سرپرست سازمان امداد و نجات
سرپرست سازمان امداد و نجات کشور از احداث پایگاه دائمی امداد و نجات در گیلان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: پایگاه دائمی امداد و نجات با تمامی امکانات در این استان ایجاد می شود
کد خبر: ۱۱۰۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 31 May 2023

بگزارش تابناک گیلان بابک محمودی امروز در دیدار با استاندار گیلان و امضای تفاهم نامه سازمان امداد و نجات، مجمع خیرین و استانداری گیلان، با بیان اینکه گیلان نیاز به توجه خاص برای رفع کمبودهای امداد و نجات دارد، اظهار کرد: گیلان یکی از مراکز گردشگری و ترانزیتی مهم کشور است؛ از این رو با توجه به اینکه سعی بر این است تا جاده ابریشم از این استان عبور کند، باید ایجاد امکانات و پایگاه امداد و نجات مناسب در گیلان اولویت داده شود.

وی با اشاره به آمار بسیار زیاد تصادفات در استان گیلان گفت: عمده ترین تصادفات در گیلان مربوط به مسافرین است، به این دلیل دستور ویژه ای برای کمک و پشتیبانی به استان‌های ساحلی صادر شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست طرح سالم سازی دریا در استان‌های شمالی کشور، بیان کرد: وظیفه انسانی هلال احمر بر این است تا طرح سالم سازی سواحل، کارهای تحقیقی و تبیینی را به خوبی اجرایی کند تا از این طریق از فوت مردم در سواحل کشور و استان‌های شمالی جلوگیری شود.

محمودی با ابراز خرسندی از اجرای درست طرح سالم سازی دریا در سالیان گذشته در گیلان تصریح کرد: در سال گذشته آمار فوتی ناشی از غرق شدن افراد در سواحل در مناطقی که طرح سالم سازی در آن توسط هلال احمر اجرایی شد به نسبت دیگر نقاط سواحل بسیار کمتر بوده است.

وی نقش خیرین در احداث پایگاه‌های امداد و نجات در سطح کشور و به ویژه گیلان را بسیار موثر دانست و افزود: یکی از بسترهایی که می‌شود برای تامین منابع مالی از آن برای ساخت پایگاه امداد و نجات بهره گرفت، خیرین هستند و در گیلان این امر به خوبی در حال انجام است.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور از احداث پایگاه دائمی امداد و نجات در گیلان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: پایگاه دائمی امداد و نجات با تمامی امکانات در این استان ایجاد می شود.

شناسایی ۲۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز عنوان کرد: هلال احمر در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای کاهش درد جامعه دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مسافرین به گیلان در ایام مختلف سال به ویژه نوروز و تابستان گفت: در ایام تعطیلات شاهد حضور میلیون‌ها مسافر در این استان هستیم؛ از این رو باید نگاه برای دادن امکانات امداد و نجات به این استان خاص و ویژه باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اعطاء امکانات امداد و نجات و لجستیک(پشتیبانی) به گیلان، افزود: در طول سال همواره استان ما شاهد بروز حوادث طبیعی و تصادفات راهنمایی و رانندگی است از این رو باید امکانات پشتیبانی و حمایتی امداد و نجات به این استان به خوبی تامین و اعطا شود.

عباسی از شناسایی ۲۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل این استان خبر داد و بیان کرد: باید در راستای حفظ جان مردم از شنا در این مناطق جلوگیری شود، از این رو نقش رسانه ها در شناسایی و معرفی این نقاط بسیار موثر است.

وی اولویت‌ هلال احمر در بحث امداد و نجات را استان‌های شمالی دانست و تصریح کرد: اولویت در بحث امداد و نجات باید استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران باشد و انتظار داریم پایگاه‌های ثابت امداد و نجات با فوریت در گیلان ایجاد شود.

استاندار گیلان با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت: خیرین نقش مهمی در توسعه گیلان و سایر استان ها در حوزه‌های مختلف دارند لذا امضای تفاهم نامه میان سازمان امداد و نجات، مجمع خیرین و استانداری بسیار ارزشمند است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار