کیهان هاشم نیا استاندار اسبق گیلان تشریح کرد
کیهان هاشم نیا که به عنوان معاون استاندار با مهندس قهرمانی همکاری داشت در ادامه گفت: من شهادت می‌دهد که ایشان بال و پر می‌گرفت اگر به او پیشنهادی می‌دادید که برای خدمت به مردم بود.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 02 June 2023

راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟راز محبوبیت مهندس قهرمانی چه بود؟

بگزارش خبرنگارتابناک گیلان سالگرد درگذشت مهندس روح الله قهرمانی چابک استاندار فقید گیلان عصر روز جمعه بر سر مزارش در امامزاده سیدابوجعفر چابکسر برگزار شد.

کیهان هاشم نیا در این مراسم با تاکید بر اینکه باید ببینیم که مرحوم قهرمانی در این سه سال چه کردند که محبوب دل مردم بودند، یادآور شد: نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که ایشان با فاصله از سایر مسئولان محبوب‌تر بودند.

استاندار اسبق گیلان با بیان اینکه برخی فعالیت رسانه‌ای مهندس قهرمانی را دلیل محبوبیت ایشان می‌دانستند، افزود: حتی آمدند نوع فعالیت ایشان را شبیه‌سازی کردند اما نتوانستند محبوبیت مهندس قهرمانی را به دست آوردند.

هاشم نیا افزود: از بس برخی کارها کاریکاتوری بود بلکه نفرت هم ایجاد کرد، از انتشار فیلم و یادداشت و سخنرانی گرفته تا حضور در مراسم ها.

وی افزود: فقط انتشار تصویر که مهم نیست؛ در عصر امروز میتوانید یک تصویر را در هزاران سایت منتشر کنید اما مهم این است که در دلهای مردم نفوذ کنید.

هاشم نیا یادآور شد: گفتند که آقای قهرمانی با هیات‌های مذهبی و نهادهای مردمی ارتباط داشت پس ما هم برویم همین کارها را بکنیم حتی هزینه‌های زیادی کردند. تصور می‌کردند که مهندس قهرمانی با استفاده از ابزار شوراها به محبوبیت دست پیدا کرده است. فکر می‌کردند که ایشان صرفا با چند سخنرانی، حضور در جمع مردم و چند بیت شعرخوانی از حافظ محبوب دل مردم شده است.

استاندار اسبق گیلان گفت: دو موضوع قرینه‌ای در اخلاق داریم که ۲ پارادوکس هم همراه خودش دارد. جایی می‌گیویند که انسان باید عزت داشته باشد و تن به ذلت ندهد. در جایی هم می‌گوید که تکبر نداشته باشید و تواضع داشته باشید.

وی ادامه داد: عزت و تواضع از فضایل اخلاقی است و ذلت و تکبر از رذایل اخلاقی است. حالا کسی که میخواهد عزتمندانه پیش برود چگونه باید برخورد کند که متکبر نشود و متواضع باشد؟! این خیلی سخت است. پیش چه کسی لبخند بزنیم و با چه کسی تند برخورد کنیم، چه کسی را جذب کرده و چه کسی را اخراج کنیم. کجا حاضر بشویم که ما را عزیز بدانند اما متکبر نشویم؟! تعیین خط بین عزت و تکبر مهارت می‌خواهد. به شعر گفتن، در همایش‌ها سخنرانی کردن و بین NGO‌ها پول پخش کردن نیست.

هاشم نیا تصریح کرد: تواضع در برابر چه کسی هم مهم است، اینکه دست چه کسی را ببوسیم مهم است. دست بوسی دست یک متکبر نهایت ذلت است. خط ظریفی وجود دارد بین متواضع بودن و ذلیل بودن. آقای قهرمانی مهارت داشت و می‌دانست باید کجا لبخند بزند و کجا باید جدیت داشته باشد. او این هنرمندی را داشت که در جایی عزتمندانه رفتار کند اما متکبر نشود، متواضعانه رفتار کند اما ذلیل نشود.

به گزارش تابناک، استاندار اسبق گیلان تصریح کرد: آنچه باعث شد که آقای قهرمانی عزیز شود، هنرمندی ایشان در رفتار عزتمندانه و متواضعانه بود نه در عکس گرفتند.

کیهان هاشم نیا که به عنوان معاون استاندار با مهندس قهرمانی همکاری داشت در ادامه گفت: من شهادت می‌دهم که ایشان بال و پر می‌گرفت اگر به او پیشنهادی می‌دادید که برای خدمت به مردم بود. ایشان اصلا سیاسی نبود و اگر سیاسی بود می‌توانست خیلی‌ها را سر کار بگذارد و اصلا و ابدا نمی‌توانست وارد جریان سیاسی شود اما سیاستمداران رفتار او را با نگاه سیاسی خود تحلیل می‌کردند درحالی که ایشان برای اقداماتش نیت سیاسی نداشت. او فکر می‌کرد که اگر در فلان اجتماع حاضر شود از دل آن ۲ تا خدمت برای مردم در می‌آید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار