رییس اتاق بازرگانی گیلان در بازدید از شهر صنعتی رشت
رییس اتاق بازرگانی گیلان در بازدید از شهر صنعتی رشت گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فرصتی مغتنم جهت طرح مسایل واحدهای تولیدی است.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 06 June 2023

به گزارش تابناک گیلان رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در جریان بازدید از شرکت دانش بنیان پارس زرآسا در شهر صنعتی رشت گفت: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان که با حضور استاندار و مدیران ارشد استانی برگزار می‌گردد، فرصتی مغتنم جهت طرح مسایل و پرداختن به مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

قاسم رضائیان با تاکید بر اینکه در دور جدید فعالیتهای اتاق بازرگانی گیلان، قصد داریم مسایل و چالشهای مهم حوزه تولید و تجارت استان را در شورای گفتگو و کارگروه اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و مورد رسیدگی قرار دهیم، افزود: میدواریم با حسن تعامل و همکاری سازنده دستگاههای متولی، شاهد تلاش بیشتری برای رفع مشکلات تجار و تولیدکنندگان استان باشیم و چنانچه مسایلی در استان قابل حل نباشد، از ظرفیت شورای گفتگوی کشور برای حل آن‌ها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شهر صنعتی رشت نیز در جریان این بازدید با اشاره به برخی مشکلات این منطقه صنعتی گفت: ارائه برخی خدمات عمرانی و زیرساختی به شهر صنعتی رشت از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده که بخشی از آن به شهرداری پرداخت می‌گردد، تاثیر مثبتی بر رفع برخی مشکلات و ارتقای خدمات‌رسانی در این شهر صنعتی خواهد داشت.

میرشمس الدین مهدوی افزود: در این زمینه مکاتبات و پیگیریهای متعددی داشته‌ایم و امیدواریم از طریق ایجاد تعامل با مجموعه شهرداری و شورای شهر رشت، این همکاری‌ها تقویت گردد.

وی همچنین گفت: شهر صنعتی رشت، به عنوان مهمترین مرکز صنعتی استان با استقرار بیش از ۳۰۰ شرکت با دارا بودن حدود ۲۲ هزار نفر اشتغال مستقیم، نقش موثری در حوزه تولید و اشتغال استان ایفاء می‌نماید که اهمیت توجه بیشتر در زمینه ارائه خدمات و حمایتهای لازم به سرمایه گذاران این منطقه را مضاعف نموده است.

رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان نیز در جریان این بازدید گفت: ظرفیتهای فراوانی جهت توسعه فناوری و نوآوری و حرکت به سمت دانش بنیان شدن در شرکتهای شهر صنعتی رشت وجود دارد که نمونه شاخص آن شرکت طراحی و مهندسی پارس زرآسا است.

روهام قلیچی تصریح کرد: توجه به مباحث طراحی و تحقیق و توسعه از مهمترین الزامات در زمینه رسوخ فناوری در صنایع است.

وی افزود: تعامل و هم افزایی میان بخشهای مختلف مرتبط با حوزه تولید و تجارت بویژه تشکلهای بخش خصوصی، نقشی موثر در ورود مفاهیم و مباحث نوآورانه و خلاقانه از طریق آموزش و فرهنگسازی در واحدهای تولیدی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پارس زرآسا در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیتهای این مجموعه گفت: در جریان بازدید معاونت سابق علمی و فناوری ریاست جمهوری از این شرکت، بخش طراحی و تحقیق و توسعه این مجموعه بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت.

فرحمند پورعلی افزود: این شرکت علاوه بر فعالیت به عنوان مرکز طراحی و مهندسی و تحقیق و توسعه مجموعه بزرگ پارس خزر، به تولید برخی از محصولات این گروه صنعتی نیز می‌پردازد.
وی در ادامه گفت: ورود به عرصه طراحی و تولید محصولات دارای قابلیت استفاده از اینترنت اشیاء یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت است که در حال اجرا می‌باشد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین تصریح کرد: تعامل میان این تشکل، اتاق بازرگانی گیلان و تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی، می‌تواند در راستای بیان و کمک به حل مشکلات تولیدکنندگان موثر و راهگشا باشد.

لازم به ذکر می‌باشد در این بازدید، خانم دکتر هاله یحیی زاده رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی تهران و وحید طاهری مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز حضور داشتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار