بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 18 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



ورود «یادگار» به گودِ انتخابات +عکس

فرارو: حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

سیدحسن خمینی تولیت مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی را بر عهده دارد. 

حجج الاسلام سیدعلی و سیدیاسر خمینی برادر خود را در ستاد انتخابات کشور همراهی کردند.

پیش از این احتمال حضور این روحانی 43 ساله به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری تحلیل‌ها و واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

سیدحسن خمینی چندی پیش برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کاندیداتوری کرد.

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس

«سید حسن» وارد گودِ انتخابات شد +عکس


هیاهوی فیلم پسر برهنه 13 ساله در تلگرام

خبرگزاری ایسنا:  این روزها حضور در فضای مجازی دیگر منحصر به نسل جوان نیست، زیرا کودکان و کهنسالان هم از این قافله عقب نمانده‌اند و همه آغوششان را در برابر پمپاژ اخبار، اطلاعات و سوژه‌های گوناگون که با سرعتی باورنکردنی در حال تزریق به شبکه‌هایی همچون «تلگرام» است باز کرده‌ اند و در این بین نگرانی‌ها پیرامون آسیب‌های فرهنگی این عرصه جدی‌تر می‌شود.

سایت «ناطقان» در این رابطه آورده است: طی روزهای اخیر کلید واژه‌ای که به شکل باورنکردنی در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام به چشم می‌خورد، «نوجوان 13 ساله» است و هرکس از زوایه نگاهی به پردازش این موضوع می‌پردازد!

ماجرا مربوط به نوجوانی است که اقدام به تهیه ویدئویی از پیکر برهنه خویش کرده و با توجه به شرایط «خاص» فیزیکی‌اش، تبدیل به سوژه‌ای برای عموم مردم شده است.

اگرچه هنوز ایرانی‌بودن این «نوجوان» قطعی به نظر نمی‌رسد، اما اولین زنگ خطری که از این مسأله شنیده می‌شود، غفلت خانواده‌هایی است که بدون هیچ نظارت و محدودیتی بستر ورود فرزند نابالغشان را به فضای مجازی فراهم کرده‌اند و پاره‌تنشان را با دستان خویش به وادی ناکجاآباد سوق می‌دهند.

از آن تأسف‌بارتر، آن دسته از انسان‌های به ظاهر بالغی(!) هستند که با دیدن چنین ویدئویی، شور و شعف تمام وجودشان را فرامی‌گیرد و برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگر گروه‌ها و دوستانشان، از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربایند.

به‌واقع به کجا می‌رویم؟ و آیا به این فکر خواهیم کرد با آسیب‌های جبران‌ناپذیری که خودمان به حریم فرهنگی کشورمان وارد می‌کنیم، در روزگاری نه چندان دور فرزندان ما اولین قربانیان این سقوط اخلاقی خواهند بود؟

بیائیم یکبار هم که شده خودمان در دفاع از «شرافت و فرهنگ ایرانی» به‌عنوان مدعی‌العموم بپاخیزیم و بدون شک کارآمدترین برخورد «عمومی» با چنین رویدادهای «ضدارزشی» بایکوت آن توسط خود مردم است و نه اینکه ما هم به‌عنوان عاملی در نشر چنین «خفت‌هایی» سهیم شویم.


تعجب عراقچی از اطلاعات سیاسی دانش آموزان + عکس

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام  پست جدیدی را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

وی با اشتراک گذاری سلفی خود با دانش آموزان پایه هشتم، نوشت:" با بچه هاي باصفاي پايه هشتم و مدير و مربيان دلسوز و متعهد آنها، بيست و ششم آذر ١٣٩٤. نزديك به دو ساعت صحبت و سوال و جواب شد. سطح اطلاعات سياسي بچه ها حيرت انگيز بود. خداوند همه فرزندان اين كشور را حفظ كند."

تعجب عراقچی از اطلاعات سیاسی دانش آموزان! + عکس


تخریب هاشمی و سید حسن در صداوسیما

خبرگزاری برنا: صدا و سیما در اتفاقی عجیب و غیراخلاقی در برنامه ویژه های هفته شبکه خبر به تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله سید حسن خمینی پرداخت.

صدا وسیما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در اقدامی عجیب و غیراخلاقی هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی را به حاشیه افکنی در انتخابات خبرگان متهم کرد.

این برنامه که چند وقتی است به صورت زرد و غیر اخلاقی به تخریب دولت، اعتدالگرایان و اصلاح طلبان می پردازد اینبار پا را فراتر گذاشت و به صورت مستقیم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوه امام خمینی را به حاشیه سازی و بازی های سیاسی متهم کرد. صدا وسیما چند وقتی است به صورت مسقیم به تخریب یک طیف سیاسی می پردازد و با ادبیاتی زشت و زننده به جانبداری از یک جریان سیاسی خاص و تخطئه جناح مقابل می پردازد.

دو دختر جوان در گزارش برنامه ویژه های هفته، ابتدا انتخابات خبرگان را انتخاباتی بی حاشیه معرفی کردند وسپس با اشاره به صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص وظیفه نظارتی خبرگان، این صحبت ها را اگرچه دارای قدمت دانستند ولی بازخوانی آن از طرف هاشمی رفسنجانی را حاشیه ساز و دارای اغراض سیاسی عنوان کردند.

در ادامه با اشاره به کاندیداتوری آیت الله سیدحسن خمینی، با تاکید بر لقب "حجت الاسلام"، حمایت مردم از او در شبکه های اجتماعی را حاشیه ای جدید بر انتخابات مجلس خبرگان دانستند و او را مورد حمله قرار دادند.


گاف بزرگ و تاریخی سریال کیمیا +عکس

خبرگزاری برنا: سریال «کیمیا» به یک گاف تاریخی و انتخاب نا به‌جای کتاب آیت‌الله طالقانی متهم شد.

به گفته محمد قوچانی کتاب «پرتوی از قرآن» مرحوم آیت‌الله طالقانی که در سریال توسط کیمیا ویراستاری می‌شود، در اصل توسط محمد جعفری ویراستاری شده است که در آن زمان که در سریال تشکر مولف کتاب (آیت‌الله طالقانی) به کیمیا ابلاغ شد، ویراستار اصلی یعنی محمد جعفری، از دنیا رفته بوده است.

گاف بزرگ و تاریخی سریال کیمیا +عکس

محمد قوچانی، روزنامه نگار، در تشریح این انتخاب نا به جا و این گاف تاریخی می‌نویسد:

«کیمیا سریال بدی نیست . حتی می توان گفت خوب است در حد سنت پاورقی های عشقی تاریخی، گاف‌هایی مانند تیر چراغ های سیمانی در دهه پنجاه و …هم در کشوری که شهرک سینمایی دهه پنجاه و شصت ندارد هم قابل چشم پوشی است اما وقتی خانم کیمیا ویراستار کتاب پرتوی از قرآن مرحوم آیت الله طالقانی می شود و از قول ناشر کتاب اعلام می شود مولف از کیمیا خانم خیلی تشکر کرده ، بیش از انکه به گاف فکر کنیم به این فکر می کنیم که چه قدر کتاب در سینمای ایران مهجور و دم دستی و باری به هرجهت است و در حد انتخاب ماشین و مانتو و آرایش برایش حساسیت وجود ندارد .

پرتوی از قرآن را که دست خانم کیمیا داده اند ، آقای محمد مهدی جعفری ویرایش کرده اند و در ان زمان که مولف از ویراستار تشکر می کرده ، ان مرحوم رحلت کرده بودند ! به راستی نمی شد به مخاطب اهمیت داد و کتاب دیگری را برای ویراستاری به کیمیا سپرد ؟البته باز جای شکرش هست که تفسیر المیزان را به ایشان نسپرده اند !


کنایه شریعتمداری به یادگار امام (ره)

پایگاه خبری انتخاب: شریعتمداری به دنبال تحریک و تشجیع دیگران برای بی حرمتی به بیت امام (ره) است. افرادی که در دوران مبارزه با شاگردان امام و راهش زاویه داشته اند ، پشت پرده زبان تند او هستند و اینک، در پی نقار و شکاف بین رهبر انقلاب و بیت امام هستند. ولی ان شالله این نقار و اختلاف را به گور خواهند برد.

حسين شریعتمداری مدیرمسئول سابق کیهان در اظهارنظری که شبیه به شعار عده ای مشکوک در خرداد 89 علیه یادگار امام در حرم مطهر ایشان است، می گوید: امثال شیخ زکزاکی نواده واقعی امام(ره) هستند.

مهمترین بخش از سخنان وی که مشخصاً در واکنش به کاندیداتوری سید حسن خمینی بیان شده، در مجمع عالی بسیج در مشهد در ادامه می آید:

* تحریف راه امام این روزها شدت بیشتری گرفته است

* امروز دشمن به دنبال تحریف محتواست غافل از اینکه خط امام تکثیر شده

* خط امام خاطره نیست که هر کسی آن را هرطوری خواست تعریف و تحریف کند.

* برخی می گویند امام متعلق به ماست چون با او نسبت داریم یا چون در زمان انقلاب او بودیم؛  امام متعلق به شماست یا امثال شیخ زکزاکی و شیخ نمر و سید حسن نصرالله؟ امام برای کسانی است که راه او را ادامه می‌دهند

* مراجعه به راه و مبانی امام بود که فتنه 88 را ناکام گذاشت

اما یکی از کاربران «انتخاب» در واکنش به سخنان شریعتمداری مطلبی کوتاه فرستاده که در ادامه می آید:

متاسفانه آنچه جناب شریعتمداری مرقوم فرمودند، استدلال اصحاب یزید است که می گفتند پیامبر میراثی ندارد! ادبیات ایشان نیز، کاملاً هدف گذاری شده برای کوبیدن بیت امام و نواده اش به نظر می رسد و متاسفانه شبیه ادبیات کسانی است که رحم بر نواده پیامبر نکردند و شاید این تشابه در انحراف از راه بینانگذار دین خدا و بنیانگذار انقلاب است که با اهل بیت پیامبر و امام تسویه کنند.

شریعتمداری به دنبال تحریک و تشجیع دیگران برای بی حرمتی به بیت امام (ره) است. افرادی که در دوران مبارزه با شاگردان امام و راهش زاویه داشته اند ، پشت پرده زبان تند او هستند و اینک، در پی نقار و شکاف بین رهبر انقلاب و بیت امام هستند. ولی ان شالله این نقار و اختلاف  را به گور خواهند برد.

البته که شیخ زکزاکی در راه خمینی کبیر و رهبر معظم انقلاب است ، اما جناب شریعتمداری ، این چه مقایسه ایست؟ سخن اصلی در پاسخ به نظریات شاذ شریعتمداری این است، اگر حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب را نمادي از اخلاق و اداب اسلامي بدانيم، مي توان گفت رضاخان مظهر قلدري ، سرکوبگری و ديكتاتوريست! بنابراين در پاسخ به جناب شريعتمداري نيز مي توان گفت؛ اگر امثال شیخ زکزاکی نواده واقعی امام (ره) هستند (که حقاً در همان مسیر در حرکتند)، پس نواده ی حقیقی رضا خان قلدر و دیکتاتور هم ؛ همین زبان شریعتمداریست که هراس از نام خمینی دیگری دارد!

از سوی دیگر، می توان به سادگی دریافت، آنچه در خرداد 89 در حرم مطهر امام (ره) و با استارت محمود احمدی نژاد و اشاره ی او به معدود حضار برای سردادن شعار «نواده روح الله، سید حسن نصرالله»، اتفاق افتاد و منجر به در آغوش کشیدن سید حسن خمینی توسط رهبر معظم انقلاب شد ، از سوی چه خط فکری و چه جماعتی پی ریزی و پیگیری شده است!


نامه سرگشاده مطهری به آملی لاریجانی

علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی - رئیس قوه قضائیه - از سخنان وی مبنی بر اینکه «در قانون اساسی چیزی به نام نظارت بر رهبری نداریم»، انتقاد کرد.
سایت الف: علی مطهری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی - رئیس قوه قضائیه - از سخنان وی مبنی بر اینکه «در قانون اساسی چیزی به نام نظارت بر رهبری نداریم»، انتقاد کرد.

در بخش‌هایی از نامه علی مطهری که در سایت «الف» منتشر شده، آمده است:

«آیت‌الله صادق لاریجانی

رئیس محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام، اخیراً مطلبی فرمودید که موجب تعجب بسیاری از سیاسیون و حقوقدانان و اسلام‌شناسان شد. فرموده‌اید: «در قانون اساسی چیزی به نام نظارت بر رهبری نداریم.» روشن است که کلمه «نظارت بر رهبری» در قانون اساسی نیامده است اما آیا محتوا و مدلول و مفهوم آن هم نیامده است؟ آیا باید جمود به لفظ داشته باشیم؟! این سخن، هم خلاف سیره امام خمینی و مقام رهبری، هم خلاف حکم عقل و علم سیاست، هم خلاف سیره پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین و هم خلاف قانون اساسی و مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی است و بهترین شاهد و مستمسک را به دست افرادی داد که همواره جمهوری اسلامی را به استبداد دینی متهم می‌کنند.

کلیسای کاتولیک در قرون وسطی می‌گفت حاکم در مقابل مردم مسئولیتی ندارد و فقط در مقابل خدا مسئول است اما مردم در مقابل حاکم مسئولیت دارند؛ چیزی که از نظر اسلام مردود است چنانکه علی علیه‌السلام فرمود همان مقدار که حاکم بر مردم حقوقی دارد، مردم نیز بر حاکم حقوقی دارند و اساسا حق همیشه دو طرفی است و اگر کسی باشد که بر مردم حقی دارد و مردم بر او حقی ندارند، او تنها خداست.

فرموده‌اید: «مطابق قانون اساسی تشخیص دارا بودن شرایط رهبری یا فقدان این شرایط بر عهده خبرگان رهبری است و طبیعی است که مقوله تشخیص از نظارت جداست و این دو تلازمی با هم ندارند.» اولاً وظیفه خبرگان رهبری صرفاً تشخیص دارا بودن یا فقدان شرایط رهبری در روز انتخاب رهبر نیست بلکه طبق اصل صد و یازدهم قانون اساسی تشخیص بقای این شرایط در مدت رهبری هم هست. ثانیاً تشخیص بقای شرایط، بدون نظارت بر عملکرد رهبری امکان‌پذیر نیست و برخلاف نظر جنابعالی این دو با هم تلازم دارند.

قیاسی فرموده‌اید که متأسفانه نادرست و قیاس مع‌الفارق است. گفته‌اید: «نظارت مجلس خبرگان بر رهبری مانند این است که بگوییم افراد در مقام تقلید از مراجع، چون باید شرایطی همچون اعلم بودن یا مجتهد مطلق بودن یا عدالت را در مرجع تقلید احراز کنند، پس بر وی نظارت دارند، سخنی که بطلان آن روشن است.» اولاً بطلان این سخن روشن نیست چون حتی در اینجا هم مقلد وظیفه دارد بقای عدالت مرجع تقلید را رصد کند و این امر مستلزم نظارت بر عملکرد اوست و اگر آن مرجع عدالت خود را از دست داد، مقلد باید به مرجع دیگری رجوع کند. ثانیاً فرضا نظارت در اینجا صدق نکند، دلیل نمی‌شود که در موضوع وظایف خبرگان رهبری نیز صدق نکند زیرا این دو موضوع متفاوتند، مقلد اختیار عزل مرجع را ندارد اما مجلس خبرگان رهبری اختیار و وظیفه عزل رهبر در صورت زایل شدن شرایط در او را دارد و این اختیار و وظیفه جز با نظارت بر عملکرد و رفتار رهبری تحقق نمی‌یابد. به عبارت دیگر موضوع مقلد و مرجع تقلید جنبه فردی دارد و موضوع خبرگان و رهبری جنبه اجتماعی و قیاس این دو با هم خطاست.

علاوه بر اینها، مقام رهبری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به تاریخ 79.12.9 فرمودند: «هیچ‌کس فوق نظارت نیست. خود رهبری هم فوق نظارت نیست، چه برسد به دستگاه‌های مرتبط با رهبری. بنابراین همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت می‌کنند، چون حکومت به طور طبیعی به معنای تجمع قدرت و ثروت است یعنی اموال بیت‌المال و اقتدار اجتماعی و اقتدار سیاسی در دست بخشی از حکام است. برای این که امانت به خرج دهند و سوءاستفاده نکنند و نفسشان طغیان نکند، یک کار لازم و واجب است و باید هم باشد.»

همچنین ایشان در خطبه‌های نماز عید فطر سال 1385 در ارتباط با انتخاب رهبر فرمودند: «کار مهم خبرگان در درجه اول همین انتخاب است و در درجه دوم نظارت بر وضع رهبر موجود و حاضر.»

استاد شهید آیت‌الله مطهری در کتاب «پاسخ‌های استاد به نقدهایی بر کتاب مسأله حجاب» می‌گویند: «معتقد بوده و هستم که هر مقام غیرمعصومی که در وضع غیرقابل انتقاد قرار بگیرد، هم برای خودش خطر است و هم برای اسلام.»

امام خمینی در فرمان تأسیس اداره امر به معروف و نهی از منکر به شورای انقلاب، می‌فرمایند: «حتی اگر خدای نخواسته رهبر انقلاب یا رئیس دولت مرتکب چیزی شد که موجب حد شرعی است، باید در مورد او اجرا شود.» (صحیفه امام، جلد 9، صفحه 213)

جنابعالی استحضار دارید که یکی از دلایل عصمت انبیاء این است که اگر پیامبر معصوم نباشد چون امر به معروف و نهی از منکر عمومیت دارد و شامل نبی هم می‌شود باید او را از منکر نهی کرد و در این صورت مردم از او پیروی نمی‌کنند و فایده بعثت منتفی می‌شود، پس نبی باید معصوم باشد. یعنی امر به معروف و نهی از منکر درباره پیامبران نیز باید انجام شود چه رسد به غیر آنها.

خلاصه این‌که ما در جمهوری اسلامی مقام غیرپاسخگو نداریم و عظمت جمهوری اسلامی به همین است که ضمن این‌که یک حکومت دینی است، دچار انحرافات حکومت‌های دینی در گذشته اروپا نشده و به سوی استبداد دینی نرفته است زیرا قانون اساسی این نظام و از آن بالاتر، اسلام، این راه را بسته است.

برای جناب‌عالی آرزوی توفیق بیشتر دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»


اعلام آمادگی غرضی برای نامزدی انتخابات خبرگان

سید محمد غرضی برای ثبت‌نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد غرضی با انتشار یک پیام ویدئویی کوتاه آمادگی خود را برای ثبت‌نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.

او در این پیام که در فضای مجازی منتشر شده است، می‌گوید: «کسی که می‌خواهد در خبرگان شرکت کند، حتما نباید روحانی باشد؛ من هم چون بیش از ۶۰ سال به فقه شیعه عمل کرده‌ام، در موقعیتی که پیدا شده، می‌روم و امتحان می‌دهم؛ اگر قبول شدم، ان شاألله در این مجلس شرکت می‌کنم.»

غرضی همچنین همزمان با انتشار این پیام، طی یادداشتی اظهار کرده: « معصومین علیهم‌السلام کل دین را چنین تعریف کرده‌اند. تفقه در دین، تقدیر و تدبیر معیشت و استقامت در مشکلات.

بنده سوال کردم آیا شرکت در خبرگان رهبری مستلزم روحانی بودن است؟ فرمودند امتحان می‌گذاریم و هر کس در امتحان قبول شد، می‌تواند شرکت کند.

بنده چون بیش از شصت سال در مجموعه تصمیمات خود اعم از زندگی یا کارهای اجتماعی فقط به فقه شیعه عمل کرده‌ام، موقعیتی یافتم که این اعمال فقهی را به بوته امتحان بگذارم و در مراجع تصمیم‌گیری مورد قضاوت قرار گیرم. لذا در پنجمین انتخابات خبرگان رهبری نیز ثبت‌نام خواهم کرد و امتحان خواهم داد.»

وی پیش از این نیز جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده بود.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند‌ماه همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار