رییس اداره امور عشایری گیلان
توسعه گردشگری عشایر و عرضه مستقیم تولیدات از مهمترین برنامه‌های عشایر گیلان است، گفت: گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار کوچ نشین دارد که این عشایرهمه ساله با گرم شدن هوا در جلگه به مناطق ییلاقی استان کوچ می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 02 June 2023

به گزارش تابناک گیلان؛ آقای فریدون طالبی افزود: عشایر گیلان که اردیبهشت امسال به میان بند کوچ کرده بودند با گرم شدن هوا این منطقه را ترک کرده و به ییلاق رسیده اند.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری عشایر و عرضه مستقیم تولیدات از مهمترین برنامه‌های عشایر گیلان است، گفت: گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار کوچ نشین دارد که این عشایرهمه ساله با گرم شدن هوا در جلگه به مناطق ییلاقی استان کوچ می‌کنند.
رییس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه عشایر استان در یک سال گذشته از تولیدات خود ۳۴۶ میلیارد تومان درآمد ناخالص داشته اند افزود: تولید هزار و ۳۴۴ تن گوشت قرمز، ۵ هزار و ۵۸۰ تن شیر و ۱۹ هزار تن عسل از تولیدات عشایر استان در سالی که گذشته بوده است.
فریدون طالبی با اشاره به تمرکز دامداران گیلان در مناطق غربی استان به ویژه تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: تالش با ۴ طایفه، ۳۶ تیره و هزار و ۶۷۳ خانوار بیشترین عشایر و صومعه سرا با ۳۰ خانوار کمترین عشایر گیلان را دارند.
کوچ بهاره عشایر گیلان در ۳ مرحله میانبند، جنگل و مرتع انجام می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار