نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
دکتر اسدالله عباسی: تلاش مجدانه برای تحقق شعار سال و زمینه سازی برای تولید صادرات محور در اولویت کاری این کارگروه قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 07 June 2023

به گزارش تابناک گیلان ، استاندار گیلان امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، تاکید کرد: اولویت این کارگروه تخصصی، باید حمایت از صنایع دانش بنیان و تولیدات صادرات محور باشد و این مهم در بستر حمایت‌های کارشناسانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید محقق می‌شود.
دکتر اسدالله عباسی همچنین ظرفیت‌های تولید و اشتغال گیلان را متنوع و متعدد عنوان کرد و افزود: تمرکز بر تولید دانش بنیان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان صاحب ذوق و خلاق گیلانی، زمینه‌ی بروز و ظهور استعداد‌های بالقوه را برای تسریع در روند توسعه‌ی پایدار در استان مهیا می‌کند.
وی همچنین اضافه کرد: اولویت دیگر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید زمینه سازی جهت احیای واحد‌های راکد و ارتقاء توان تولید صنایع به ظرفیت کامل باشد.
استاندار در ادامه بر لزوم پایش و ارزیابی روند اجرای مصوبات سال گذشته‌ی این کارگروه تاکید کرد و گفت: دست اندرکاران امر با بررسی چگونگی اجرای مصوبات سال قبل روند حمایت از تولید و اشتغال در سال گذشته را بررسی و راستی آزمایی کنند.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شرایط خاص اقلیمی گیلان و محدودیت در روند اجرای طرح‌ها در نیمه‌ی دوم سال، از متولیان حوزه‌ی صنعت و بانک‌ها عامل خواست در روند اعطای تسهیلات و حمایت‌های لازم از بخش تولید به این شرایط خاص نیز توجه داشته باشند.
در ادامه‌ی این نشست سید محمد اسحاقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز با ارایه‌ی گزارشی روند پیگیری معضلای حوزه‌ی تولید و صنعت استان را تشریح کرد و گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حمایت‌های کارشناسانه و منطقی تلاش دارد راه برون رفت از مشکلات واحد‌های صنعتی را در بستر رونق تولید و اشتغال پیگیری نماید.
در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای نشست نظرات خود را در خصوص نحوه‌ی حمایت از واحد‌های تولیدی و گره گشایی از صنایع راکد و نیمه فعال استان ارایه کردند.
در نشست امروز علاوه بر بررسی موانع تولید ۴ واحد تولیدی و صنعتی استان، ۷ طرح مربوط به بخش رونق تولید هم با مجموع اعتبار ۴۴ میلیارد تومان به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار