مراسم هشتمین سالگرد درگذشت آیت الله امینیان در آستانه اشرفیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ 09 June 2023

به گزارش تابناک گیلان ؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای جهان اسلام و منطقه تولید امنیت و قدرت کرده گفت: ملتی که با تبعیت از رهبری و همگامی علما حرکت کرده و با استقامت دشمن را به زانو در بیاورد دیگر در مقابل هیچ قدرتی ترس و واهمه ندارد.
وی افزود: علمای بزرگی همچون آیت الله امینیان محصول تربیت دینی و سال‌ها مجاهدت علمایی همچون امام راحل (ره) هستند که پیشگامان نهضت اسلامی و هدایت کننده آحاد جامعه در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی بودند.
امام جمعه موقت تهران گفت: مهم‌ترین ویژگی که امام خمینی در مردم ایران تقویت کرد صبر، پایداری و استقامت درراه رسیدن به آرمان‌های اسلامی با اتکال به قدرت ایمان مردم بود که امروز هم راهگشای عبور از تنگنا‌های پیش روی نظام است.
در ادامه این مراسم که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان، استاندار و جمعی از مسئولین و مردم گیلان در حسینیه اعظم حرم سید جلال الدین اشرف برگزارشد حاضران با نوحه خوانی یاد و خاطره امام جمعه فقید آستانه اشرفیه را گرامی داشتند.
آیت الله محمدعلی امینیان در سال ۱۳۰۵ در روستای فتیده لنگرود چشم به جهان گشود و از ۱۶ سالگی تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه قم نزد اساتیدی همچون امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی بروجردی آغاز کرد و پس از سال‌ها تحصیل، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به گیلان بازگشت و تا پایان عمر در این استان به خدمت پرداخت.
امامت جمعه شهر رشت، نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان، چهار دوره نمایندگی مردم گیلان در مجلس خبرگان و بیش از ۳۳ سال امامت جمعه شهر آستانه اشرفیه بخشی از تلاش‌های آیت الله امینیان بود.
وی ۲۰ خردادماه سال ۱۳۹۴ بدرود حیات گفت و در یاد‌ها جاودان شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار