشاد را رابط بین خبرنگاران با وزارتخانه خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌های گیلان تاکنون به بهترین نحو عمل کرده‌اند و از رسانه‌های استان می‌خواهم با کسانی که قصد سواستفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای گیلان را دارند برخورد کنند.

وی افزود: رسانه‌های استان در برخورد با افراد سودجو نشان دهند که مناعت طبع آنها مصادره شدنی نیست و از آنها می‌خواهم رعایت حریم خصوصی افراد را بکنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این استان در داشتن بسیاری از نخستین‌ها از جمله خانه تئاتر همواره پرافتخار بوده است، یادآور شد: قصد داریم این افتخارات برای آنها حفظ و بر تعدادشان افزوده شود.


پایگاه‌های خبری عامل ایجاد بداخلاقی‌های رسانه‌ای در گیلان


مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز در جلسه مذکور انتخابات را دارای حساسیت بالایی دانست و گفت: در این دوره از انتخابات شاهد گستردگی حضور رسانه‌ها در استان هستیم و این موضوع اگر به درستی و براساس اصول و ضوابط و اخلاق‌مداری باشد می‌تواند به یک فرصت بسیار موثر تبدیل شود.

حسین داداشی، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را دارای حساسیت خاصی خواند و گفت: اگر شاهد بداخلاقی‌های رسانه ای در جریان انتخابات باشیم این فرصت به یک تهدید تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های اخلاق‌مدار از تهمت زدن، افترا، نشر اکاذیب و ... خودداری می‌کنند و از  رسانه‌های استان انتظار می‌رود از فرصت‌های رسانه‌ای ایجاد شده در گیلان به خوبی‌ استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه با خاطیان عرصه رسانه باید برخورد شود، خاطرنشان کرد: گیلان بیشترین نشریات و خبرنگاران در کشور را دارد و تمام اینها فرصت و افتخارات استان محسوب می‌شوند.

وی گستردگی حضور صاحبان قلم و اندیشه در گیلان را سبب مباهات دانست و یادآور شد: امیدواریم رسانه‌ها در جریان انتخابات پیش رو با رعایت خط قرمزها و حرایم خصوصی افراد از بروز بداخلاقی‌های رسانه‌ای جلوگیری کنند.

داداشی با تصریح بر اینکه بحث بداخلاقی‌های رسانه‌ای در گیلان بیشتر از جانب پایگاه‌های خبری انجام شده است، متذکر شد: با انجام چنین نشست‌هایی در تلاش هستیم شاهد بداخلاقی‌های رسانه‌ای در استان نباشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار