رئیس مجلس در مراسم 15 خرداد رودبار:
رئیس مجلس شورای اسلامی، انقلاب اسلامی را احیاگر ارزش‌ها دانست و گفت: انقلاب اسلامی سنت‌های الهی را یادآوری کرد و به جامعه ما آورد و روحیه «ما می توانیم» فرهنگی بود که امام زنده کرد و این ارزش‌ها را به ما یاد داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 05 June 2023

به گزارش تابناک گیلان، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب و نکوداشت قیام خونین ۱۵ خرداد که با محوریت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید یونس حسینی رودباری، اولین شهید انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) شهر رودبار برگزار شد، ۱۵ خرداد را نقطه آغاز نهضت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب به ویژه شهید حسینی را گرامی می داریم. حضور در جمع مردم رودبار توفیقی بزرگ است. ماه خرداد از ابعاد مختلف ماهی به یاد ماندنی برای همه ماست و اتفاقات زیادی در این ماه به وقوع پیوسته که هر کدام از این اتفاقات نماد احیاگری است.

وی با اشاره به مناسبت‌های محلی و منطقه‌ای و شهرستانی و ملی خرداد ماه، اضافه کرد: برخی از این مناسبت‌ها دارای تاثیرات جهانی هم در عرصه کشورهای اسلامی و هم در عرصه بین‌الملل بوده و لذا باید نگاه عمیقی به نمادهای قابل توجه این ماه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «خردادماه در استان گیلان بسیار مهم است»، گفت: در خرداد ماه سال ۱۲۹۹ نهضت میرزا کوچک خان جنگلی آغاز شد؛ از طرف دیگر در خرداد ماه سال ۱۳۶۹ حادثه تلخ زلزله رودبار به وقوع پیوست و بنده در شب زلزله در رامسر به عنوان فرمانده سپاه چهارم کربلا حضور داشتم و بنا بود که مانور حوادث غیر مترقبه را اجرا کنیم، اما به دنبال وقوع زلزله در نیمه شب از همان جا به سمت رشت آمدم و تا اذان صبح به رودبار رسیدم و با صحنه‌های تلخ و سختی مواجه شدم که هنوز در ذهنم وجود دارد؛ واقعا روزهای سختی بر مردم گذشت و من تا مدتی در رودبار ماندم.

رییس مجلس شورای اسلامی ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ را نقطه آغاز نهضت انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: شهید حسینی نمادی از شهدای نهضت عظیم انقلاب اسلامی ماست.

وی همچنین به ۱۴ خرداد ماه، سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) اشاره و عنوان کرد: روز ارتحال امام یک روز تاریخی و ماندگار برای همه ماست؛ امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت.

وی اهمیت دیگر خرداد ماه را در دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: در سوم خرداد ماه خرمشهر آزاد شد که نقطه عطفی در دفاع مقدس بود؛ در جنگی که قدرت شرق و غرب از آستین صدام و حزب بعث بیرون آمد و کشور ما را اشغال کردند، می‌خواستند ایران عزیز و انقلاب اسلامی ما را براندازی کنند، اما ۱۸ ماه از آغاز جنگ نگذشته بود که خرمشهر آغاز شد و سرنوست انقلاب تغییر پیدا کرد.

قالیباف با بیان این‌که «انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس عمق بخشی شد و فرهنگ انقلاب اسلامی در همه ابعاد توسعه پیدا کرد»، گفت: در همین خرداد ماه بود که بزرگترین توطئه داخلی، یعنی حرکت نظامی و مسلحانه منافقین علیه انقلاب اسلامی به راه افتاد و نهایتا بعد از آن همه ترور و جنایت و خیانت شکست خوردند به حزب بعث ملحق شدند و عملیات تلخ مرصاد شکل گرفت.

وی شهدا را مایه عزت و افتخار دانست و خاطرنشان کرد: شهدا در همه صحنههای انقلاب برای حفظ ایران و اسلام و انقلاب و انسانیت و آزادگی و مبارزه با ظلم و ستم ایفای نقش کردند و برای همیشه تاریخ خواهند درخشید.

وی انقلاب اسلامی را احیاگر ارزش ها دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی سنت های الهی را یادآوری کرد و به جامعه ما آورد؛ این‌که سنت‌های الهی تبدیل نمی‌شوند و هرچقدر عصرها و زمان ها هم بگذرد، سنت های الهی پایدارند. انقلاب اسلامی این مهم را در این عصر و زمان به دست امام راحل و مجاهدت شهدا و جانبازان و ایثارگران و نقش آفرینی ملت قهرمان ایران در سطح ملی و امت اسلامی نشان داد. در واقع روحیه «ما می توانیم» فرهنگی بود که امام زنده کرد و این ارزش ها را به ما یاد داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «بدون شک امام راحل باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان شد»، افزود: نهضت حضرت امام و خون شهدا باعث عزت مسلمین شد؛ دهه ۴۰ شمسی که نهضت امام آغاز شد مصادف با دهه ۶۰ میلادی است. در اواخر دهه ۴۰ میلادی بود که رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شد و در جریان جنگ های اساسی و جدی دهه ۵۰ و دهه ۶۰ میلادی بود که سیطره رژیم صهیونیستی و شکست دولت های اسلامی اتفاق افتاد، اما در همان ایام نهضت امام آغاز شد و مبارزه با استکبار و صهیونیسم را پایه گذاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار