هر هفته سه بار موضوع پاداش بازنشستگان را پیگیری می کنم. برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 نیاز به 1050 میلیارد تومان بودجه است، پیگیر این موضوع هستم تا در بودجه سال 95 این ترمیم لحاظ شود  
کد خبر: ۱۴۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 19 December 2015
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکل ۱۰ ساله فرهنگیان برای تهیه مسکن گفت: مشکل طرح احداث یک‌هزار دستگاه منزل مسکونی که توسط صندوق ذخیره فرهنگیان در سنوات گذشته برای فرهنگیان ایجاد شده بود با پیگیری مدیران فعلی برطرف خواهد شد.

به گزارش تابناک یزد، علی‌اصغر فانی در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران درباره مشکلات بازنشستگان اظهار داشت: بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل نیز از نظر دریافت حقوق و پاداش پایان خدمت با مشکلات بسیاری مواجه بودند که در این خصوص با پیگیری‌های اخیر در کمیسیون اجتماعی دولت پیش‌بینی شده است که این مشکل در بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه ترمیم شود.وزیر آموزش و پرورش به آخرین وضعیت پاداش فرهنگیان بازنشسته اشاره کرد و گفت: هر هفته سه بار موضوع پاداش بازنشستگان را پیگیری می کنم و طبق گزارشات رسیده فقط برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 نیاز به 1050 میلیارد تومان بودجه است. قبول دارم که حقوق بازنشستگان مکفی نیست و پیگیر این موضوع هم هستم تا در بودجه سال 95 این ترمیم لحاظ شود.

محدودیت های اعتباری خزانه

در این باره محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به «ایران» گفت:  «امسال 25 هزار معلم بازنشسته شده‌اند و حالا پاداش پایان خدمت بازنشستگان مهم‌ترین مطالبه مورد درخواست همکاران فرهنگی است که به علت محدودیت‌های اعتباری خزانه تاکنون موفق به پرداخت آن نشدیم. این بدهی هم هزار و 50 میلیارد تومان است.»

وی تأکید کرد: «این پاداش مخصوص فرهنگیانی است که در سال 93 بازنشسته شدند و هنوز موفق به دریافت پاداش پایان خدمت خود نشده‌اند. از طرف دیگر بخشی از مطالبات پرسنلی بویژه حق التدریس ماه‌های خرداد و شهریور سال‌جاری و همچنین حق الزحمه برگزاری امتحانات و برخی دیگر از مطالبات پرسنلی فرهنگیان تاکنون پرداخت نشده است. مطالبات مسئولان آموزش و پرورش در این بخش هم چیزی در حدود 220 میلیارد تومان است.»بطحایی اظهار داشت: «از طرف دیگر مطالبات برخی فرهنگیان مربوط به سال‌های قبل از 93 است که همچنان پرداخت نشده است. به نحوی که مرخصی ذخیره بازنشستگان، کمک هزینه فوت و ازدواج و حق بیمه تکمیلی از جمله مواردی است که مربوط به سال‌های قبل از 93 است و همچنان مسئولان آموزش و پرورش به دلیل کسری بودجه ناتوان از پرداخت آن هستند. البته باید بگویم که برخی از این موارد از سال‌های 88 و 89 تاکنون باقی مانده، با این حال جمع بدهی پرسنلی و غیر پرسنلی آموزش و پرورش بیش از 4 هزار میلیارد تومان است که این عدد به غیر از کسری اعتبارات سال‌جاری است که حدود 3 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.»

بومی گرایی، رویکرد آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: از 520 هزار کلاس درس در کشور یک سوم آنها هیچگونه استانداردی ندارند. یعنی درواقع 33 درصد فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیستند.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی یک بحث جدی در وزارت آموزش و پرورش است ادامه داد: پذیرش نیروی انسانی از «بوم برای بوم» یکی دیگر از سیاست‌های مهم ما در این وزارتخانه است. چرا که اعتقاد داریم چنین سیاستی پایداری و اثربخشی نیروی انسانی را افزایش می‌دهد و باعث افزایش بهره‌وری در نیروهای انسانی بومی می‌گردد.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز از نیروهای بومی بوده است، ادامه داد: ما اعلام کرده‌ایم که فرزندان فرهنگیان در خصوص استخدام در وزارت آموزش و پرورش اولویت دارند.

وی با اشاره به اهمیت بحث رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در سند تحول، بحث رتبه‌بندی معلمان است که جزو احکام این سند مطرح شده است و لازمه این رتبه‌بندی، ارزیابی حرفه‌ای از مهارت‌های معلمان است.وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید مکانیزمی داشته باشیم تا عملکرد فرهنگیان را ارزیابی کنیم و خوشبختانه امسال در حال برنامه‌ریزی جهت ایجاد مراکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان هستیم تا با یک ارزیابی مطلوب بتوانیم زمینه‌های اجرایی رتبه‌بندی معلمان را در سال‌های بعدی فراهم کنیم.وی تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی، سندی است که از سال ۸۲ آغاز و در سال ۹۱ به تصویب رسید که براساس این سند نقشه راه آماده شده و در برنامه ششم و هفتم توسعه اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار