کد خبر: ۱۱۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 23 October 2015
مدیرکل انتقال خون گیلان از اجرای طرح ملی نذر خون ویژه محرم و صفر در پایگاه های انتقال خون استان خبر داد.

علی داودی با اعلام اجرای طرح ملی نذر خون در گیلان اظهار کرد: طرح نذر اهدای خون، طرحی ملی است که همزمان با سراسر کشور در پایگاه های انتقال خون متمرکز درگیلان نیز اجرا می شود.

وی اجرای این طرح بزرگ را از برنامه های این سازمان درایام سوگواری عزای حسینی برشمرد و خاطر نشان کرد: شعار این  طرح، نذرخون؛ تصمیمی آگاهانه، اهدای خون مسولانه است که هدف آن استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم برای پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفراست.

داوودی تصریح کرد: برای نظم بخشیدن به مراجعات اهدا کنندگان، تصمیماتی انجام شده تا اهداکنندگانی که برای اولین بار در این امر خداپسندانه اقدام می کنند، در اولویت اهداء قرار گرفته و از افرادی که قبلا به صورت مستمر در این امر شرکت داشته اند در زمان های بعدی خونگیری به عمل آید.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه  بسیاری از فرآورده ای خونی برای مدت زمان زیادی قابل نگهداری نیستند تاکید کرد: در خواست می شود تا اهدا کنندگان از مراجعه همزمان در پایگاه های انتقال خون برای ادای نذر خود پرهیز کرده و در بازه زمانی تاسوعای حسینی تا اربعین برای انجام این فریضه اخلاقی و انسانی اقدام کنند.

داودی از آمادگی واحد های سیار خون گیری پایگاه انتقال خون نیز خبر داد و افزود: این سامانه های متحرک جهت تسهیل در امر خونگیری، در مناطقی که فاقد مرکز خونگیری هستند از جمله شهرستان های شفت، لشت نشا، کیاشهر و همچنین امروز (تاسوعای حسینی) در جوار حرم آقا سید جلال الدین اشرف(ع) در شهر آستانه اشرفیه مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز و فردا نیز شهر های رشت از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ و در لاهیجان از ۸ صبح تا ۸ شب برای پذیرش داوطلبان و انجام عملیات خون گیری خدمات رسانی می کنند.

داوودی تصریح کرد: همچنین امروز و فردا پایگاه های مستقردر شهرهای لنگرود، رودسر، انزلی، تالش، آستارا، فومن و رودبار نیز از ۸ صبح تا ۱۴ عصرآماده دریافت خون های نذری از مردم عزادار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار