کد خبر: ۱۸۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱ 14 February 2016
تابناک: رئیس هیئت شطرنج گیلان از رقابت 760 شطرنج‌باز 16 کشور دنیا در شطرنج بین‌المللی جام خزر زیباکنار خبر داد.

کیومرث بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت چهاردهمین دوره شطرنج بین‌المللی جام خزر را بسیار باکیفیت عنوان کرد.

وی قدرت شطرنج گیلان و ایران را بالا دانست و افزود: در این دوره از رقابت‌های جام بین‌المللی شطرنج قهرمانان و استاد بزرگ‌هایی از 16 کشور دنیا حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج گیلان با بیان اینکه در این دوره از رقابت‌ها 760 شرکت‌کننده حضور دارند، گفت: حضور قهرمانان و استادهای بزرگ از ویژگی‌های این دوره از بازی‌ها است.

وی چهار داور بازی‌های شطرنج مذکور را گیلانی و ایرانی عنوان کرد و یادآور شد: در چهاردهمین دوره بازی‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر ایران، روسیه، آمریکا، هلند، یونان، لهستان، اوکراین، لیتوانی، لتونی، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و... حضور دارند.

بیات مسابقات جام خزر را در چهار گروه ذکر کرد و متذکر شد: در گروه A، بازیکنان دارای درجه بین‌المللی 2100 و بالاتر، گروه B، بازیکنان دارای درجه بین‌المللی پایین‌تر از 2100 و بدون درجه، در گروه C، بانوان و گروه D نیز نونهالان و نوجوانان دختر و پسر زیر 14 سال حضور دارند.

به گزارش فارس، چهاردهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر تا 29 بهمن ماه جاری در زیباکنار رشت در حال برگزاری است.

شطرنج‌بازان در این دوره از رقابت‌ها در چهار جدول با هم رقابت می‌کنند که در جدول A شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین‌المللی بالای 2100، در جدول B شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بین‌المللی زیر 2100، در جدول C ویژه بانوان شطرنج‌باز و در جدول D نیز شطرنج‌بازان دختر و پسر رده سنی زیر 14 سال هستند.

در دور دوم رقابت‌های مذکور، سرگئی ولکوف استاد بزرگ روسیه، هوانس گابوزیان استاد بزرگ ارمنستان و ولادیمیر مالانیوک استاد بزرگ اوکراین با برتری در مقابل حریفان خود با کسب دو امتیاز صدرنشینان هستند.

در جدول A نیز امیرمحمد سوزنکار، پرهام مقصودلو و مسعود مصدق‌پور از ایران با برتری در مقابل حریفان خود با کسب دو امتیاز در صدر جدول قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار