رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور عنوان کرد
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، با بیان اینکه حدود ۳۱ درصد توزیع تخم نوغان کشور در استان گیلان بوده است، گفت: تولید بالغ بر ۱۷۰۰ تن پیله تر پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 08 June 2023

توزیع ۳۱ درصدی تخم نوغان کشور در گیلان/ ۶ استان آماده پرورش پاییزهتوزیع ۳۱ درصدی تخم نوغان کشور در گیلان/ ۶ استان آماده پرورش پاییزهتوزیع ۳۱ درصدی تخم نوغان کشور در گیلان/ ۶ استان آماده پرورش پاییزه

عدیل سروی، در. گفتگو با تابناک گیلان از آغاز برداشت پیله ابریشم در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: حدود ۳۱ درصد توزیع تخم نوغان کشور در استان گیلان بوده است.

وی با اشاره به پیش بینی تولید بالغ بر ۱۷۰۰ تن پیله تر ابریشم در پرورش بهاره نوغان، افزود: خوشبختانه امکان پرورش دو بار در سال کرم ابریشم برای ۶ استان مستعد کشور از جمله گیلان فراهم شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در گفت و گوی خبری، با بیان اینکه برای پرورش بهاره ۴۸ هزار جعبه تخم نوغان را تامین کردیم، گفت: تمهیدات لازم را برای تامین تخم نوغان پرورش پاییزه انجام می دهیم.

سروی با اشاره به پرورش کرم ابریشم در بازه ۴۵ روزه، ادامه داد: نوغانداری در سبد اقتصادی خانوار اثرگذاری دارد و به ازای هر سه جعبه حدود ۳۰ میلیون تومان به درآمد نوغاندار اضافه می کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ توت داریم که نیازمند احیا و بهسازی و نوسازی هستند و لذا در راستای تامین نهال توت اقدام به بهسازی باغات مادری توت در گیلان و مازندران کردیم که ظرفیت تولید قلمه بالایی دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار