کد خبر: ۱۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ 14 March 2015
با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و گذراندن آخرین روزهای سال 93 که با تمام حوادث خوب و بد خود در حال تمام شدن است،سراغ یکی از موضوعاتی رفتیم که از سال 92 تا کنون با عملکرد نه چندان خوب خود در تمام شهرهای گیلان واکنش های مردم را به همراه داشتند.

تابناک گیلان گفتگویی با علی اصغر حجامی عضو شورای شهر لنگرود یکی از شهرهای شرق گیلانی استان ترتیب داده است که با توجه به حال و هوای روزهای پایانی سال شنیدنی است.

از عید نوروز برایمان بگویید؟

پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را به همه مردم خوب و صبور گیلان مخصوصا مردم لنگرود تبریک می گویم و آرزوی طول عمر و سلامتی را برای همشهریان عزیزم دارم.
بهار و فرارسيدن سال جديد حال وهواي خودش را دارد.خانه ها براي زدودن آلودگي ها، خانه تکاني مي شود تا با رسيدن بهار به شهرها و خانه ها ديگر نشاني از غبار وآلودگي باقي نماند.
رفع کدورت ها و ايجاد پيوند بين خويشاوندان بارها توسط آموزه هاي ديني و ملي تاکيد شده است و بهترين زمان براي از بين بردن کدورت ها و غبارروبي دل ها آستانه بهار و عيد نوروز است.
 با نزديک شدن به نوروز خيلي ها دوست دارند علاوه بر خانه تکاني، کينه ها و دلخوري هايي را هم که از يکديگر دارند دور بريزند. اما غرور راه را براي عفو و گذشت بسته است. خانه تکاني دل در روزهاي پايان سال کمي گذشت مي خواهد تا با بخشيدن ديگران، سال نو را با آرامش شروع کنيم.

شوراهای شهر این دوره چه می کنند آقای حجامی که داد همه در آمد؟

مدیریت شهر به عنوان یک رویکرد نوین در حل معضلات و مشکلات بوجود آمده در جامعه نقش مهمی به‌ عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌ کند و شوراهای شهر به عنوان یک عنصر از مدیریت‌ شهری در اداره شهرها در سطح محلی نقش مهمی را بر عهده گرفته است.
شوراهای اسلامی شهرها،می‌ تواند نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در کشور باشد که متاسفانه در این دوره از شورای شهر نه تنها در لنگرود بلکه در سایر شهرها نیز شاهد بازخورد خوبی از عملکردمان بین مردم نیستیم که این مسئله ریشه در خیلی از موارد از جمله نبود و کمبود فرهنگ کار جمعی تا خودنمایی و نداشتن درک درستی از جایگاه و نقش شوراهای شهر گرفته تا ورود عده ای به شیوه های نادرست در شوراها و مواردی از این دست هستیم که پیامد آن هم نارضایتی مردم از ما است. 

از اوضاع و احوال شهرداری خودتان بگویید؟چه می کنید؟

بعد از رفتن آقای انصاری شهردار وقت که جا دارد از زحمات ایشان از طرف خودم و سایر اعضای شورا تشکر کنم،بحث بر سر اینکه چه کسی سکاندار شهرداری شهر لنگرود خواهد شد،شدت گرفت که با وجود اختلاف نظرها و سلیقه های متفاوتی که در این زمینه وجود داشت مهندس گلباغی جوان،لنگرودی و پرانرژی با کلی طرح و برنامه برای توسعه و پیشرفت شهر که تا به امروز هم با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات شهری است،شهردار شد.

مردم از عملکرد شورا و شهردار لنگرود راضی هستند؟

ببینید،تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران پس از انقلاب و نشانه ظرفیت سیاسی نظام برای‌ جلب مشارکت بیشتر مردم است.با گذشت سه دوره از فعالیت نمایندگان شوراها و برگزاری چهارمین دوره انتخابات آن در خرداد 1392، به نظر می‌رسد که نگاهی کلی و آسب‌شناسانه به عملکرد شوراها ضروری باشد،تا نقاط قوت و ضعف موجود شناسایی و راه برای‌ فعال‌تر کردن این نهاد هموار گردد.

آسیب‌شناسی شوراهای اسلامی شهر و روستا نگاهی کلی و انتقادی به‌ این موضوع دارد و راههایی عملی را جهت رفع برخی از ضعفهای موجود ذکر می‌کند که ما نیز معتقدیم باید نقد شویم و از نقد استقبال هم می کنیم.
اما حقیقت آن است که این دوره در تمام شهرداری های کشور با یک پدیده ای به نام کسری بودجه و بدهکاری شهرداری ها مواجه هستیم که این امر همچنان گریبانگیر ما است و ما را ول نکرده.

به طور مثال بودجه سال 93 حدود 19 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که از این میزان 16 میلیارد و 700 میلیون تومان تقریبی تحقق یافت که البته بودجه امسال رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

اما با این حال با توجه به بدهکاری های سنوات و تقاضای به حق مردم در خصوص برنامه های عمرانی نمی شود به طور کامل جوابگوی مطالبات شهری بود اما سعی مجموعه شورای شهر لنگرود و شهردار محترم بر این است که حداقل شرمنده مردم نشویم.

شهرداری لنگرود در مقایسه با سایر شهرداری های استان،کمتر بدهکار است در حالی که بسیاری از شهرداری ها به طور کامل جوابگوی حقوق و مزایای خود مجموعه شهرداری نیستند که البته این ما را راضی نمی کند و باید بیشتر تلاش کنیم.

اگرچه نقد جدی به عملکرد شهردار فعلی دارم اما با توجه به اینکه ایشان حاصل رای جمع شورای شهر و امین رئیس شورا آقای منصفی هستند به نظر آن ها تمکین می کنم و هرجا نیاز به کمک و همراهی من باشد به خاطر منافع مردم شهرم کمک خواهم کرد.


شهرداری لنگرود را برای سال بعد چگونه پیش بینی می کنید؟

با تمام اختلافات و مسائلی که وجود دارد که البته این موارد در روش اجرا و چگونه بهتر شدن شهر است امیدوارم که در سال جدید قلب ها به هم نزدیک تر شود و تنها و تنها در تمام امور خدا و رضایت خلق را در نظر بگیریم که ان شاءالله پس از اتمام این دوره مورد غضب مردم شهر خود نباشیم.

سال آینده آبستن حوادث زیادی ممکن است باشد که امیدوارم در نهایت به خیر و صلاح مردم شهر تمام شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علیرضا
|
United States
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
امیدوارم آرزوی جناب حجامی برای شهر لنگرود ، اتفاق بیوفتد:
سال آینده آبستن حوادث زیادی ممکن است باشد که امیدوارم در نهایت به خیر و صلاح مردم شهر تمام شود.
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
جناب حجامي سلام
ضمن تبريك سال نو و آرزوي موفقيت براي جنابعالي و ساير همكاران گله اي داشتم لطفا براي سوالم پاسخي بدهيد . اعضاي شوراي شهر و شهردار شهرمان براي خيابان هاي شهرمان چه كاري كردند . واقعا خجالت نمي كشيد ، خودتان تو اين خيابون ها و كوچه ها و خروجي هاي شهر رفت و آمد نمي كنيد . اگه نمي تونيد كار كنيد مسئوليت رو بگذاريد زمين و برويد دنبال كار خودتان آخر اين چه وضعيست بدانيد و بفهميد خيابان هاي حال حاضر لنگرود از مسير هاي جبهه هاي جنگ هم بدتر است خجالت داره
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
من با نظر اقا سعید موافقم. نه تنها حجامی بلکه گلباغی ، منصفی و سایر اعضای شورا نیز باید خجالت بکشند ولی افسوس که .....
واقعا متاسفم برای خودمان که همچین مسئولانی داریم که فقط به فکر جیب خودشان هستند نه حق مردم......
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
از دوستان گرامی میخوام که هرچند که طرفدار شخص خاصی یا مخالف کسی هستند ولی منصفانه قضاوت کنن- خود من نسبت به همه شون انتقاد هایی دارم اما این طور صحبت ها در شان شما مردم بزرگوار نیست
موسی
|
United States
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
ایشان یکی از منفورترین اعضای شورای شهر است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
خجالت نمیکشه مصاحبه هم میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار