نماینده لنگرود در مجلس خبر داد
نماینده لنگرود در مجلس، با بیان اینکه مرکز تجارت محصولات کشاورزی را در شلمان ایجاد خواهیم کرد، افزود: نوغان و «کج» می تواند برند خوبی برای آغاز کار این بازار تجاری باشد
کد خبر: ۱۱۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 07 June 2023

ایجاد مرکز تجارت محصولات کشاورزی در شلمان با برند «نوغان»ایجاد مرکز تجارت محصولات کشاورزی در شلمان با برند «نوغان»ایجاد مرکز تجارت محصولات کشاورزی در شلمان با برند «نوغان»ایجاد مرکز تجارت محصولات کشاورزی در شلمان با برند «نوغان»

بگزارش خبرنگارتابناک گیلان پرویز محمدنژاد امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشن ثبت جهانی میراث ناملموس نوغان ایران در شهرستان لنگرود، صنعت نوغان یکی از صنایع مهم در دنیا دانست و اظهار کرد: ایران و گیلان نیز از صنعت نوغان و ابریشم برخوردار بود که متاسفانه به یک باره کنار رفت، اما طی سال های اخیر مجددا احیا شده است.

وی با اشاره به درآمد فوق العاده نوغان در دنیا، افزود: امروز چین یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان تخم نوغان در دنیاست، در حالی که ایران نیز روزی تخم نوغان هیبریدی تولید می کرد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم احیای برند نوغان ایران و گیلان، اضافه کرد: نوغان از الزامات درآمدی منطقه ما بوده و هست و باید زیرساخت های لازم را برای احیای این صنعت فراهم کنیم که مهمترین آن آگاهی دادن به مسئولان است.

محمدنژاد نیروی انسانی حوزه نوغان در شهرستان لنگرود را یک ظرفیت بزرگ دانست و ادامه داد: شاهد درآمد سرشار برای مردم منطقه خواهیم بود.

وی جشنواره ثبت جهانی نوغان را در کنار ایجاد شور و نشاط، فرصتی برای معرفی و احیای این صنعت دانست و گفت: نوغان می تواند تا دو سال آینده به عنوان یکی از درآمدهای مردم لنگرود تبدیل شود.

نماینده لنگرود در مجلس با بیان اینکه مرکز تجارت محصولات کشاورزی را در شلمان ایجاد خواهیم کرد، افزود: نوغان و «کج» می تواند برند خوبی برای آغاز کار این بازار تجاری باشد.

وی بر لزوم عدم غفلت از صادرات محصولات کشاورزی تاکید و خاطرنشان کرد: بازار محصولات کشاورزی شلمان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر راه اندازی خواهد شد و قطعا جنبه ملی خواهد داشت.

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز با اشاره به برگزاری جشن ثبت جهانی میراث ناملموس نوغان در ۲۵ خردادماه سال جاری به میزبانی لنگرود، اضافه کرد: گیلان جایگاه اول تولید نوغان در کشور را دارد و باید از فرصت جشنواره برای احیاء این صنعت در منطقه استفاده کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار